Alza upevňuje pozici lídra trhu s elektronikou a celé české e-commerce

Obrat za rok 2013 dosáhl 9,2 miliardy Kč, tržby překročily 11 miliard Kč

Praha 2. 1. 2014 – Největší český prodejce elektroniky si s velkým náskokem upevňuje postavení lídra trhu, když podle předběžných výsledků dosáhl rekordního obratu 9,2 mld. Kč a tržeb ve výši 11,1 mld. Kč. Alza.cz je zároveň průkopníkem elektronické komerce v Čechách, v roce 2013 vyřídila více než 3 miliony internetových objednávek. Výsledek je o to cennější, že v uplynulém roce český trh s klíčovými komoditami, jako jsou notebooky, mírně klesal - naproti tomu Alza.cz rostla v noteboocích o 12 %.

Největší nárůst prodejů zaznamenala Alza.cz u tabletů, ultrabooků a smartphonů. Velký zájem byl v loňském roce i o produkty z oblasti domácího elektra a elektronických knih. Třetina spotřební elektroniky se v Česku prodá v internetových obchodech, což je nejvíc v Evropě. Podíl je o deset procent vyšší než v Německu nebo Velké Británii.

„Rekordní výsledky přičítáme zejména kvalitě našich služeb, která je dle měření věrnosti zákazníků metodikou NPS naprosto srovnatelná s nejlepšími světovými hráči,“ říká Oldřich Kurz z Alza.cz. „Dalšími zásadními faktory jsou šíře a skladovost našeho sortimentu a dále rozšíření prodejních a poprodejních služeb, které k nám přivedly i skupinu nejnáročnějších nakupujících,“ říká Oldřich Kurz. „Naši zákazníci oceňují i rozrůstající se pobočkovou síť a u nás ojedinělou garanci doručení zboží na kteroukoliv z našich poboček ještě týž den při realizaci objednávky do 11:00 hodin,“ dodává Kurz.

Alza.cz je lídrem trhu i co do šíře nabídky produktů. Za uplynulý rok rozšířila svou nabídku z 32 tisíc na téměř 50 tisíc položek, z nichž je převážná většina skladem. Kromě rozšíření počtu produktů v tradičních segmentech elektro, výpočetní technika a domácí elektro docílila Alza.cz svého rekordního prodejního úspěchu i rozšířením produktových segmentů o elektronické licence, elektronické knihy, hobby nářadí a autopříslušenství, poloprofesionální a profesionální produkty z oblasti audio/video či produktovou řadu péče o zdraví.

Obrat za rok 2013 dosáhl 9,2 miliardy Kč

Alza.cz
Oldřich Kurz
Mobil: (+420) 602 104 748
E-mail: kurz@alza.cz

Martin Doležal
Mobil: (+420) 604 244 589
E-mail: martin.dolezal@alza.cz

O společnosti Alza.cz, a.s.

Společnost Alza.cz se zabývá prodejem výpočetní techniky a elektroniky od roku 1994 a dlouhodobě je lídrem českého internetového trhu. Už v roce 2005 přesáhl obrat společnosti Alza.cz hranici 1 miliardu Kč. Na českém trhu šlo o první pokoření této hranice internetovým obchodem. Společnost Alza.cz každý rok upevňuje svou pozici a v roce 2012 dosáhla obratu již 7,651 miliardy Kč a vyřídila přes 2,5 mil objednávek. Denní návštěvnost webových stránek www.alza.cz přesahuje 200 000 uživatelů. Portál www.alza.cz jsou nejnavštěvovanější stránky v oblasti počítačů a elektroniky na českém internetu.

Jedničkou na trhu je Alza.cz zejména díky bezkonkurenční skladové dostupnosti zboží, široké nabídce produktů a nadstandardním službám, které doprovázejí samotný prodej i poprodejní služby. V předchozích letech získala společnost Alza.cz a.s. za své obchodní úspěchy i řadu prestižních ocenění. Jmenujme například Shop Roku 2011, 2012 a 2013 v ČR, Shop Roku 2013 na Slovensku, MasterCard Obchodník roku 2012 a 2013 – kategorie internetový prodejce, Křišťálová Lupa 2012, GE Money Multiservis Obchodník roku 2008 či absolutní prvenství HP Partner roku v letech 2009, 2010, 2011, 2012 a 2013.

0
Vytisknout

Zkuste nové Alza Premium Moje Alza Přihlásit Jak nakoupit
WEB9