Během svátku 28.10. jsou uzavřeny pobočky Děčín, Kladno, Brno-Lískovec a Frýdek-Místek. Všechny ostatní pobočky zůstávají otevřené pro výdej objednávek.
vega vega

Final Fantasy VII Remake (DOJMY Z HRANÍ) – Demo nás nechalo bojovat s obřím mechanickým škorpiónem

Zobrazit katalog

• Autor: Jakub Němec

Společnost Square Enix nepatří k těm, které by nás dokázaly překvapovat nečekanými oznámeními, protože své fanoušky většinou postupně připravuje na sebemenší zprávu. Přestože všichni očekávali blížící se demo Final Fantasy VII Remake, z japonského vydavatelského domu nepřišlo žádné oznámení, ale rovnou hratelná ukázka, do níž jsme se ihned ponořili. Jak jsme se cítili v městě Midgar, se dozvíte v našich dojmech.

Final Fantasy 7 Remake; screenshot: Tifa
Alza Magazín

Final Fantasy VII Remake (hra) | Final Fantasy (IP)

Akční RPG Final Fantasy VII Remake je remake původní hry Final Fantasy VII, sedmého dílu herní série Final Fantasy. Hru vyvíjí a vydává studio Square Enix. Hra vyšla 10. 4. 2020 na PS4 a 10. 6. 2021 na PS5. Titul vychází bez české lokalizace a neobsahuje multiplayer. | Homepage


Články: | Recenze (PS4)

Cloud Strife ukázal, že čekání se vyplatilo

V kalendáři stálo 31. ledna 1997, když sympatický hrdina, žoldák Cloud Strife v JRPG Final Fantasy VII, poprvé máchl svým obrovským mečem na obrazovkách v našich obývácích. Od té doby uplynulo v řekách plno vody, ale pamětníci bojů o město Midgar mezi korporací Shinra a bojovníky za svobodu Avalanche stále chválí propracovaný příběh jednoho z nejoblíbenějších dílů série Final Fantasy. Nemůžeme se tedy divit, že se v době, kdy slovo remake pro některá studia znamená opravdu vydatné šustění dolarových bankovek, vydavatelství Square Enix ohlédlo do své historie a přineslo předělávku svého klenotu.

Final Fantasy VII Remake Scorpion Sentinel Fight I Alza Gaming (Gameplay, PS4 Pro, No Commentary)

Souboj s robotím škorpiónem jen naznačil potenciál půtek s bossy, kterých by měl být Final Fantasy VII Remake plný.

Nejedná se ovšem pouze o přeleštěné pixely a nové ozvučení, Final Fantasy VII je remake se vším všudy. Pochoduje ve vyšlapaných stopách série Resident Evil, jež loni uhranula svým druhým dílem a třetí díl bude na dubnovém trhu přímým konkurentem právě Cloudovi a jeho přátelům. A o tom, že se bude jednat o vyrovnaný souboj, svědčí demo, které jsme si zahráli v pondělí 2. března hned po vydání (ostatně je volné přístupné, tak hurá instalovat), abychom vám přinesli naše dojmy. Jedná se o stejný kousek hry, jenž se ukázal loni na E3, takže pokud patříte k vášnivým fanouškům sledujícím každou zprávu, tak vás jeho náplň nepřekvapí.

Kontrast mezi Cloudem a jeho parťákem Barretem je skvělý

Ale vidět a zahrát, je velký rozdíl, jak jsem seznal, když jsem se poprvé švihnul přemrštěně velkým „Buster Swordem“ po prvním z hlídačů u továrního komplexu. Final Fantasy VII Remake přešel od klasického tahového ovládání (které si ovšem můžete nastavit, pokud nebudete mít náladu na svižnou akci) do mnohem dynamičtějšího podání, jež jste mohli zažít v loňském JRPG Kingdom Hearts 3 vydané taktéž společností Square Enix. Ve své podstatě se jedná o klasickou hack & Slash rubačku, v níž po dobití speciálních úderů můžete spustit efektní kombo či kouzlo. Čas se na chvilku zpomalí, takže se nemusíte bát, že byste dostávali na frak během listování v menu, ale rozhodně nebudete mít čas lelkovat nad volbami jako šachový velmistr nad tahem.

MoonQuest; screenshot: láva MoonQuest; screenshot: hrdina MoonQuest; screenshot: pevnost
Během soubojů ve Final Fantasy VII Remake všechno efektně vybuchuje, ale v rozpoutaném chaosu nebudete mít problém s orientací. Ačkoliv vás občas může potrápit kamera.

Počet možností, jak se vypořádat s nepřáteli, poroste společně s úrovní našich hrdinů, ale už v rámci dema si užijete hodně povedenou akci, která ještě graduje s přibráním parťáka Barreta Wallace ničícího dotírající stráže a roboty pomocí rotačního kulometu připojenému k pravé ruce. Realtimové přepínání mezi oběma postavami v rámci potřeby, intuitivní označování protivníků, uskakování před projektily a vykrývání úderů vám přejde do krve rychleji, než si uvědomíte, a jestli si libujete v mlátičkách, můžete se pustit rovnou do vyšší obtížnosti. Závěrečný souboj s roboškorpiónem jen vygradoval už tak parádní akci. Neustále musíte reagovat na měnící se situaci, takže nejde jen o prázdné mačkání tlačítek, což je hodně fajn.

Už aby tu byl duben

Jak asi dokážete sami odhadnout, mé dojmy z dema remaku Final Fantasy VII jsou veskrze pozitivní, a to jsem ještě nenapsal, jak pohlcující je audiovizuální podání. Omšelé kulisy továrny nad Mako reaktorem oživené nepořádkem poházeným všude okolo vytváří hřiště pro postavy, které v epicky grafických efektech rozsévají jednu ránu za druhou. Jestli vás uhranulo technické zpracování Kingdom Hearts 3 nebo Resident Evilu 2, tak tady budete jako doma. Musí se nechat, že Japonci se o své legendární série starají velmi pěkně, což by mohli naučit také studia pracující na předělávkách v USA (Warcraft 3 Reforged) nebo v Evropě (Commandos 2 HD), které nedopadly úplně nejlépe.

GDC 2020; screenshot: Hideo Kojima GDC 2020; screenshot: Zampella
Grafická stránka renderovaných filmečků Final Fantasy VII Remake patří k tomu nejlepšímu, co může současný herní trh nabídnout.

Ostatně novinářské, přibližně tříhodinové, demo potvrdilo má slova z veřejně dostupné ukázky. Kolegové ze zahraničních redakcí dostali nášup v podobě bossfightu a dalších kapitol, mohli si také vyzkoušet druhou parťačku Tifu, u níž se jedno speciální kouzlo zakládalo na QTE mačkání tlačítek (ale na to jsme si u JRPG asi zvykli), a ze soubojového systému byli také nadšení. Třeba na webu GameSpot si pochvalovali práci s příšerkami, jež můžete vyvolat na svou stranu, a přirovnali pocit z šarvátek akčnímu k Devil May Cry 5. Jako jedinou vadu viděli na webu Polygon mírně chaotickou kameru, ale to nemohu posoudit, protože šarvátky v kratší ukázce probíhaly maximálně se čtyřmi protivníky a to se dalo v pohodě ukočírovat.

Demo Final Fantasy VII Remake mi pořádně zamotalo hlavu, protože jsem si byl téměř jistý, že začátek dubna bude patřit návštěvě Raccoon City v Resident Evil 3, ale po dnešním asi hodinovém zážitku se zombákům a Nemesis vyloupnul pořádný konkurent. Uvidíme, jak se předvede demo s residentí hrdinkou Jill Valentine v hlavní roli (očekáváme jej každým dnem), ale Cloud Strife mě dneska přesvědčil, že Final Fantasy VII Remake vycházející 10. dubna na PS4 si zaslouží minimálně mou pozornost, ne-li rovnou peníze z mého účtu.

• Zdroje: store.playstation.com, vlastní

Jakub Němec

Jakub Němec

Hraní počítačových a deskových her patří k mému životnímu stylu už více než dvacet let, protože mě baví prozkoumávat nápadité příběhy a světy, které můžu sám ovlivnit, případně si rád zablbnu ve sportovních a závodních titulech. O svých dojmech z návštěv těchto fantaskních míst neomezených možností píšu s různě dlouhými přestávkami přes třináct let, z toho poslední tři roky pro Alza Magazín.

i Mohlo by vás zajímat
Alza Magazín

Jsme Alza Magazín

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství můžete sledovat také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

Final Fantasy VII Remake - PS4
Hra na konzoli - PS4 / PS4 Pro, PS5 (s mechanikou), krabicová verze, žánr: akční - Dlouho žádaný remake asi nejpopulárnějšího dílu série Final Fantasy je konečně tady.

1 099,- bez DPH 908,-
Koupit
Akční cena
Můžete mít dnes od 9:15
Skladem > 5 ks
Objednací kód: MSX653
0
Vytisknout
Zkuste nové Alza Premium Moje Alza Přihlásit Pro organizace Jak nakoupit
P-DC1-WEB19
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi