Alzaboxy Jseš ready na další level?

E3 2020: kdo na výstavě nebude chybět a kdo se naopak letos neukáže? (TÉMA)

Zobrazit katalog

Článek

Aktualizováno

Výstavu E3 v posledních letech opustila například EA a také třeba Microsoft již prezentuje své hry ve vlastních prostorách. Možná největším překvapením je ale absence Sony druhý rok po sobě – je tak velmi příjemné mít v rukou oficiální seznam vystavovatelů. Konečně tedy víme, kdo na E3 2020 přijede a kdo se naopak nezúčastní. Chybět bude například i Geoff Keighley, který poslední tři roky moderoval show E3 Coliseum. Nejen o tom se dočtete v tomto článku.

E3; screenshot: logo

E3 2020: kdo na výstavě nebude chybět a kdo se naopak letos neukáže? – Obsah článku

  1. E3 2020 se má více zaměřit na veřejnost
  2. Moderátor Geoff Keighley se letošní E3 nezúčastní
  3. Oficiální seznam účastníků E3 2020
  4. Rok 2020 může být pro E3 zlomový

E3 2020 se má více zaměřit na veřejnost

• Téma: 15. 2. 2020 • Autor: Filip Němec

Do herní výstavy E3 2020 zbývají ještě čtyři měsíce, už teď ale není týdne, kdy by se herním světem neprohnala zpráva týkající se této akce. Ta se i letos bude konat v Los Angeles a i přes své problémy se jistě stane hlavní událostí roku. Tématem posledních týdnů a měsíců je však to, jestli tomu tak bude i v budoucnu. E3 totiž postupně opouští velké firmy a v rámci záchrany celé výstavy její pořadatel, asociace ESA (The Entertainment Software Association), připravuje změny, jež nejsou všem po chuti.

E3; foto: dav
Hlavním cílem vystavovatele je přilákat více návštěvníků z řad veřejnosti, tam totiž E3 zatím oproti ostatním výstavám zaostává. Zatímco Gamescom navštívilo v loňském roce 373 tisíc návštěvníků, E3 jen 66 000, což je dokonce o 3 tisíce méně než v roce předcházejícím.

Právě o plánovaných změnách výstavy jsme psali již dříve, E3 2020 se má totiž více zaměřit na veřejnost a influencery. Původní tvář výstavy, jež byla brána spíše jako odborný veletrh, se tak zdá být minulostí. Snad nejvíce rezonující událostí je však rozhodnutí společnosti Sony nezúčastnit se ani letošního ročníku, když právě letos mají být odhaleny nové konzole a next-gen hry. Tomuto tématu jsme se věnovali v samostatném článku, kde rozebíráme nejen důvody k neúčasti Sony, ale také budoucnost výstavy E3 jako takové.

Moderátor Geoff Keighley se letošní E3 nezúčastní

Nejsou to ale jen herní společnosti, kdo se od výstavy odvrací. Vcelku nečekaně oznámil svou neúčast na E3 2020 také Geoff Keighley, který byl její součástí posledních 25 let, přičemž od roku 2017 moderoval živou show E3 Coliseum. Letos se však Keighley už na E3 nepodívá, přestože tuto akci stále považuje za vrchol roku. „Vzhledem k tomu, co bylo již oznámeno ohledně plánů na E3 2020, necítil bych se dobře, pokud bych se letos na show podílel,“ řekl Keighley pro magazín Game Industry. Na svém Twitteru pak fanouškům vzkázal, že i když chce podpořit herní vývojáře, jež budou na E3 prezentovat své hry, chce být upřímný a oznámit tuto zprávu ještě předtím, než začne prodej lístků. Těší se však na to, že bude v budoucnu podporovat herní průmysl na dalších akcích.

E3 2019; screenshot: Howard, Musk
E3 Coliseum je oproti jiným pořadům odehrávajících se na E3 spíše poklidná talk show, kam se vždy podařilo pozvat zajímavé hosty. Na loňské E3 například podnikatel Elon Musk oznámil podporu her Fallout Shelter a Cuphead pro vozy Tesla.

Na tomto prohlášení jsou zajímavé hned dvě věci. Zaprvé pořadatelé E3 zatím neoznámili nic zásadního, zatím se k nám dostávají pouze náznaky toho, že se výstava zaměří více na veřejnost a influencery, což koneckonců je právě i Geoff Keighley. Je tak přinejmenším zajímavé uvažovat nad tím, co přesně mohlo Keighleyho natolik popudit, aby se na letošní E3 vůbec neukázal. Za druhé je pak pozoruhodné, jak se jeho prohlášení podobá vysvětlení Sony, proč se letos nezúčastní výstavy. Ta rovněž nesouhlasí se změnami (byť také není zcela konkrétní s jakými) a fanouškům slibuje, že se namísto E3 zúčastní mnoha dalších akcí, stejně jako Keighley.

Zatím je ještě brzy, abychom dokázali říct, co přesně se to s E3 vlastně děje, jakým směrem se chtějí pořadatelé vydat a jaká bude její budoucnost. Narůstající seznam společností (a nyní už i vlivných osobností), jež se od E3 odvracejí, je už ale poměrně dlouhý. Vzpomeňme například Electronic Arts, která od roku 2016 pořádá svou vlastní akci EA Play hned vedle areálu výstaviště a podobně je na tom od loňského roku také Microsoft, prezentující nové hry ve vlastních prostorách. Nintendo sice přímo na výstavišti je, ale již před mnoha lety zanevřelo na klasické a nutno dodat velmi nákladné konference a vysílá předtočený pořad Nintendo Direct. Z pomyslné „svaté trojice“ tak ve finále nezbyl nikdo, kdo by všechny své hry nebo hardware prezentoval výhradně pod střechou výstaviště a s tradiční tiskovou konferencí.

The Game Awards; screenshot: Geof Keighley
Geoff Keighley je znám především díky pořádání prestižního udílení herních cen The Game Awards, což je v podstatě videoherní varianta filmových Oscarů.

Oficiální seznam účastníků E3 2020

Doposud herní svět řešil pouze kdo se E3 nezúčastní, ale díky spuštěným registracím a oficiálnímu webu výstavy víme, kdo v Los Angeles určitě vystavovat bude (seznam účastníků zatím není konečný). Chybět nebudou firmy jako Activision Blizzard, Amazon Game Studios, Bandai Namco, Bethesda, Capcom, Epic Games, Nintendo, Oculus, Sega, Square Enix, Tencent, THQ Nordic, Ubisoft nebo Warner Bros Interactive Entertainment. Mezi vystavovateli pak je také Xbox, což již firma dříve potvrdila. Je tedy možné, že Microsoft bude chtít využít absence Sony, jak jen to půjde a vedle své vlastní akce se aktivně projeví i přímo na výstavišti E3.

Problémy se však pořadatelům lepí na paty. Poté, co loni unikla osobní data 2 tisíc účastníků výstavy z řad odborné veřejnosti, před pár dny předčasně uniknul právě i seznam vystavovatelů, v té době však ještě nekompletní a neoficiální. Nejde sice o přešlap podobného významu jako v případě zmíněného úniku osobních dat, avšak něco takového by se nemělo stát jen 14 dní poté, co oficiálně jakožto pořadatel výstavy prohlásíte, že bezpečnost dat je pro vás prioritou a ještě více se zaměříte na ochranu informací.

Rok 2020 může být pro E3 zlomový

Z toho, co zatím víme, má „nová“ E3 mířit zejména na veřejnost, kterou chtějí pořadatelé nalákat na influencery a celebrity. Výstava se tak pravděpodobně chce stát více než odborným veletrhem jakýmsi festivalem herní zábavy a podle plánů pořadatele více a více připomíná třeba nám tolik blízký Gamescom. To by samozřejmě nebylo nic vyloženě špatného, jenže právě výstava v Kolíně nad Rýnem dokáže uspokojit oba tábory: hráče z řad veřejnosti i odborné návštěvníky, kam patří novináři či prodejci her.

E3 2020; screenshot: výstaviště
Také plánky jednotlivých hal naznačují, že se výstava zaměří více na veřejnost. Pódia a jeviště by pak měla nabídnout tolik zmiňované celebrity a influencery.

To stejné se ale pravděpodobně nebude dát říci o letošní E3, která nabídne novinářům pouze jeden den, kdy bude výstaviště uzavřeno veřejnosti. Gamescom nejenomže poskytne takové dny rovnou dva, ale také hned několik hal, které zůstanou uzavřeny pro obyčejné návštěvníky i v dalších dnech a to je pro novináře velká pomoc. Možná právě i proto se od E3 odvrací tradiční vystavovatelé a pořádají své vlastní separátní akce hned vedle místa konání E3.

Letošní ročník herní výstavy E3 bude probíhat od 9. do 11. června v Los Angeles a očekává se, že právě zde bude přestaveno mnoho next-gen titulů. Microsoft zcela určitě využije absence své největší konkurence a zahltí nás novinkami o Xboxu Series X a připravovaných hrách.

• Zdroje: GameIndustry, e3expo.com

i Mohlo by vás zajímat
Vytisknout
P-DC1-WEB04
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Na vašem soukromí nám záleží My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací