• Autor: Ondřej Zeman
Koronavirus je aspekt, který v současnosti ovlivňuje velkou část našeho každodenního života. Jeho dopad na svět můžeme vidět v obchodech, televizi a nakonec také na rušení velkých herních akcí, na které většina z nás celý rok tak netrpělivě čeká. Virová karanténa však pro některé neznamená jen negativa, což lze vidět na nejnovějších statistikách vypuštěných na Steam Database o nichž vám více řekneme v této novince.
Velká část civilizovaného světa pomalu, ale jistě zavádí určitá opatření, která mají zamezit, nebo alespoň zmírnit šíření koronaviru. Rušeny jsou proto menší i větší společenské akce, zavírány hospody a omezován pohyb. Hráčská komunita se však snaží brát celou situaci trošku s nadhledem a namísto v zakouřených putykách se schází na svém oblíbeném herním klientu Steam. Ten díky tomu zaznamenal v minulých dnech rekord v počtu lidí, kteří byli v daném momentu online. Počet aktivních uživatelů dosáhl rovných 20 milionů, což je hranice, jež se nedařilo překročit ani v letních měsících, kdy byla mladší hráčská komunita na svých počítačích relativně stabilně. Virus ovšem většinu populace zahnal k obrazovkám, a tak došlo k pokoření dosud nedostižné mety.
Vyloženě hraní her se však v momentu, kdy byl rekord zaznamenán, věnovalo něco okolo šesti milionů lidí, díky čemuž překročila milník v počtu hrajících hráčů oblíbená FPS Counter-Strike: Global Offensive. Ta se podle tweetu od Steam Charts stala v pořadí už třetí hrou, jejíž počet právě aktivních jedinců překonal milion kousků. Před ní se podařilo tuto hranici zdolat Dotě 2 s 1,3 miliony a PlayerUnknown's Battlegrounds, které se svými 3,2 miliony vytvořilo zápis, jenž jen tak někdo nepřekoná. Přestože došlo ke zrušení E3 2020, hernímu průmyslu se očividně nedaří úplně zle. Jak ovšem budou probíhat následující měsíce, je v tento moment těžké predikovat, protože se situace mění často ze dne na den.
• Zdroje: steamdb.info