Alza.cz
CZ
Zobrazit katalog

Autoři A Way Out představují další kooperativní adventuru It Takes Two (OZNÁMENÍ)

• Autor: Filip Němec

Noční přenos akce EA Play možná nebyl tolik napěchovaný velkými hrami, díky tomu si ale svou chvilku slávy užily také menší vývojářské týmy, kam se řadí i Hazelight Studios pod vedením filmaře a herního designéra Josefa Farese. Video, jež naleznete v článku, je z větší části spíše jeho biografií, zároveň ale představuje jeho nejnovější hru It Takes Two a jak už název napovídá, opět půjde o kooperativní adventuru. Více v dnešním oznámení.

It Takes Two; screenshot: logo

It Takes Two (hra)

Akční adventuru It Takes Two vyvíjí Hazelight Studios a vydává společnost Electronic Arts. Hra vychází 26. 3. 2021 na PC, PS4, PS5Xbox One, Xbox Series X/S a 4. 11. 2022 na Switch bez české lokalizace a obsahuje multiplayer. | Homepage


Články: RecenzeSpeciál: Vše, co víme

Kooperativní It Takes Two bude o emocích a fantazii

Po kriminálním A Way Out se Josef Fares a jeho Hazelight Studios očividně vrací zpět k jemnějším tématům. O kooperativní adventuře It Takes Two toho prozatím moc nevíme, snad jen s výjimkou zasazení příběhu, v němž se vžijeme do role malé holčičky jménem Rose. Ta se snaží utéct ze skutečného světa, v němž se její rodiče rozvádí, do své fantazie a tak si vytvoří dva maňásky, s nimiž by si mohla hrát. Cody a May, jak se maňásci ale zároveň i rodiče Rose jmenují, však náhle ožijí a jak už asi tušíte, právě tuto dvojici budeme ovládat. Do jaké míry tak půjde o separátní dobrodružství dvou hadrových panáčků a naopak příběh malé holčičky, zatím nevíme. Z Faresova zapáleného povídání se však můžeme domnívat, že se skutečný svět trápícího se dítěte a ten magický, v němž ožívají dva maňásci, bude silně prolínat.

The Return of a Visionary – Josef Fares and Hazelight

Okénko pátečního EA Play věnované Hazelight Studios bylo spíše o jeho zakladateli, než hře samotné, i tak jsme se alespoň dočkali několika pohledů na prostředí hry.

„Dalo by se říci, že budete moci téměř ovládat jejich emoce, skoro je kontrolovat,“ naznačuje Fares důležitou roli vcítění se do hry. „Jsou úrovně, v nichž jsme vytvořili mechaniky pro jejich emoce, abychom spojili příběh i mechaniky. A myslím si, že pro hráče to bude něco nového, odlišného a unikátního. Ještě nikdy nehráli nic takového,“ dodává Fares. Bohužel stejně jako hra samotná i naše představy o ní jsou prozatím spíše na úrovni fantazie a nevíme, co přesně očekávat.

Z traileru, kde ze hry vidíme jen několik málo prostředí, It Takes Two působí na první pohled jako kooperativní adventura s prvky skákačky s prostorovými puzzly a hádankami, jež nás zavede do nejrůznějších prostředí včetně vesmíru. Kromě hratelnosti založené na spolupráci, pak velmi zajímavě působí také emotivní příběh, v němž se Rose pomocí maňásků možná dokonce pokusí zachránit rozpadající se manželství svých rodičů.

It Takes Two; wallpaper: pokoj It Takes Two; wallpaper: hodiny
Prostředí bude nejspíše hodně proměnlivé.

Josef Fares – herní designér, kritik mikrotransakcí i oceňovaný filmový režisér

Byť jméno zakladatele Hazelight Studios nemusí být všem hráčům známé, už nějaký rok rezonuje jak v herním, tak i filmovém světě. V 10 letech se Faresovi podařilo s rodinou přestěhovat z občanskou válkou sužovaného Libanonu do Švédska. Nejdříve se začal zajímat o film – v roce 2006 ho magazín Variety označil za jednoho z režisérů, kterého je dobré sledovat, aby ještě ten rok získal svou první cenu za film Zozo. V roce 2013 režíroval svou první hru, kooperativní adventura Brothers: A Tale of Two Sons si získala přízeň nejen hráčů, ale také novinářů.

V roce 2014 pak Fares zakládá Hazelight Studios, jež o čtyři roky později vydává svou první hru, rovněž kooperativní adventuru A Way Out. V roce 2017 se Fares objevil v přímém přenosu udílení cen The Game Awards, kde se, jak je u něj zvykem, velmi vášnivě rozpovídal o filmových Oscarech, ale také se velmi ostře (proslov musel být na několika místech „vypípán“) opřel do mikrotransakcí a loot boxů ve hře Star Wars Battlefront II.

It Takes Two; wallpaper: příroda It Takes Two; wallpaper: vesmír
Z jeskyně horskou dráhou až do vesmíru? Proč ne.

Fares a jeho Hazelight Studios vzhledem k povaze kooperativních her a snad i Faresově odporu k poplatkům nad rámec koupě hry samotné v případě A Way Out přišel s velmi sympatickým krokem. Pokud jste si hru chtěli zahrát online a ne formou split-screenu, stačilo druhému hráči poslat pozvánku a ten získal kompletní přístup ke hře. Pozvaný hráč pochopitelně nemohl pozvat dalšího jiného hráče, pokud jste si však vy a někdo další chtěli společně zahrát prostřednicím internetu, stačila vám pouze jedna hra, což byl (a stále je) velmi sympatický krok. Dá se tak očekávat, že podobný přístup autoři zvolí také v případě It Takes Two. Vydání hry je oznámeno na rok 2021, kdy má It Takes Two vyjít na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

• Zdroje: tisková zpráva, Polygon

i Mohlo by vás zajímat
Vytisknout
P-DC1-WEB17
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Zkuste naše cookies My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies a další údaje k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a dalších údajů vč. jejich předání pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací
Alzak icon