• Autor: Filip Němec
Vydání nejočekávanější PlayStation exkluzivity tohoto roku, ne-li celé generace, se rychle blíží a spolu s tím se bude stupňovat i marketingová aktivita kolem The Last of Us Part II. V příštích týdnech se tak můžeme těšit na čtveřici vývojářských deníčků zaměřených na jednotlivé prvky The Last of Us Part II, přičemž dnes se podíváme na příběh. V novince najdete jak samotný deníček, tak shrnutí toho nejzajímavějšího z jeho obsahu.
The Last of Us: Part II (hra) | The Last of Us (IP)
Akční adventura The Last of Us: Part II je druhý díl herní série The Last of Us. Titul vyvíjí studio Naughty Dog a vydává společnost Sony Interactive Entertainment. Hra vychází na PS4 19. 6. 2020 s českou lokalizací (titulky). Hra neobsahuje multiplayer. | Homepage
„V The Last of Us Part II jsme chtěli vytvořit příběh, který okomentuje násilí, akce vyvolávající další akce a ukázat, co vše z toho může vzejít. Nemusí to být nutně dobré nebo špatné, jde o různé následky jednoho konkrétního činu,“ začíná deníček režisér The Last of Us Part II Neil Druckmann. Mluví snad o Ellie a její pomstě, která je nejspíše hlavním tématem druhého dílu?
Další z režisérů Anthony Newman pak odpovídá na otázku mnoha fanoušků: bylo vůbec potřeba vytvářet druhý díl, když první The Last of Us tvoří ucelený zážitek a má poměrně jasně zakončený příběh? „Ještě jsem ani neslyšel vše, jen to hlavní, co chtěl Neil vytvořit, a uvědomil jsem si, že tohle je něco, do čeho zkrátka musíme jít, tohle není volba. Tohle prostě musíme udělat,“ okomentoval Newman své pocity, když poprvé slyšel základní premisu příběhu druhého dílu z pera Neila Druckmanna.
The Last of Us Part II - Inside the Story | PS4
První z vývojářských deníčků se zaměřuje na příběh. V dalších třech se podíváme na hratelnost, detaily a svět, ve kterém se The Last of Us Part II odehrává.
Druckmann také vzpomíná neustálý strach z toho, že by nepovedené pokračování mohlo pošlapat úspěch prvního dílu, ve výsledku má ale vše do sebe pěkně zapadnout a obě hry nám mají dát širší pohled na celý svět této série. Podle Halley Gross, která se stará právě o příběh a způsob jeho vyprávění, je The Last of Us Part II o uctění Ellie a speciálně Joela a jejich společné cesty, vztah těchto dvou postav ale nebude jediný, které druhý díl bude rozvíjet.
Celý příběh se odehrává 25 let po vypuknutí apokalypsy. Ellie je na začátku The Last of Us Part II devatenáct let a žije v bezpečné komunitě městečka Jackson, kde je očividně spokojená. Součástí této idylky je také Joel, který již nežije jako úplný samotář a neživí se pašováním lidí či věcí. V rámci společenství města Jackson je navíc váženou osobou a to zejména pro své zkušenosti a schopnosti zručného zabijáka.
Zdánlivou idylku soběstačné osady plné lidí, kterým na sobě záleží a pomáhají si, však přeruší krvavá událost. Ellie se její život náhle převrátí naruby a vydá se na cestu s jediným cílem – pomstít se. Významnou zastávkou bude Seattle, kde proti sobě bojují frakce přeživších a do jejichž bojů Ellie vstoupí jako nezvaný host, což má vyústit v mnoho zvratů a zajímavých situací.
Vypadá to, že příběh bude daleko více komplikovaný, plný filozofických otázek a jeho vyznění bude do jisté míry záviset na naší interpretaci. Řada hráčů, kteří se nezdráhali podívat se na uniklé gameplay záběry (více informací o úniku bez jakýchkoli spoilerů zde), jsou právě s příběhem, nebo alespoň z toho, co z něj uniklo, nespokojeni a dávají to najevo, a to i v diskuzích, které s The Last of Us Part II nemají nic moc společného. My si však počkáme, až si hru sami zahrajeme.
Neil Druckmann začátkem května oznámil, že vývoj hry je zdárně ukončen a The Last of Us Part II míří do lisoven, podobně jako v případě jiných PlayStation exkluzivit tak očekáváme, že embargo na recenze padne dříve, než je samotné vydání hry, jež je naplánováno na 19. června, kdy The Last of Us Part II vychází exkluzivně na PlayStation 4 s českými titulky.
• Zdroje: blog.us.playstation.com