• Autor: Štěpán Lenk
Update 13:30: S podobným přístupem nyní přichází také organizace PEGI (Pan European Game Information), která to oznámila na svých oficiálních stránkách.
Následuje původní článek...
Americká regulační organizace ESRB (Entertainment Software Rating Board) oznámila, že upravuje systém hodnocení přístupnosti her s mikrotransakcemi a nově bude přímo uvádět, zda hry obsahují loot boxy. Co to znamená a jak moc bude tato změna zásadní pro zákazníky?
Až doposud měly hry obsahující mikrotransakce, tedy možnost za reálné peníze kupovat virtuální předměty, pouze označení In-Game Purchases, což sice zahrnovalo loot boxy a jim podobné praktiky, nepokrývalo to ovšem jejich zákeřnou podstatu – totiž že hráč nikdy neví, co uvnitř těchto virtuálních krabiček najde. Obsah je totiž čistě náhodný a princip založený na možnosti utrácet nekonečně mnoho peněz s nejistou šancí na získání toho, co chci, tak v mnoha ohledech připomíná výherní automaty a gambling celkově.
Podle postu na oficiálním blogu ESRB ovšem bude nově na krabicích her uváděn text „Includes Random Items” (Obsahuje náhodné předměty). Nutno podotknout, že tato větička záměrně nepoužívá slovo „loot box”, jelikož tento termín nepokrývá veškeré mikrotransakce, kdy je zakoupený obsah náhodně generován. Zkrátka, v ESRB se chtěli vyhnout polemice, co všechno je a není loot box a použili obecné označení celé problematiky.
V době, kdy vlády některých zemí požadují přímou regulaci loot boxů, sice tento akt působí poněkud opožděně, je to ovšem zcela nepochybně lepší než nedělat nic. Jestli tato noticka na krabici alespoň někoho přiměje přemýšlet, zda chce investovat své prostředky do titulu, jenž se ze svých uživatelů aktivně (a často podloudně) snaží vymačkat další peníze, má tento krok ze strany ESRB smysl. Dočkáme se ale podobného jednání i u systému PEGI (Pan European Game Information), který určuje přístupnost her na evropském kontinentu?
• Zdroje: ESRB