• Autor: Ondřej Zeman
V roce 2012 vypuštěná RTS simulace Plague Inc. si vedla už v době svého vydání relativně dobře. Díky konceptu, v němž hráč mohl převzít kontrolu nad pomalu se vyvíjejícím virem, se z ní stala prakticky jedna z nejvýraznějších strategii roku s obstojnou komunitou. Po letech však toto dílo opět získává na oblibě, nikoliv však díky kvalitnímu seriálu jako například v případě herní série Zaklínač, nýbrž kvůli v Číně se šířícímu koronaviru. Trhem, na němž zažívá comeback, je překvapivě ten čínský. Lidé v zasažených oblastech totiž dle tweetu uživatele Zheping Huang touží po úniku z reality za pomoci černého humoru, díky čemuž se z Plague Inc. stala nejprodávanější hra v Číně.
Vývojáři Ndemic Creations však případné hráče ve svém tweetu upozorňují na skutečnost, že ve hře nenaleznou reálný model toho, jak bude nemoc postupovat. Pokud se ovšem nacházejí v zasažených destinacích, měli by se obrátit na lokální autority. Podle serveru BBC koronavirus doposud zabil celkem 81 lidí, a téměř 3000 jsou jím v tento moment nakaženy.
Plague Inc. vyšlo 26. května 2012 a je dostupné nejen na mobilních platformách, ale také na PC, kam dorazilo až 18. září 2015 pod jmenovkou Plague Inc: Evolved.
• Zdroje: Eurogamer