• Autor: Ondřej Zeman
V naší poslední novince jsme vám vcelku detailně představili fungování nové startovní zóny spolu s přepracovaným konceptem vývoje, který už delší dobu potřeboval řádně překopat. Dnes tu pro vás máme další informace o World of Warcraft: Shadowlands, tentokrát se zaměříme na tajuplnou pevnost Torghast, která má dle vývojářů představovat skutečně inovativní prvek. Jak přesně posune World of Warcraft kupředu, vám řeknou následující řádky.
World of Warcraft: Shadowlands (hra) | Warcraft (IP)
Shadowlands je MMORPG a osmým DLC pro World of Warcraft. Titul vyvíjí a vydává studio Blizzard Entertainment. Hra vyšla 23. listopadu 2020 na PC bez české lokalizace. Hra obsahuje multiplayer . | Homepage
Články: | Vše, co víme | Recenze | Recenze World of Warcraft: Battle for Azeroth | Recenze World of Warcraft: Classic
World of Warcraft má podobně jako jiná MMORPG už nějaký ten pátek problém s tím, že jeho dungeony nabízejí při každém průchodu víceméně to samé. Jediná změna přichází jen v podobě navýšení obtížnosti či obměny bossů, což však není něco, z čeho by si jeho komunita sedla na zadek. Podobně jako v případě systému vývoje si na tento prvek hráči dlouhodobě stěžovali na diskuzních webech, kvůli čemuž vývojáři z Blizzardu usoudili, že by zřejmě nebylo špatné v rámci připravovaného World of Warcraft: Shadowlands do jejich hry přidat aspekt zvyšující celkovou znovuhratelnost.
Po nahození expanze World of Warcraft: Shadowlands se budou moci hrdinové a hrdinky vydat do vězeňské pevnosti Torghast, která má být právě tím aspektem, po němž komunita už dlouho tolik volá. Má to být totiž dungeon fungující na principech užívaných žánrem roguelike, což v praxi znamená, že jednotlivá křídla této instance budou náhodně generována, takže vám vaše vzpomínky na poslední průchod budou platné asi tolik jako mrtvému zimník. Když se jimi pokusíte řídit, může se vám stát, že padnete hned na prvním rohu do smrtící pasti, nebo narazíte na protivníka, který tam původně nebyl, čímž svým kolegům z party moc velkou radost neuděláte.
V prvních úrovních se podle slov vývojářů budete střetávat primárně s protivníky, jejichž škála je tvořena hlavně z věrných Žalářníka, jenž je pánem tohoto temného vězení. Pokud se vám však podaří postoupit do vyšších pater pevnosti, budou před vás postaveny vedle různorodých nepřátel také pasti, výzvy založené na logice a samozřejmě elitní monstra mající v rukou klíč k dalšímu postupu. Abyste byli schopni vše absolvovat, nabídne vám vězení dočasné posílení v podobě Anima Powers, jež naleznete v dobře skrytých truhlách, nepříliš viditelných bodech či na tělech věrných pána Torghastu. V útrobách monster čas od času najdete také Phantasmu. Ta tu slouží jako platidlo, za něž si pořídíte jak speciální síly, tak i poživatiny, které vám pomohou vězeňskou pevnost pokořit.
Pokud se obáváte toho, že byste museli Torghast absolvovat podobně jako některé současné dungeony v určitém časovém limitu, žádný strach. Zde se na čas nehraje, namísto něj vám bude World of Warcraft: Shadowlands počítat to, kolikrát jste padli v boji. Věž totiž obývá do zbroje zakutý Tarragrue, kterého láká pach smrti. Když budete často umírat, pak pravděpodobnost, že se objeví, opravdu naroste. Pohybovat by se měl pomalu k východu z instance. Jakmile spatří hrdinu, požene se za ním jako ohař za liškou. V případě, že se mu podaří eliminovat všechny členy party, jsou vyhozeni z Torghastu, čímž se postup celé družiny zresetuje, podobně jako tomu bývá u tradičních roguelike her.
Těm několika šťastlivcům, kterým se povede dostat až na vrcholek věže, nabídne World of Warcraft: Shadowlands legendární truhlici plnou ingrediencí potřebných na legendární předmět, jenž si budou moci po několika opáčkách sestavit. Kolik však bude reálně potřeba průchodů, není v tento moment jasné. Jisté je, že Torghast bude závanem čerstvého vzduchu, na který hráčská obec už dlouho čeká. Snad se podobně jako jiné mechanizmy, s nimiž Blizzard v minulosti přišel, nezvrhne v něco zbytečného nebo nedostatečně inovativního, byla by to totiž škoda nevyužít potenciál, který žánr roguelike nabízí. World of Warcraft: Shadowlands by mělo na PC vyjít v průběhu letošního léta, zatím ale není jisté, kdy přesně dorazí.
• Zdroje: worldofwarcraft.com