• Autor: Alexandra Vaníková
Poté, co si první díl plošinovky od Moon Studios získal srdce mnoha hráčů, není žádným překvapením, že jeho pokračování je tak očekávaným titulem. A přestože se Ori and the Will of the Wisps také svezl na vlně odkladů, která letos zachvátila nejeden titul, jsme se koncem ledna dočkali oficiálního oznámení o jeho dokončení. Dnes vám přinášíme několik prvních dojmů, které si z hraní „druhého Oriho“ odnesli zahraniční redaktoři herních portálů poté, co ve hře strávili několik hodin.
Ori and the Will of the Wisps (hra) | Ori (IP)
Akční plošinovka, metroidvania Ori and the Will of the Wisps je druhý díl herní série Ori. Hru vyvíjí Moon Studios a vydává společnost Xbox Game Studios. Ori and the Will of the Wisps vychází 11. 3. 2020 na PC a Xbox One s oficiálním českým překladem (text) a 17. 9. 2020 na Switch. Hra neobsahuje multiplayer. | Homepage
Články: | Recenze Ori and the Will of the Wisps | Recenze Ori and the Blind Forest
Přestože redaktorka IGN Janet Garcia měla krátce po spuštění Ori and the Will of the Wisps zpočátku strach, že se až příliš vzdálil od svého předchůdce, nakonec konstatovala, že její obavy byly zcela zbytečné, a i když letošní výtvor studia Moon přináší množství novinek, byly v něm zachovány prvky z předchozího dílu, které fungovaly skvěle. Hře by vytkla jedině trochu nudné boss fighty, které jsou zároveň novinkou oproti Ori and the Blind Forest. Jedním dechem však dodává, že hra i přesto dokáže okouzlit – ať už dynamickým osvětlením, animacemi, prostředím reagujícím na pohyby Oriho a zejména mnohem větší volností a vyšším počtem zbraní a schopností, které si malý strážný duch dokáže osvojit.
Wes Fenlon z PC Gamer přirovnává Ori and the Will of the Wisps k temné dětské pohádce, která ho podobně jako jeho předchůdce dokázala téměř okamžitě dojmout, což mimochodem potvrzuje i jeho kolega z portálu Eurogamer Martin Robinson. Podle Fenlona titul působí mnohem rozlehleji (svět v něm má být až 3× větší než v Ori and the Blind Forest) a sebevědoměji než jeho předchůdce a snaha tvůrců o posouvání žánru plošinovek novým směrem je zřejmá – společně s 5letým vývojem, kterým hra prošla. Od ostatních platformovek v metroidvania stylu hru odlišuje její celková stylizace a mnohem plynulejší pohyby Oriho (ty poskočily z 30fps na krásných 60). Wes Fenlon uzavřel své dojmy z hraní přáním vrátit se zpět do tajemného lesa a pokračovat v jeho objevování.
Ori And The Will Of The Wisps - First 20 Minutes Of Gameplay
Čerstvé herní záběry z Ori and the Will of the Wisps ukazují Oriho a jeho rodinu. Druhá díl navazuje přesně tam, kde Ori and the Blind Forest skončil.
Trochu jiný směr, kterým se nový Ori rozhodl v pokračování vydat, zdůrazňuje Martin Robinson z Eurogameru. Zatímco gameplay prvního díl byl zakořeněn ve zdolávání překážek a objevování tajemství lesa, Will of the Wisps vysílá Oriho častěji do boje a dělá z něj schopnějšího soupeře. S tím samozřejmě souvisí i spektrum zbraní (včetně meče či luku), které vystřídá útok elektrickým výbojem z předešlého titulu. Překopání se dočkal i systém skillů – ten hráči poskytne více prostoru a volnosti v upgradování Oriho a jeho schopností. Robinson tvrdí, že Ori and the Will of the Wisps může směle konkurovat i AAA titulům v daném žánru.
Soubojový systém vyzdvihuje i Alessandro Fillari z Gamespotu, podle kterého působí mnohem méně repetitivně a více uspokojivě, k čemuž jednoznačně přispěly i nové zbraně či schopnost Oriho vyvolat jakési strážce. Ti jsou schopni útočit na nepřátele v Oriho blízkosti, a tím svého tvůrce na určitý čas bránit. Ori je navíc schopen čelit větším hrozbám. Fillari chválí také transformaci „ručního ukládání“ na autosave. To potěší zejména zapomnětlivé jedince často opětovně absolvující dlouhé úseky hry poté, co si svůj postup zapomněli uložit.
Na Oriho se těšíme i my v redakci, můžete tak počítat i s naší recenzí.
• Zdroje: Eurogamer, IGN, PC Gamer, Gamespot