• Autor: Alexandra Vaníková
Herní komunita momentálně netrpělivě očekává příchod prvního pokračování post-apokalyptické akční adventury, která před sedmi lety ovládla herní svět. Vývoj The Last of Us Part II ale nebyl procházkou růžovou zahradou a kromě pandemie koronaviru, která výrazně zpomalila chod nejen ve studiu Naughty Dog, se tvůrci museli vypořádat i s únikem videí a informací z jejich připravovaného titulu. Nejen o těchto karambolech se rozpovídal režisér očekávaného pokračování příběhu Joela a Ellie, Neil Druckmann, v nejnovějším rozhovoru pro magazín GQ. Více v našem článku.
The Last of Us: Part II (hra) | The Last of Us (IP)
Akční adventura The Last of Us: Part II je druhý díl herní série The Last of Us. Titul vyvíjí studio Naughty Dog a vydává společnost Sony Interactive Entertainment. Hra vychází na PS4 19. 6. 2020 s českou lokalizací (titulky). Hra neobsahuje multiplayer. | Homepage
The Last of Us Part II je jednou z nejočekávanějších her současnosti a může za to jeho neméně známý, cenami ověnčený předchůdce, kterého se celosvětově prodalo více než 17 milionů kusů. Pouze tento fakt by bohatě stačil na to, aby byli jeho tvůrci pod tlakem. Na počátku vývoje však nikdo netušil, čím vším si bude muset tým vývojářů v čele s režisérem projektu, Neilem Druckmannem, projít.
Téměř čtyři stovky vývojářů, kteří prací na The Last of Us Part II strávili desítky hodin týdně, si muselo během pandemie koronaviru vzít práci domů a podepsalo se to i na jejich soukromém životě. Další rána přišla koncem dubna, kdy se internetem začaly šířit uniklé videa ze hry, na kterou mnozí už pár let čekají. Tvůrce následně zavalila lavina kritiky od hráčů, nespokojených s tím, co viděli v leacích a kam se příběh ubírá. Členové týmu přiznávají, že to byla noční můra, přičemž fakt, že jejich několikaletá práce spatřila světlo světa dříve, než měla, je jen část problému. Mnozí z nich, herců nevyjímaje, obdrželi výhružné dopisy a jejich sociální média zaplavily tisíce nenávistných komentářů. Ani sám Druckmann nenesl tuto skutečnost nejlépe, ale tvrdí, že hraní za Ellie a zážitku, který poskytne kombinace cutscén, gameplaye a hudby se nic nevyrovná.
Redaktor magazínu Sam White z GQ se však ještě před tímto turbulentním obdobím stihl Neila zeptat i na to, jak vidí budoucnost studia Naughty Dog, ve kterém od roku 2018 figuruje jako viceprezident. Přiznává, že během postupného dokončování jednoho projektu si nemůže pomoci a obvykle mu v hlavě běhají nápady na další herní titul, do kterého by se mohla jeho tvůrčí mysl zakousnout. Novým projektem podle jeho slov může být klidně The Last of Us Part III, ale nevyloučil ani vytvoření zcela nové značky.
To, zda se opravdu dočkáme třetího pokračování The Last of Us ukáže až čas. Druckmann však připustil, že už v případě druhé části TLOU nezamýšlel titul překopat od základů a představit v něm nové prostředí a postavy i přesto, že si to mnozí fanoušci přáli (takovou zásadní změnu považuje za zbabělost) a pokud by se k tomu měl uchýlit, pravděpodobně by raději uvažoval o nové značce. Určitě by bylo zajímavé sledovat, kam by se ještě hra dokázala posunout, ale je otázkou, zda bude mít i po druhém pokračování takříkajíc své místo a příběh se definitivně neuzavře již v prvním pokračování.
Lidé v Naughty Dog nepatří mezi vývojáře, kteří hry vydávají jako na běžícím pásu a místo toho se řídí heslem „kvalita nad kvantitu“. Od oznámení nového titulu z dílen tohoto studia nás tak ještě nějaký ten rok dělí, Druckmanna navíc momentálně čeká spolupráce se scenáristou seriálu Chernobyl, Craigem Mazinem, na tvorbě seriálu podle The Last of Us. A kdo ví, možná právě z této spolupráce vzejde originální idea, která Naughty Dog na účet připíše další úspěšný titul. The Last of Us Part II vychází 19. června 2020 na PlayStation 4. Recenzi pro vás připravujeme.
• Zdroje: gq-magazine.co.uk, eurogamer.net