• Autor: Jakub Němec
Našince vždycky potěší, když se podaří tuzemské hře udělat díru do světa. V poslední době máme být na co hrdí, protože se hodně mluví o projektu Vigor od Bohemia Interactive, Beat Saber od Beat Games či Factorio od Wube Software. Zároveň se pracuje na předělávce „naší“ Mafie. Ale hlavním hrdinou dneška se stává Kingdom Come: Deliverance od Warhorse Studios, protože se jim podařilo prodat již tři miliony kopií výletu do středověkých Čech.
Kingdom Come: Deliverance (hra)
Akční RPG Kingdom Come: Deliverance vyvíjí Warhorse studios, které ho zároveň vydává ve spolupráci se společností Deep Silver. Hra vychází 13. 2. 2018 na PC, PS4 a Xbox One, později vyjde také na Switch. Hra vychází s českou lokalizací (text) a neobsahuje multiplayer . | Homepage
Články: Recenze | Tipy | Recenze DLC: From the Ashes | The Amorous Adventures | Band of Bastards | A Woman's Lot
Zpráva o překonání hranice tří milionů prodaných kopií Kingdom Come: Deliverance se českým mediálním prostorem prohnala jako blesk. Aby taky ne, když se jedná o jeden z nejvýraznějších českých titulů v rámci herní scény, který navíc představuje část naší historie zbytku světa. Server Gemtasu zároveň jako první přinesl zprávu o tom, že se prodalo také 1,5 milionů přídavných DLC balíčků, což také není zanedbatelné množství. Studio Warhorse oslaví tento milník tím, že svou hru nabídne na víkend od 18. do 22. června zdarma na platformě Steam, takže pokud jste neměli s Jindrou a jeho příběhem čest, neváhejte ani vteřinu.
Společně s tak velkou událostí se vyrojily spekulace o možném pokračování (nové lidi by studio nenabíralo jen tak pro nic za nic), které je v podstatě nevyřčenou jistotou. Ostatně proč by jinak společnost Koch Media, resp. THQ Nordic, kupovalo úspěšné studio, než aby pokračovala v tom, co umí nejlépe? Fanoušci tak fabulují, o kterou část dějin a české kotliny se tak rozroste potenciální Kingdom Come 2, jestli bude navazovat na příběh Deliverance a zda se nějak inovuje samotná hratelnost. Z mého pohledu by logicky zněl časový postup vpřed do období náboženských nepokojů mezi katolíky a sympatizanty reformace. Tvůrci by tak měli prostor k tomu, aby ukázali ikonická města jako Kutná Hora, potažmo Praha.
Samotné husitské války jsou ovšem obrovskou výzvou, už jen kvůli odlišnému způsobu boje, který by se velmi složitě zpracovával. Musíme se tedy nechat napínat a překvapovat, s čím na nás tvůrci vyrukují. Jakýmkoliv spekulacím se autoři vyhýbají jako čert kříži (zřejmě pod pohrůžkou velkých finančních postihů), a proto musíme pouze překládat své vysněné scénáře, které se snad střetnou s realitou. První vlaštovkou o otevření informačních hrází by mohlo být nové logo Warhorse, které snad spustí lavinu zpráv o jejich nadcházejícím projektu (nám by zatím stačil název a zasazení, aby se spekulační kolotoč rozjel naplno).
• Zdroje: Gematsu