• Autor: Jiří Fait
Electronic Arts zrušili další Star Wars titul, což měla být open-world hra s pracovním názvem Viking od týmu EA Vancouver. Podle zdrojů zahraničního webu Kotaku zrušení proběhlo již v polovině minulého roku, ale informace o něm se dostávají na povrch až v těchto dnech. Nejedná se o první (a zřejmě ani poslední) Star Wars projekt, který firma EA zatrhla. V článku se rovněž dočtete o dalších „obětech“ a o tom, co vlastně zastavení posledního titulu předcházelo.
Firma Electronic Arts si zajistila exkluzivní práva od společnosti Disney na cokoli (herního) ze světa Star Wars už v roce 2013 a od té doby v podstatě následoval jeden průšvih za druhým. Star Wars Battlefront dnes připomíná opuštěný vrak imperiálního AT-AT, který už zpola pohřbil písek planety Tatooine a Battlefront 2 se postupně vzpamatovává ze zpackaného launche zřejmě jen díky tomu, že si EA dost dobře nemohla dovolit dvakrát za sebou takhle zmršit titul z univerza, který je dodnes pro mnohé fanoušky téměř svatým grálem.
To se nakonec do jisté míry povedlo (vývojáři z DICE, kteří na Star Wars Battlefront 2 pracují, na tom mají nemalé zásluhy) a herní gigant si mohl na chvíli oddechnout, jelikož jim myšák Mickey přestal dýchat na záda. Nicméně mezitím EA stačila rozpustit studio Visceral Games (Dead Space, The Lord of the Rings: The Return of the King) a zrušit jejich chystaný „Project Ragtag“, což měl být singleplayerový zážitek ve světě Star Wars zaměřený na příběh.
Zbytky z vývoje projektu Ragtag přebrali vývojáři z EA Vancouver a celý proces prošel rebootem, kdy se ze hry stal open world titul, o kterém nyní víme, že měl nést kódové označení Orca. Zahraniční web Kotaku a jeho redaktor Jason Schreier v lednu minulého roku potvrdili zrušení i tohoto projektu – Jason se odkazuje na několik zdrojů obeznámených s vnitřní politikou EA.
Firma EA Vancouver podle všeho pracovala na projektu Orca až do roku 2018, a po jeho zrušení se EA zaměřila na třetí titul (projekt Viking), což měl být spinoff ze série Battlefront s open world elementy se zaměřením opět na silný příběh a charaktery a jeho vydání bylo naplánováno na rok 2020. EA počítala s tím, že Viking vyjde společně s next-gen konzolemi. S vývojem pomáhala také společnost Criterion Games, která má za sebou hry ze série Burnout, několik titulů značky Need for Speed (Hot Pursuit a Most Wanted), ale hlavně měla na svědomí tvorbu strojů a vesmírných bitev ve Star Wars Battlefront 2.
Nakonec bohužel vyšlo najevo, že na Vikingovi dělá jednoduše příliš mnoho lidí a začaly se objevovat logistické problémy, jelikož EA Vancouver sídlí v Kanadě, kdežto Criterion Games v Anglii. Jeden ze zdrojů Kotaku doslova řekl, že se do projektu míchalo „příliš mnoho kuchařů“ najednou, čímž titul vlastně postupně umrtvovali. Brzy se prý ukázalo, že se Viking nestihne dokončit, EA neměla zájem dát projektu více času a v první polovině roku 2019 byly práce na něm ukončeny, což se dozvídáme až v těchto dnech.
Tím pádem zde máme třetí „mrtvolu“, jež vyplavala na povrch z vod Electronic Arts. Nebýt úspěchu Star Wars Jedi: Fallen Order od vývojářů z Respawn Entertainment, společnost Disney by udělala zřejmě nejlépe, kdyby práva na Star Wars svěřila někomu kompetentnímu. Někomu, kdo by chtěl primárně vytvořit co možná nejlepší Star Wars hru pro jednoho hráče a až poté díky ní taky trochu vydělat. Dokud budou priority nastaveny opačně, zřejmě se dalšího povedeného singleplayeru z univerza Star Wars jen tak nedočkáme.
Naštěstí je zde Respawn, který má pracovat na pokračování pro Star Wars Jedi: Fallen Order, a tým EA Motive, jenž by měl vyvíjet nějaký netradiční titul ze stejného univerza. Naděje tedy ještě existuje.
• Zdroje: Kotaku