• Autor: Ondřej Zeman
Naše poslední novinka ohledně Humankind už je řádně uleželá. Aby také ne, když tvůrci skutečně zajímavé informace vypustili naposledy na akci The Game Awards 2019. Dnes tu však pro vás máme pořádný nášup nových detailů nejen o hře samotné, ale také o francouzské vývojářské společnosti Amplitude Studios, která na titulu spolu s herním gigantem SEGA pracuje. Zajímají-li vás podrobnosti, rozhodně pokračujte ve čtení.
Hned první videoblog (viz níže) od Amplitude Studios byl zaměřen primárně na společnost samotnou. Pro tvůrce je Humankind projektem, o kterém většina z nich snila bez ustání dlouhých třicet let. Během svého snění však autoři nelenili a pracovali na takových titulech jako Endless Space, Endless Legend či Endless Space 2, skrze něž ukázala, že jí 4X strategie nejsou vůbec cizí. V rámci vývoje Humankind se ovšem chtějí posunout opět o kus dál, což dokazují ambice prezentované ve videu, na němž máme možnost spatřit vývojáře plné vášně pro to, co dělají, kteří touží po vytvoření rozsáhlé, krásné, a hlavně přístupné historické strategie.
Table Manners – Awkward Date (Gameplay)
Vývojáři z Amplitude Studios rozhodně nepatří mezi nováčky.
Celkově máme mít po ruce v Humankind až 60 různorodých kulturních otisků, z nichž půjde zformovat vaši frakci. Samotní vývojáři tvrdí, že spolu s historiky vytvořili dostatek historických cihel, s jejichž pomocí by měl hráč vystavět ideální civilizaci, která však bude stále disponovat základy kultur, jež tu byly před námi. Každý si dle jejich slov bude moci projít historií a lépe poznat skutečnost, že lidstvo prosperovalo primárně díky multikulturalismu, nikoliv proto, že se uzavíralo za hradbami. Stěžejním faktorem má ovšem být tvoření alternativní verze dějin, které umožní setkání japonských samurajů s římskými legiemi, anglických lučištníků s indickými jezdci na slonech, či boj babylonských vojsk s indiány snažícími se před nimi uchránit svou půdu.
Druhý vývojářský deníček společnosti Amplitude Studios byl o něco zajímavější. Tvůrci se v něm totiž konečně nezaměřili na sebe, nýbrž na hru samotnou, která v jejich úvodním videu moc prostoru nedostala. Hlavním tahounem celé prezentace se stala pitva terénu, jenž má představovat jeden ze základních pilířů hratelnosti Humankind. Jejich cílem číslo jedna se stalo vytvořit svět, se kterým by se hráč dokázal sžít a plně uvěřit v jeho existenci. Na mapách díky tomu budeme moci nalézt travnaté pláně a hornaté krajinky spolu s nepřekonatelnými pásy hor sloužícími jako perfektní bariéra proti útokům kočovných kmenů.
HUMANKIND™ Feature Focus: Reimagining Terrain [PEGI]
Pokud chcete zvýšit efektivitu vašich střelců, ideální bude postavit je na kopec.
Terén samotný má hrát velkou roli při průzkumu. Když kupříkladu půjdou vaši průzkumníci horami obklopeným údolím, moc toho neuvidí. Jakmile je však dostanete na vyvýšenou pozici, ihned budou mít větší rozhled, a tím pádem také větší přehled o krajině, v níž se nacházejí. Na určitá místa se navíc nebudou schopni dostat, protože pro ně vyšplhání na vrchol sousedního políčka bude příliš náročné. Tento aspekt nebude mít vliv jen na nebojové situace. Počítat s ním je nutné též v bitvách, kdy kupříkladu lučištníci na skalách dostřelí dále než střelci stojící v nížině, jimž nezbude nic jiného, než vyklidit pole. Osobně si kladu otázku, jak tento prvek ovlivní kupříkladu výpad jízdy, zda jí sníží útočné číslo pří útoku do kopce, či naopak zvýší efektivitu při výpadu z něj, odpověď snad dostanu příště.
Zabývat se v Humankind nebudeme jen terénem, ale také klimatem jednotlivých destinací. Každé teritorium na mapě by mělo podle slov tvůrců disponovat unikátním biomem, jehož podoba by měla být definována tím, kde přesně v herním světě se místo nachází. Na severu bude tím pádem pravděpodobně možné nalézt sněhem zaváté lesy, jih má být naopak teplejšího ražení, takže na něm nalezneme odlišné rostliny a zvěř. Na místě, které si zvolíte ke kolonizaci, se mají vedle živočichů a flory nacházet také divy přírody, jež své objevitele odmění body slávy a ekonomickými bonusy v případě, že se jim je podaří obsadit. Celek mi zatím možná až příliš připomíná Civilizaci, zda se od ní dokáže odklonit, ukáží následující blogy a hlavně jeho finální verze, která by měla dorazit na PC již letos.
• Zdroje: YouTube