• Autor: Ondřej Zeman
Střílečky zaměřené na tematiku první světové války nejsou už tak neobvyklé jako ve dnech, kdy byl ohlášen třeba Verdun. Stále se však jedná o kousky, jež se neobjevují tak často jako tituly ze současnosti či hry zacílené na druhou světovou. Ohlášení Beyond The Wire pro nás proto bylo velmi příjemným překvapením. Co vše o něm jeho tvůrci zatím prozradili, najdete v následujících odstavcích.
• Žánr: FPS • Multiplayer: Ano • Vývojář: Redstone Interactive • Vydavatel: Offworld Industries • Homepage • Čeština: Ne
• Platformy a Datum vydání: PC (2020)
Beyond The Wire má být taktickou střílečkou, která má hráčům ukázat, jak vypadaly hrůzy první světové války. Zaměřena by měla být dle informací od vývojářů na západní frontu, kde se budou na různých bojištích střetávat dva padesátičlenné týmy vyzbrojené primárně opakovacími puškami, jejichž cílem bude s vysokou pravděpodobností obsazení nepřátelských zákopů a jejich následná obrana. Specifickým mechanizmem celku má být propracovaný kontaktní boj, díky němuž bude o vítězi přímého střetu rozhodovat nejen zbraň, již třímá, ale také to, v jakém stavu je. Nebýt přítomnosti této mechaniky, zřejmě bych řekl, že je to jen kopie podobně laděné FPS Verdun, která však byla v tomto ohledu o kapku jednodušší.
Beyond The Wire | Announcement Trailer
Výpad na nepřátelský zákop bude v Beyond The Wire vždy jistě krvavou záležitostí.
Mapy, na kterých se vojska v Beyond The Wire střetnou, mají být nesmírně propracované. Každá lokace, na níž se utkáte, má být místem nabízejícím řadu taktických možností pro obě zúčastněné strany. Těšit se můžete na nevelké zákopy, z nichž budete čas od času vybíhat za zvuku píšťalky do útoku ve snaze konečně získat území na druhé straně země nikoho. Ve vašich výpadech by vám mělo pomáhat dělostřelectvo zásobující nepřátele salvami granátů a plynovými bombami značně snižujícími viditelnost. Počítat podle všeho bude možné také se smrtícím plynem, zda však bude zpracován podobně jako ve Verdun či jinak, ovšem není v tento moment z vypuštěného traileru jasné.
Při tvorbě zbraní se vývojáři inspirovali jejich historickými verzemi s tím, že je upravili tak, aby nebyla střelba jen věcí výzvy, ale také zábavy. Beyond The Wire totiž podle jejich slov není simulací, takže místo na reálnosti se zaměřují spíše na pohlcující pocit vzrušení, který ve finále ke hře naláká daleko více hráčů než k simulátoru vytvořenému vyloženě pro určitou hrstku nadšenců dějin, které dokáže ze židle zvednout kdejaká maličkost. Osobně se jim moc nedivím, protože komedií kvůli hnědým vojákům či ženám už jsem viděl dost u debat zaměřených na sérii Battlefield, u níž udělali vývojáři tu chybu, že neřekli na rovinu, že historická přesnost je u takto laděných her až na posledním místě.
Za pozitivní informaci lze rozhodně považovat fakt, že na nezkušené vývojáře z Redstone Interactive dohlíží vydavatelská společnost Offworld Industries, jež má na svědomí třeba distribuci vydařené FPS Post Scriptum či produkci perfektní taktické střílečky Squad, jejíž finální verze by měla dorazit na PC letos. Beyond The Wire je na tom v tomto ohledu podobně jako akce od distribuční společnosti, jen s tím rozdílem, že namísto hotové verze v průběhu tohoto roku dostaneme nedodělaný titul, který bude minimálně do roku 2021 v předběžném přístupu, kde by v případě nutnosti mohl setrvat až do 2022. V případě, že vás tento kousek zaujal, je zde možnost zúčastnit se uzavřeného testování, jež zatím totožně jako datum vydání nedostalo přesná data, kdy se bude konat.
• Zdroje: playbtw.com