V poslední době jsem si v Alza.cz mezi našimi novými kolegy všimnul přílivu dvou zajímavých "generací".
První z nich jsou mladí nadšenci někde na pomezí generace Y a Z. Cca před deseti lety jako čerstvý absolvent VŠ a zároveň cvičící jsem vždycky říkal, že se před tou novou generací mladých studentů musíme včas uklidit na vedoucí pozice, než nás to smete jako velká voda. Dlouho se nic nedělo...až teď. Vyvolávají ve mně dva pocity - jednak, že bych měl přidat, protože jinak mě tahle banda brzy nahradí (challenge accepted!). A jednak pocit zvlášní radosti, když vidím, s jakým hladem se chtějí naučit nové věci a jak moc jim opravdu záleží na tom, aby jejich práce měla smysl a aby svěřené projekty dotahovali do konce. Letos se jim určitě budeme snažit pomoci růst a svěřovat jim co nejvíc odpovědností, protože je mnohem zábavnější sledovat nováčka, jak sice někdy selhává, ale učí se a tlačí věci dopředu, než seniora, který raději nedělá nic, aby nic nepokazil (protože přece není expert). A všechny ty drobné "mladické průšvihy" se bohatě zaplatí z těch ostatních věcí, které se podařily.
Druhou skupinou jsou pak senioři, kteří za sebou mají super úspěchy, nabušená CV, ale najednou si uvědomili, že jejich firma je bublina a současný svět tam venku je úplně o něčem jiném. Většina z nich zůstala tam, kde byli, ale několik z nich se odhodlalo "skočit" z korporátního teplíčka zpátky do startupového prostředí a začít na sobě makat zase od začátku. Tenhle skok krásně popsal Petr Bena po jedné naší večerní rozmluvě (případně mrkněte). A musím říct - kloubouk dolů před jejich odvahou, ale je to super. :-)
Tak, to jsou dvě věci, které mě naplňují optimismem do roku 2017, teď už jen doladit strategie a pořešit exekuci (brnkačka)....#WeAreAlza!