• Autor: Ondřej Zeman
Série King's Bounty, z níž vycházel třeba kultovní Heroes of Might and Magic, je tu s námi už více než třicet let, během nichž byla svými tvůrci několikrát transformována do hráčům přístupnější podoby. Ne všem se samozřejmě vývoj zamlouvá, což tvůrce přimělo k tomu, aby vytvořili vývojářský deníček zaměřený na evoluci této IP. Jak přesně se vyvíjela a čím se bude King's Bounty 2 lišit, vám povíme v naší dnešní novince.
Po představení King's Bounty 2 řada hráčů reptala kvůli značně odlišné podobě základního konceptu. Podle tvůrců je v rámci vývoje her však prakticky nereálné se určitým způsobem neodklonit od starších zástupců série. Na počátku této značky bylo New World Computing v čele s Jonem Van Caneghemem, jehož si lze spojit se sérií Heroes of Might and Magic. Koncept, s nímž ve své době přišel, byl perfektní, pro vývoj nových dílů však nebyl úplně ideální, a tak 1C Entertainment aplikovalo na jimi vyvíjené King's Bounty: The Legend pár inovací, jimiž jej posunulo kupředu. To samé chtějí nyní udělat také v případě jejich nového projektu, přestože jim to někteří mají za zlé. Evoluce je však v herním průmyslu něčím, co je pro přežití nezbytné.
King's Bounty II - Dev Diary #2: Evolution of the series
Snad každá herní série v průběhu let prošla určitou formou vývoje. King's Bounty v tomto ohledu není výjimkou.
Ve srovnání se staršími díly série King's Bounty má mít proto King's Bounty 2 daleko propracovanější herní svět. Vaší prioritou tím pádem tentokrát nebude se co nejrychleji dostat z jedné části univerza do druhé, ale řádně mapu prozkoumávat, a plnit na ní různorodé úkoly. Celková škála zakázek má být definována primárně tím, jak bude vaše postava zaměřená. Pokud budete kupříkladu učencem, s vysokou pravděpodobností se vám nepodaří rozvinout vedlejší dějovou linku určenou pro čestného válečníka, nebo morálně zkaženého zloděje.
Odlišně má fungovat také koncept bitevních polí. Zatímco v původních King's Bounty hráč bojoval na několika náhodně vygenerovaných bojištích, tentokrát se budeme muset potížím postavit na místech, kde vzniknou. Když se kupříkladu pustíte do bandy lapků na ulici, bitva se následně bude odehrávat v daném místě se vším, co obsahovalo předtím, než šarvátka začala. V praxi to znamená, že městská ulice bude tvořena menšími stánky, či jinými prvky, o něž budete moci opřít svou obranu.
Nintendo Direct Mini 3.26.20
V průběhu své prezentace Nintendo oznámilo King's Bounty 2 na Nintendo Switch.
Přestože je na King's Bounty 2 očividné, že se bude jednat o značně odlišný kousek, než jakým byly jeho předchůdci, tvůrci se dušují, že se bude stále jednat o zástupce série King's Bounty se vším, co k tomu náleží. Můžeme se tím pádem těšit na slušný příběh, náročné tahové souboje, a vývoj hrdiny, který konečně dostane trošku prostoru k tomu, aby si s ním hráč vytvořil určitý vztah. King's Bounty 2 by mělo vyjít tento rok na PC, Xbox One, PS4 a Nintendo Switch.
• Zdroje: YouTube (1C Entertainment)