• Autor: Jakub Němec
Společnost Valve sice nepřinesla mnohými vzývaný titul Half-Life 3, ale přesto se můžeme těšit na příběh z Města 17 v podobě VR zážitku Half-Life: Alyx. V kůži Alyx, dcery vědce Eliho Vance, se vydáme do boje proti mimozemské okupační síle zvané Combine, díky čemuž pochopíme události mezi prvním a druhým dílem a mimo jiné také původ slavné gravitační zbraně. Alyx totiž vlastní gravitační rukavice, o nichž se dočtete v dnešní novince.
Half-Life patří mezi videoherní fenomén. Alespoň pro aktivní pařany užívající si tituly z minulého desetiletí, jež hltají každý zlomek informací o chystaném projektu Alyx, který by měl přinést revoluci pro hraní ve virtuální realitě. Díky pořadu IGN First jsme se dozvěděli, jak mají fungovat tzv. gravitační rukavice, jediná viditelná část těla hlavní hrdinky. Díky technologii, kterou pak Eli Vance využil pro výrobu gravitační zbraně Gordona Freemana v druhém díle, si budeme moci přitáhnout předměty, aniž bychom se pro ně museli namáhavě zohýbat či naklánět, což by mělo ulehčit hraní ve virtuálním prostoru.
How Zelda Helped Inspire Half-Life: Alyx's Gravity Gloves
Rozhovor trojice vývojářů Valve o gravitačních rukavicích z Half-Life: Alyx naznačuje obrovský potenciál pro hraní ve virtuální realitě.
Při označení jednotlivých objektů bude stačit jen mírně pohnout rukou k sobě a už si budete moci prohlédnout pěkně z blízka, co vám přistálo v dlani. Stejně komfortně by mělo probíhat také jejich odhazování, což šlo v dříve uvolněných gameplay ukázkách vidět při zachycení a odvrhnutí odjištěného granátu. Tvůrci ze studia Valve kladou velký důraz na uvěřitelnost prožitku, takže si s rukavicemi dali velkou práci. Předměty lze zahazovat s různou intenzitou (takže lze některé z nich rozbít) a v závislosti na jejich fyzikálních vlastnostech užít v boji. Ostatně fyzika dostane velmi významný prostor, jak mohli v úžasu sledovat všichni v uvolněných gameplay záběrech.
Vzhledem k faktu, že se na dlaně hlavní hrdinky budeme dívat po celou dobu, museli na nich zapracovat nejen programátoři, ale také grafici. Na hřbetech rukavic najdete informační grafiku upozorňující na počet nábojů nebo zdravotní stav, který se může pochlubit hodně netradiční podobou srdíček z The Legend of Zelda: Breath of the Wild, protože si jejich podobu zamiloval jeden z tvůrců Tristan Reidford. Ač se to někomu může zdát divné, symbolika pixelových srdíček nepůsobí nijak rušivě a docela dobře zapadá do celého pojetí multifunkčních rukavic (v podstatě můžeme říct, že si je tak Alyx vytunila po holčičím způsobu).
Prozatím působí nejnovější titul od studia Valve jako zjevení, u nějž někteří pochybují o jeho dokonalosti, zatímco jiní se již nemohou dočkat převratu ve virtuálním hraní. Však si již brzy, přesněji 23. března, budeme moci vyzkoušet, co rukavice dokáží a zda se Half-Life: Alyx stane dalším stupínkem videoherní evoluce.
• Zdroje: IGN First