• Autor: Ondřej Zeman
Letní měsíce byly vždy na herní novinky velmi suché, a tento rok to vypadalo kvůli absenci E3 ještě hůře, ale o nová oznámení a hlavně o různorodé herní prezentace jsme naštěstí nepřišli. Nakonec nechyběl ani Blizzard, který věnoval dnešní online show očekávanému MMORPG World of Warcraft: Shadowlands, jež je testerskou komunitou zatím dosti oslavováno. Co nového jsme se o něm dozvěděli, naleznete v následujících odstavcích.
World of Warcraft: Shadowlands (hra) | Warcraft (IP)
Shadowlands je MMORPG a osmým DLC pro World of Warcraft. Titul vyvíjí a vydává studio Blizzard Entertainment. Hra vyšla 23. listopadu 2020 na PC bez české lokalizace. Hra obsahuje multiplayer . | Homepage
Články: | Vše, co víme | Recenze | Recenze World of Warcraft: Battle for Azeroth | Recenze World of Warcraft: Classic
Na samém úvodu prezentace World of Warcraft: Shadowlands nám jeho tvůrci představili obsah sběratelské edice, ve které nebudou vedle tradičního artbooku a odznáčků chybět ani herní bonusy v podobě unikátního zvířátka a monstra, jež si půjde osedlat. Za sebe musím říct, že jsem z ní zatím moc nadšen nebyl, je však možné, že se časem dočkáme detailnějšího náhledu, který přesvědčí dosud příliš neohromené hráče. Pokud toužíte po tom si nový datadisk legendárního MMORPG otestovat před vydáním, beta World of Warcraft: Shadowlands by měla odstartovat už příští týden, kdy se hráčům otevřou výzvy pro maximální úrovně a s nimi end game lokace The Maw, která má maximálně otestovat jejich schopnosti. Pozvánek má být vskutku hodně, tak snad budete mít štěstí.
World of Warcraft Shadowlands - Developer Update Livestream
Obdobně jako předchozí expanze pro World of Warcraft přinese i Shadowlands řadu zajímavých inovací.
Následovala pasáž, ve které se Ion Hazzarikostas rozpovídal o systému nových frakcí, jež budou v rámci World of Warcraft: Shadowlands přidány. Podle jeho slov mají být prakticky základním kamenem celé expanze, značně definujícím váš zážitek. Nabídnuty vám budou čtyři velmi specificky navržené frakce s unikátními úkolovými linkami a hlavně postavami, s nimiž se budete mít možnost „svázat“. Svázání duší má být jednou z inovací, která vám umožní maximálně těžit z toho, k jakému hernímu uskupení se přidáte. Do jisté míry by se dalo říct, že tento systém bude fungovat na dosti podobném principu jako legendární předměty z expanze Legion, kterým jste nevylepšovali jen statistiky, ale též některé schopnosti vašeho hrdiny. Osobně se mi líbí hlavně očividná flexibilita.
Jakmile se hráč přidá k některému uskupení, automaticky začne stoupat po jeho společenském žebříčku. Čím výše bude, tím rozsáhlejší škála odměn, společníků a různých odměn mu má být dána k dispozici. Oproti nepříliš vydařenému posilování artefaktu z předchozích expanzí má být provázání s frakcí o něco méně vysilující. Každé z herních uskupení má v World of Warcraft: Shadowlands disponovat svou vlastní nepříliš funkční základnou, kterou musíte na své cestě za pomoci sběru surovin a plnění zakázek uvést do plné provozuschopnosti. Vlastně se bude jednat o určitou verzi vojenského tábora z World of Warcraft: Warlords of Draenor, jen s tím rozdílem, že se kolem něj nebudete muset točit tolik jako kolem své báze na Draenoru.
Scházet ve World of Warcraft: Shadowlands nebudou ani mise, na které hráč vysílá své služebníky. Jejich zpracování má však být mnohem zajímavější než v World of Warcraft: Warlords of Draenor. Do akce totiž pošlete namísto jednoho či dvou hrdinů rovnou celou družinu, jež má procházet vývojem. Celá mechanika má být navíc propojena s vašim mobilním telefonem, takže byste měli dostat možnost své věrné podpořit i pomocí aplikace. Za sebe bych si zřejmě dokázal představit život bez tohoto prvku, když však bude řádně zpracován a nebude obdobně jako jeho předchůdci cíleně zpomalovat celkové tempo, asi se s ním dokážu smířit. Kromě detailního představení herních frakcí a obsahu s nimi spojeného, vývojáři přišli také s novou instancí Theater of Pain, jež by měla představovat slušnou výzvou.
Opominuta nebyla tvůrci ani destinace The Maw, která má představovat lokaci, do níž se mají hrdinové vydávat vskutku často. V samém závěru celé prezentace zacílené na World of Warcraft: Shadowlands se Hazzarikostas rozhovořil o následujících měsících zaměřených na testování PvP, dokončování příběhových scénářů jednotlivých frakcí a hlavně zdolávání raidu Castle Nathria stavícího před hráče rovnou deset náročných bossů. Přestože toho dnes bylo řečeno skutečně hodně, přesné datum vydání World of Warcraft: Shadowlands nám zatím dáno nebylo, má však dorazit v závěru tohoto roku na PC.
• Zdroje: YouTube (IGN)