• Autor: Filip Němec
Nejnovější epizoda pořadu State of Play, kterou měl pod taktovkou režisér The Last of Us Part II Neil Druckmann, prozradila mnoho novinek. V hratelné ukázce jsme mohli vidět, jaké nové zbraně bude Ellie používat v boji, či jakým způsobem se budeme pohybovat nyní výrazně otevřenějšími úrovněmi. Další zajímavosti včetně gameplay záběrů najdete níže.
The Last of Us: Part II (hra) | The Last of Us (IP)
Akční adventura The Last of Us: Part II je druhý díl herní série The Last of Us. Titul vyvíjí studio Naughty Dog a vydává společnost Sony Interactive Entertainment. Hra vychází na PS4 19. 6. 2020 s českou lokalizací (titulky). Hra neobsahuje multiplayer. | Homepage
Režisér Neil Druckmann v úvodu videa shrnul základní zápletku. Devatenáctiletá Ellie žije 25 let po vypuknutí nákazy v městečku Jackson, kde se usídlil také Joel. Zdánlivá idylka (alespoň na poměry apokalypsy), ale dlouho netrvá. Ellie se vydá na nebezpečnou výpravu ve jménu odplaty a spravedlnosti, která podle všeho bude poměrně dlouhá. Máme totiž zažít střídání ročních období a pocítit rozdílné klima navštívených míst, jež nabídnou rozsáhlé a detailní interiéry i exteriéry.
Významnou součástí hry bude město Seattle, respektive to, co z něj zbylo. Území města si rozdělují dvě nepřátelské frakce WLF a náboženská sekta zvaná „Scars“. Zatímco první zmíněná skupina je plná speciálně vycvičených a po zuby ozbrojených zabijáků často s vojenskou minulostí, jež zabíjí na potkání, jejich protistrana se zaměřuje více na stealth a boj pomocí luků a šípů. S jejich zástupci jsme se nejspíše setkali v teaser traileru z roku 2017.
The Last of Us Part II - State of Play | PS4
Záznam pořadu State of Play se záběry z The Last of Us Part II. Konec epizody je věnován nekomentované pasáži přímo ze hry, kde se Ellie utká se skupinkou nepřátel pomocí nejrůznějších zbraní.
Ukázka představila rozšířené možnosti pohybu, kam patří skákání, přelézání překážek, ale také lezení či houpání se na laně. Chybět nebude ani jízda na koni či motorovým člunem, což nasvědčuje tomu, že The Last of Us Part II bude hra s podstatně otevřenějším prostředím než v případě prvního dílu. Zároveň si nejde nevšimnout, že autoři použili mnoho prvků ze série Uncharted, zejména pak čtvrtého dílu. Nepůsobí to však jako prostá kopírka, hra si stále drží velmi vážnou notu a jasně dává najevo, že druhý díl bude ještě drsnější a krvavější.
Z řad nepřátel samozřejmě Druckmann zmínil i staré známé z prvního dílu, tedy nakažené runnery, clickery či stalkery. Novinkou je například nový evoluční stupeň s názvem shambler, jež vypouští spalující kyselinu, zbytek nových protivníků si ale prý musíme už objevit sami. Z řad „normálních“ nepřátel musíme zmínit také psy, kteří šikovně nabourávají zajetou hratelnost. I když totiž nejste vidět, chlupáči vás dokáží vystopovat, takže musíte být neustále v pohybu. Druckmann také zmínil, že v boji mnohdy pomůže váš doprovod (který se podle gameplay záběrů bude často měnit), ale neprozradil už nic víc.
V pořadí již druhé květnové vydání pořadu State of Play (minulý týden jsme se podívali na záběry z hraní Ghost of Tsushima) tak nakonec nabídlo dost novinek, abychom nemohli reptat nad zbytečnou epizodou a zároveň neprozradilo nic zásadního. A jak sám Druckmann konstatoval, to, co zatím o hře prozradili, je jen špička ledovce. To, co je nám zatím skryté, odhalíme 19. června, kdy The Last of Us Part II vychází exkluzivně na PlayStation 4 s českými titulky.
• Zdroje: YouTube (PlayStation)