• Autor: Jakub Němec
Vývojářů, kteří se pokoušeli vytvořit hru sami, se na Steamu najde nepřeberná hromada, ale pouze několik málo se dokázalo prosadit. Jedním z nich byl otec „AAA indie“ žánru Jonathan Blow se svou prvotinou Braid – a v jeho stopách možná kráčí čínský tvůrce Zeng Xiancheng schovávající se za název studia FYQD Personal Studio. Se svou první hrou Bright Memory se mu podařilo zaujmout téměř 13 tisíc fanoušků na Steamu již v předběžném přístupu. Uspěje ale i plná verze?
• Žánr: FPS • Multiplayer: Ne • Vývojář: FYQD Personal Studio • Vydavatel: FYQD Personal Studio, PLAYISM • Čeština: Ne
• Platformy a Datum vydání: PC – Steam (25. března 2020)
Spousta z nás asi vnímá příběh ve střílečkách často jen jako důvod, proč kosit zástupy nepřátel ve frenetickém tempu a nepřikládáme mu tedy velký význam. Ačkoli občas překvapí výjimky jako v poslední době Doom Eternal nebo Call of Duty: Modern Warfare, indie střílečka s puzzly a hack & slash prvky Bright Memory by zřejmě Oscara za scénář nedostala. Jako neohrožená agentka Shelia, zaměstnankyně vědeckého týmu zaměřeného na nadpřirozeno, se vydáte na nebezpečnou výpravu proti teroristické organizaci SAI, která se zmocnila meče umožňujícího oživovat mrtvé. Šéf teroristů Carter si tak vytvořil svou osobní armádu, s níž má velké plány.
Bright Memory Trailer
Čínské fantasy říznuté klasickou střílečkou? Koncepce Bright Memory zní šíleně, ale podle všeho funguje.
Shelia se chopí kulometu, vybaví se dalším nadpřirozeným mečem (příběh se pohybuje na hranici sci-fi a fantasy inspirovaném čínskou mytologií) a v šíleném tempu se vrhne v ústrety probuzeným kostlivcům a ohnilcům. Mimo přesnou mušku se bude moct spolehnout na bleskové uhýbání ranám a nepřátelským projektilům. Nutností vydržet neustále v pohybu se Bright Memory přibližuje již zmíněnému Doom Eternal, s níž má společné také občasné skákačkové puzzle pasáže. Tvůrci přezdívanému FYQD ovšem nemůžeme tak úplně předhazovat, že by od id Software kopíroval, protože jeho prvotina byla v předběžném přístupu už od loňského roku.
Sami můžete usoudit, že na práci jednoho člověka se Bright Memory opravdu povedla. Pokud vynecháme bezvýrazné modely postav hlavních hrdinů, využil FYQD Unreal Engine 4 opravdu do mrtě. Svižná FPS se nijak netrhá a hýří grafickými detaily, radost pohledět. Přesto si Bright Memory moc dlouho neužijete, protože toto dílo bylo koncipováno jako ochutnávka (hra se dá projít přibližně za 30–60 minut) lákající na Bright Memory: Infinite, na němž pracuje již početnější tým. Pokud však toužíte po adrenalinové jízdě a Doom Eternal jste již pokořili, můžete od 25. března Bright Memory pořídit za necelou stovku na PC (Steam), popř. v mobilní verzi a doufat, že plnohodnotná hra bude mít stále stejné grády.
• Zdroje: store.steampowered.com/