Doba se mění a s ní i svět maloobchodu. Digitální věk nutí mnoho kamenných obchodů vstoupit do divokých vod internetu. Jak se však již mnozí přesvědčili, překlopit svůj byznys ze dne na den do online prostředí vyžaduje značné investice, know-how a notnou dávku štěstí. Existuje ale i jednodušší řešení, stačí nastoupit na palubu Alza Marketplace.
Marketplace se chápe jako online tržiště. S běžnou tržnicí má řadu společného. Stále se jedná o místo, kde lze v rychlém sledu přijít, vystavit zboží a začít prodávat. Oproti době dřívější pouze správci tržiště přibyly povinnosti – nově obchodníky zajišťuje svým dobrým jménem, řeší PPC, SEO, UX a další zkratky světa e-commerce.
Hlavní výhoda marketplace pro podnikatele spočívá v možnosti rychle naskočit do světa online prodejů. A to bez rizika v podobě vstupních investic, potřeby najímat zástup nových zaměstnanců a snahy se prosadit v záplavě stovek dalších e-shopů.
Z popisu výše lze nabýt dojmu, že marketplace je vyhrazen pro malé kamenné obchodníky. Není tomu tak. Příležitost mohou využít i poskytovatelé služeb díky prodeji poukazů nebo výrobci, kteří takto získají snadný přístup ke koncovým zákazníkům bez dalších mezičlánků. Marketplace má smysl i pro zaběhlé e-shopy, které takto dokáží oslovit dodatečnou skupinu zákazníků.
Alza.cz je e-shop s nejvyšší návštěvností v ČR, pravidelně zde nakupuje více než 5 milionů zákazníků a ročně si připíše 185 milionů návštěv. Alza Marketplace neobsahuje žádné vstupní poplatky, nic pak neplatíte ani za správu svého portfolia.
Alza Marketplace není jen inzertní plocha. Na prodeji produktů partnerů záleží Alze stejně, jako na vlastních položkách. Alza totiž produkty partnera prodává jako vlastní položky (je uvedena na faktuře vystavené zákazníkovi a se zákazníkem řeší taky reklamace). Produkty jsou proto vystaveny ve správných kategoriích, zákazník je může filtrovat dle parametrů či dohledat přes interní vyhledávač. Propagovány jsou i nástroji pro automatickou personalizaci, doporučené zboží apod. A to v desktopové verzi i v mobilní aplikaci.
Velkým strašákem začínajících e-shopů bývá doprava. Schopnost rychle doručit zboží zákazníkovi bývá často stejně důležitá, jako cena a další parametry. To vše s Alza Marketplace odpadá. Partneři totiž mohou využívat pobočkovou síť a více než 1000 AlzaBoxů. Zejména v případě velkých prodejců pak pochopitelně platí, že využít lze i vlastní dopravu.
Alza.cz pomáhá nejen zákazníkům, ale i svým partnerům. Ti získávají přístup k letitému know-how a zejména mají k ruce údernou jednotku ostřílených marketingových poradců včetně nástrojů content marketingu v podobě prémiových popisků, článků, trháků a nebo mohou mít na povel i vlastního zaměstnance Alza.cz prostřednictvím implant programu. A samozřejmě, k dispozici vám bude i těžká váha světa reklamy, Alzák.
Alza marketplace využívá více než 350 partnerů, kteří na Alza.cz zalistovali přes 360 tisíc položek. A jak se to projevilo na jejich výsledcích? Průměrným nárůstem obratu o 28 %.
Jak vypadá přidání se na Alza Marketplace v praxi?
Během celého procesu vám pracovníci Alza.cz budou k ruce.
„Na Alza.cz jsem začal prodávat poukazy do mé kavárny. Eviduji navýšení obratu o 20 %. Jsem spokojen já i zákazníci, kteří díky poukazům objevili nové místo k relaxaci a pravidelně se k nám vrací.“
Petr N.
Pražská čokoláda, provozní
„S nabídkou autobaterií jsme o zařazení do sortimentu usilovali u Alza řadu let. Se službou „DROP“ jsme se poprvé setkali před dvěma lety. Technicky i logisticky to pro nás byla výzva, ale všechny kroky s nasazením provozu se nám podařilo úspěšně zvládnout. Od té doby sklízíme plody spolupráce a zakázky se jen hrnou. My i Alza nyní společně využíváme výhody systému Dropshipment u sortimentu, který by byl jinak velice obtížně prodejný v běžném obchodním režimu. Jsme velice spokojení a věříme, že stejně tak Alza i její zákazníci.“
Miloš Krejčík
jednatel Battery.cz
„Rozhodli jsme se využít tuto možnost spolupráce, jelikož tento druh prodeje vnímáme jako zajímavou příležitost rozšíření poptávky po našich vzdělávacích hračkách. Jsme velmi spokojeni s profesionálním přístupem a ochotou ze strany Alzy při napojování Dropshipmentu do našeho objednávkového systému. Jsme rádi, že objednávky pomalu přicházejí a vnímáme tento krok jako velmi dobré rozhodnutí.“
Lucie Tamášová
majitelka MontessoriHračky.cz
„Drop shipment pro nás zpočátku znamenal překonání mnoha technických překážek, nicméně ve velmi krátké době se nám prodeje produktů nabízených tímto způsobem zněkolikanásobili. V současné době tímto způsobem dodáváme stovky produktů denně a je to jeden z našich důležitých prodejních kanálů.“
„Díky Alza Dropshipmentu jsme mohli jednoduše nabídnout naše produkty pěti milionům zákazníků na jednom z nejprestižnějších e-shopů v ČR.“
Radek Nišev
jednatel Smartomat
„Díky službě Dropshipment se k našim tekutým dobrotám dostanou i lidé, kteří o Alkohol.cz ještě neslyšeli. Jednoduše si k nákupu jiného sortimentu přihodí parádní rum nebo whisky. A to stejně rychle, jako kdyby nakupovali přímo u nás v e-shopu. Skvělé pro nás i pro zákazníky.
Dominik Berdych
majitel Alkohol.cz
Stále váháte, zda je pro vás marketplace právě na Alza.cz to pravé? Platí, že na registraci a vystavení zboží nejsou vázány žádné vstupní poplatky. Partneři hradili pouze provizi z reálně prodaných produktů. Proč ten minulý čas?
Nyní můžete vyzkoušet Alza Marketplace zcela bez poplatků a provizí za prodané zboží, a to na tři měsíce. Pro registraci a více informací navštivte marketplace.alza.cz. Pokud máte nějaké doplňující otázky, napište nám prosím na [email protected]