• Autor: Jiří Fait
Vývojáři z Blizzardu si tentokrát vzali na paškál strom dovedností v očekávaném akčním RPG a představili také schopnost dostupnou pouze pro jednotlivé herní třídy – v tomto případě Enchantment systém pro kouzelnici v Diablu 4.
Akční RPG, hack and slash Diablo 4 je součástí herní série Diablo. Titul vyvíjí a vydává studio Blizzard Entertainment. Hra zatím nemá stanovené datum vydání, měla by však dorazit na PC, PS4, Xbox One a zřejmě i na konzole PS5 a Xbox Series X, pravděpodobně včetně multiplayeru. Informace o české lokalizace nejsou zatím známé. | Homepage
Články: Speciál: Vše, co víme | Téma – Kdo je démonická Lilith z Diabla IV?
Tvůrci v Blizzardu si prý dávají velmi záležet na zpětné vazbě od hráčů, což měl být taky jeden z důvodů pro to, aby překopali strom dovedností a talentů. Ten byl prý „až moc jednoduchý a v podstatě nenabízel pádný důvod k tomu, aby v něm hráči investovali své dovednostní body,“ jak tvrdí vývojáři v blog postu.
Na obrázku výše můžete vidět nový skill tree (v tomto případě pro kouzelnici). Ten zahrnuje nové aktivní schopnosti (čtvercové ikonky), dodatečné funkce pro schopnosti (kulaté ikonky) a pasivní dovednosti, kdy ty nejsilnější z nich jsou znázorněné v „kořenové sekci“ stromu. Ty jsou zároveň označovány jako „general“ dovednosti, jež neovlivňují žádný specifický skill, ale spíše celkově vylepšují vaši postavu. Tvůrci si tímto mixem pasivních, aktivních a vylepšujících skillů slibují možnost rozmanitých buildů.
Ta by měla být docílená také faktem, že si nebudeme moci odemknout všechny dostupné dovednosti v jednom zahrání. Tvůrci momentálně cílí na 30 až 40% odemknutých skillů v end game fázi, takže pokud chcete zkusit všechno, budete zřejmě muset rozehrát Diablo 4 znovu a s jiným buildem, nebo použít předmět pro relokaci dovednostních bodů, pokud něco takového ve hře bude.
Vývojáři také nastínili problematiku předmětů – je docela dobře možné, že se dočkáme nějaké razantnější úpravy, jelikož vývoj postavy v současné podobě je prý až moc závislý na kvalitě výbavy a už méně na efektivitě buildu. Bližší informace k tomuto tématu přislíbili v dalším vývojářském blogu.
Nejnovější update také nabídl pohled na Enchantment systém kouzelnice, jež se v mnoha ohledech podobá Arsenal systému pro barbara.
Enchantment systém (mimo jiného) je stále ve fázi testování, ale vývojářský tým je z něj prý nadšen. Jde o další možnost, jak herní třídy ještě více ozvláštnit a nabízí spoustu cest, jak být jedinečný. Co se mě týče, čím více možností, tím lépe. V dnešní online době sice za krátkou chvíli zřejmě vznikne nějaká „meta“, které se bude držet většina hardcore hráčů, ale stejně je příjemné vědět, že možností je spousta.
V příštím updatu tvůrci přislíbili informace ohledně druida a jeho „class specific“ dovednosti.
Nakonec vývojáři z Blizzardu nakousli end game obsah. V tomto ohledu sice neměli nic konkrétního k představení, ale podle nich má být mnohem propracovanější než současný Paragon systém v Diablu 3. Měl by prý být „jednoduchý na pochopení, ale těžký na zvládnutí“, což jde ruku v ruce s tím, co si podle všeho hardcore pařani Diabla přejí. Na závěr je třeba také připomenout, že nic z výše zmíněného není vytesané do kamene – Diablo 4 je stále ve vývoji a spousta věcí se do vydání může změnit.
• Zdroje: news.blizzard.com