• Autor: Jakub Němec
Přestože na sebe společnost Blizzard v poslední době přitahovala spíše negativní pozornost v podobě kontroverzních rozhodnutí tahajících politiku do virtuálního prostoru či nezdařeným remakem podle mnohých nejlepší RTS historie Warcraft III, fanoušci nad ní stále ještě úplně nezlomili hůl. Čekají totiž na Diablo 4, které dříve tolik oblíbeným vývojářům vrátí trochu prestiže, nebo jim zlomí vaz. Co nového se tedy šustlo ve světě Sanctuary?
Akční RPG, hack and slash Diablo 4 je součástí herní série Diablo. Titul vyvíjí a vydává studio Blizzard Entertainment. Hra zatím nemá stanovené datum vydání, měla by však dorazit na PC, PS4, Xbox One a zřejmě i na konzole PS5 a Xbox Series X, pravděpodobně včetně multiplayeru. Informace o české lokalizace nejsou zatím známé. | Homepage
Články: Speciál: Vše, co víme | Téma – Kdo je démonická Lilith z Diabla IV?
Oficiální blog tvůrců věnující se Diablu 4 dovolil fanouškům hladovým po informacích nahlédnout pod pokličku velmi sledovaného titulu a obohatil nás hned dvojicí příspěvků z odlišných sekcí vývoje. Angela del Priore, vedoucí designérka uživatelského rozhraní, naznačila, jakým směrem se bude ubírat práce s inventářem a lištou s rychlými volbami, a já si říkám, že konečně někdo začal pořádně přemýšlet nad rozložením jednotlivých prvků v diablovce (především při ovládání na gamepadu).
Možná to působí jako planá vějička, ale posunutí řádku s aktuálními skilly a baňkami ukazujícími stav života a magické síly do levého rohu obrazovky mi přijde jako skvělý nápad, protože se uvolní více místa uprostřed obrazovky, kde probíhá masakr nestvůr. To přinese pohodlí především při hraní na ovladači, protože všechny dovednosti máme beztak namapované na jednotlivá tlačítka gamepadu. Přesto tvůrci nezapomněli ani na PC hráče (Diablo 4 je poprvé vyvíjeno pro počítače a konzole zároveň), jimž umožní zvolit si pozici lišty dle svých preferencí, protože klikání myší funguje odlišně, a také si mohou přizpůsobit jednotlivé klávesy pro ovládání dovedností dle svých potřeb, nebo dokonce využít gamepad.
Sympatická je rovněž obměna inventáře, na jehož podobu začaly přicházet připomínky od šťastlivců absolvujících demo na BlizzConu 2019. Vývojáři zodpovědní za uživatelské rozhraní Diabla 4 se rozhodli využít tlumenější barvy podkladu pro odlišení vzácnosti předmětů, jednotlivé artefakty zobrazit s důrazem na realističnost akcentující temný podtext čtvrtého dílu oblíbené rubačky a určit každému typu výzbroje stejnou velikost polí v inventáři bez ohledu na jejich objem, aby se v nich dalo snadněji orientovat (odpadne tak nutnost nahánět „jednopolíčkový“ prsten mezi ostatním haraburdím v brašně).
Vyložený majstrštyk se váže s vyřešením problému práce s inventářem během lokální kooperace. V konzolové verzi Diablo III je vyloženě otravné, jak na sebe musí hráči čekat, než si ostatní vyřeší uspořádání svých brašen, vybavení a přiřazení dovedností s jednotlivými runami. Nyní se budou moci ve svých statistikách a tabulkách hrabat dva dobrodruzi zároveň, protože každému bude přiřazen jeden kraj obrazovky (viz. obrázek o dva odstavce níže), což podpoří dynamiku herního zážitku, který při správě inventáře nyní mírně trpěl. Jestli půjde vše tak hladce, jak se holedbají tvůrci, asi pošlu do Blizzardu děkovný dopis.
O druhý příspěvek na oficiálním blogu Blizzardu se postarala Candace Thomas, vedoucí sekce zodpovědné za monstra, která se rozpovídala o novém druhu příšer nazvaných jednoduše kanibalové a o systému tzv. „rodin“ definujících styl boje vašich nepřátel. Kanibalové se pohybují především v prostoru lokace Dry Steppes, v němž se soustředí na procházející karavany, u kterých se ovšem nezaměřují na cenný náklad, ale spíše na jejich doprovod. Pro kousek lidského masa jsou schopni udělat téměř cokoliv, takže jejich útoky doprovází až fanatická běsnivost, což poznají hrdinové na vlastní kůži.
Cannibal Family Turnaround - Diablo IV Q1 2020 Update
Když budete neopatrní, kanibalové z Diabla 4 si rychle najdou cestu k vašemu srdci.
Při spatření potenciální potravy lačně vysprintují v ústrety svému cíli a zasypou jej přívalem ran. Těšit se můžete na útočníky s jednoručními i obouručními zbraněmi, skokany se sekerou a odolné rváče s hřebíky pobitými palicemi. Jejich taktika se zakládá na svižném a obratném obklíčení nepřítele, který pak podlehne jejich přesně mířeným ranám, na což budete muset se svými hrdiny patřičně reagovat. Ostatně strategie pekelných zplozenců nelze podcenit, protože se bude lišit podle druhu jednotlivých monster patřících do stejné rodiny.
Onen familiární přístup spočívá ve faktu, že monstra žijící v pro ně typickém prostředí vytvoří soudržné stejnodruhové skupiny, v nichž budou jednotliví členové zastávat různé role. Mimo tzv. Fallenů se svým šamanem, kteří se objevili v každém dílu Diabla, zmiňuje Candace Thomas příklad utopenců, v jejichž kruhu najdeme rychlé útočníky shlukující se do větších skupin, těžkotonážní odolné mlátiče, záludné střelce nebo obtloustlé monstrum, které bude fungovat jako menší boss. Ve své podstatě se tak nesoustředíme na porcování samostatných příšer jako v předchozích Diablech, ale střetneme se s kompaktní skupinou, u níž budeme studovat její silné stránky a slabiny, abychom je poslali na společnou výpravu zpět do pekla.
Jak jsem zmínil výše, v Diablu 4 se objeví jak staří známí démoni, tak nováčci, kteří se prozatím ukazují ve skvělé formě. V každém případě se všem dostává detailní grafické pozornosti, aby příšery působily dospělejší, temnou vizáží, kterou jsme si v redakci pochvalovali od prvních zveřejněných záběrů. Je tak konec rozjuchaným barvičkám třetího dílu a vrátíme se k syrovosti jedničky a dvojky, což je jen a jen dobře. Ke spokojenosti všech fanoušků světa Sanctuary už chybí jediné – ohlášení data vydání, o němž stále nemáme ani potuchy. Tak snad v další novince?
• Zdroje: news.blizzard