• Autor: Štěpán Lenk
Už téměř dva týdny se táhne spor mezi Epic Games a Apple, kvůli kterému byl z App Store stažen Fortnite. V rámci odplaty ovšem Apple hodlal společnost Epic Games odříznout od veškerých vývojářských nástrojů, čímž by de facto zabránil dalšímu rozvíjení Unreal Enginu na iOS a poškodil tak nejen Epic Games, ale de facto všechny ostatní vývojáře využívající tohoto klíčového softwaru. Epic se tomu pokusil zabránit žádostí o soudní příkaz a vypadá to, že první kolo vyhrál.
Včera (24. srpna 2020) proběhlo první řízení ve sporu mezi Epic Games a Apple, které se v duchu doby koronavirové uskutečnilo přes aplikaci Zoom. Soudkyně Yvonne Gonzalez Rogers rozhodla ve prospěch zástupců společnosti Epic Games a udělila jim dočasný soudní příkaz, který Apple zakazuje odpírání přístupu k vývojářským nástrojům a omezování využití Unreal Enginu na platformách iOS, potažmo macOS.
Rogers věří, že Apple by svými kroky mohl značně poškodit jak samotný Unreal Engine, tak i videoherní průmysl jako takový, a proto rozhodla ve prospěch Epicu. Navzdory tomu, že tato společnost vědomě porušila pravidla App Store s účelem vytvořit diskuzi o lepších podmínkách pro vývojáře působící na platformě OS a macOS, byl to právě Apple, kdo svým příkrým jednáním ohrozil jak reputaci Epic Games, tak i vývojáře třetích stran.
Epic Games tak mají částečně důvod k radosti, jedná ale o první bitvu z mnoha. Tento verdikt totiž nijak nerozhoduje o budoucnosti online hitu Fortnite, který si na zařízení od Apple momentálně nezahrajete (a nestáhnete si ho stále ani na mobilní platformě Google Play). Obě strany by své argumenty a podklady měly sepsat v následujících týdnech, přičemž další část řízení by měla proběhnout 28. září 2020. Bylo by ale pošetilé si myslet, že příště už se vše urovná.
• Zdroje: Scribd.com