• Autor: Ondřej Zeman
Výtvory autorů Halo: The Master Chief Collection patří aktuálně mezi jedny z neúspěšnějších remasterů, které je možné na herní scéně najít. Díky jejich vysoké kvalitě jsme si užili jak hraní Halo: Combat Evolved Anniversary a Halo: Reach, tak i Halo 2: Anniversary, jež bylo dosud z celé kolekce nejvýraznější. V minulých dnech k nám do redakce dorazilo Halo 3. Zda je stejně vyvedené, vám nastíníme v následujících odstavcích.
Halo 3 (hra) | Halo: The Master Chief Collection (hra) | Halo (IP)
FPS Halo 3 vychází jako součást Halo: The Master Chief Collection, kolekce remasterovaných her ze série Halo. Titul vyvíjí ve spolupráci s dalšími studii 343 Industries a vydává společnost Xbox Game Studios. Originální hra vychází 25. 9. 2007 na Xbox 360, 11. 11. 2014 na Xbox One a remaster 14. 7. 2020 na PC bez české lokalizace a obsahuje multiplayer. | Homepage
Články: | Mini Recenze – PC
Na rozdíl od Halo 2: Anniversary nenavazuje Halo 3 přímo na předchozí díl herní série. Jeho vyprávění je zasazeno do událostí z vyvedeného komiksového díla Halo: Uprising, které se odehrávalo po skončení divokého druhého dílu série Halo. Opět máme možnost se vžít do kůže legendárního hubitele mimozemských monster Master Chiefa, kterého tentokrát nezastihneme na vesmírné lodi lidské federace, nýbrž uprostřed pralesa, v jehož útrobách se nachází základna nepřátelské frakce Covenant. Ta ve svém střeženém komplexu vězní dobré muže a ženy bojující za budoucnost lidstva, což samozřejmě primární protagonista tohoto dynamického vyprávění nemůže nechat jen tak, kvůli čemuž se vydává na výpravu, na které není o akci a krev nouze.
Příběhová kampaň Halo 3 je obdobně rozsáhlá jako v předchozích částech kolekce Halo: The Master Chief Collection. Nabídnuto je tu celkem devět různě dlouhých misí, ve kterých se máte možnost podívat do hlubin deštného pralesa, bránit spojenecké základny před útokem, nebo přejít do ofenzivy ve snaze zachránit všemi zbožňovanou modrou AI. Samotné zpracování celého scénáře se dle mého názoru tentokrát povedlo na jedničku, díky čemuž si dokáží další kapitolu osudů kultovního Master Chiefa užít i náročnější hráči, kterým nepřipadají aktuální zástupci FPS žánru dostatečně zajímaví. Pokud bych měl části Halo 3 zacílené na singleplayer něco vytknout, bylo by to tradičně chování vozidel a spojenecké umělé inteligence, která obdobně jako u minulých dílů nestojí za nic.
Jak už bylo řečeno v předchozím odstavci, spojenecká AI není v Halo 3 žádný velký zázrak. Pokud přemýšlíte nad tím, co by umělá inteligence mohla dělat špatně, prakticky činí totožné přešlapy jako u většiny dosud vypuštěných částí edice Halo: The Master Chief Collection. Počítat u ní tím pádem musíte s neschopností řídit dopravní prostředky, či zasekáváním o textury. Zajímavé je, že nepřátelská AI nešvary, kterými trpěli mí spojenci, zatížena nebyla, takže se z ní stal obstojný protivník, pokoušející se stabilně o provádění různě náročných taktických akcí, díky čemuž jsem si na něj musel dávat pozor. Jakmile jsem na okamžik ztratil obezřetnost, většinou jsem na to doplatil smrtí, která mě vrátila na poslední uloženou pozici.
Halo 3 - First Mission | GEM (Gameplay)
Když si nebudete v Halo 3 dávat pozor, AI vás bez většího rozmýšlení sejme.
Ne každému samozřejmě vyhovuje střetávat se s umělou inteligencí. Pro ty, kteří příliš neholdují příběhu, je v Halo 3 přítomná také hra pro více hráčů. Ta vám umožní poměřit si síly s jinými inteligentními jedinci až v devíti herních režimech, jejichž spektrum je tvořeno tradičními FPS variacemi. Nalézt je mezi nimi možné třeba capture the flag, zone control, nebo alternativu sniper, v jejíž rámci máte k dispozici pouze odstřelovací pušky, se kterými se není vůbec jednoduché trefit. Stabilita serverů naštěstí byla dobrá, takže jsem během hraní neměl většinou problém uspět. Když už jsem zmínil jeden technický aspekt, je třeba přiblížit také optimalizaci představující u remasterů častý problém. U Halo 3 je zpracována na sto procent, díky čemuž se s propady snímků jen tak nesetkáte.
Další část Halo: The Master Chief Collection nakonec předčila má očekávání. Nečekal jsem od ní mnoho a ve finále jsem dostal parádní staromilskou FPS s kvalitním příběhem, propracovaným designem map, agresivní umělou inteligencí, prvotřídní optimalizací a zábavnou hrou pro více hráčů, která dokáže naprosto upoutat. Je škoda, že Halo 3 obdobně jako jeho předchůdci trpí tupou spojeneckou AI a špatně ovladatelnými vozidly. Nebýt jich, zřejmě by se jednalo o devítkovou střílečku, kvůli nim je na tom však o kapánek hůře.
Tato recenze byla napsaná pro PC verzi hry.
• Zdroje: Vlastní
Halo 3 je povedená FPS, která díky omlazení zpřístupňuje příběh série Halo mladší generaci. Pokud stále přemýšlíte nad tím, zda má smysl věnovat pozornost Halo: The Master Chief Collection, tento díl by mohl být jedním z dalších důvodů, proč si ji nakonec pořídit. Za sebe Halo 3 vřele doporučuji, protože jsem díky němu poznal další střípek z celé skládačky.
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | 64-bit Windows 7 | 64-bit Windows 10 |
Procesor | Intel Core i7-975 | AMD A12-9800 APU | Intel Core i7-870 Quad 2.93GHz | AMD FX-4100 |
Grafická karta | GeForce GTS 450 | Radeon R7 Graphics | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | AMD Radeon R7 360 |
DirectX | Verze 11 | Verze 11 |
Operační paměť | 2 GB RAM | 4 GB RAM |
Pevný disk | 55 GB volného místa | 55 GB volného místa |
• Zdroj: www.wepc.com (27. 7. 2020)