Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

EA výprodej - Hidden empty L EA Výprodej - Hidden empty P

Spiritfarer (Mini RECENZE) – Pohodička po smrti

Existencionální otázka „Co bude po smrti?“ mnohým lidem nedá spát. Odpověď si musí najít každý sám na základě vlastní víry a kulturního zázemí. Svou verzi zásvětní říše nabízí také tvůrci z Thunder Lotus Games, kteří se ve své nejnovější hře inspirovali v řecké mytologii. Hlavní hrdinka Stella se totiž stala nástupcem Chárona, převozníka duší, jež je třeba doprovodit na jejich konec cesty. V naší recenzi se dozvíte, jak se netradiční adventura Spiritfarer hraje.

Spiritfarer; wallpaper: cover

Spiritfarer (hra)

Adventuru Spiritfarer vyvíjí a vydává studio Thunder Lotus Games. Hra vychází 18. 8. 2020 na PC, PS4, Xbox One a Switch bez české lokalizace a obsahuje multiplayer. | Homepage

Články: | Recenze

Spiritfarer (Mini RECENZE Xbox One) – Obsah článku

1. Rozloučit se lze pouze se smířenými dušemi
  2. Práce všeho druhu
  3. Není třeba spěchat
  4. Mini Recenze Spiritfarer: závěrečné hodnocení
  5. HW nároky pro Spiritfarer PC

Rozloučit se lze pouze se smířenými dušemi

Nezávislý titul Spiritfarer kombinující prvky adventury a mikromanagementu na můj Xbox One připlul souhrou mnoha náhod, protože jsem o něm měl před vydáním jen matné tušení. Když mě šéfredaktor oslovil s nabídkou hry a já jsem zjistil, že na ní pracuje studio Thunder Lotus Games, můj zájem najednou několikanásobně vzrostl. Tvůrci mého oblíbeného lovecraftovského rouge-like masakru Sundered a severně mytologické rubačky Jotun přece nemohli udělat špatnou hru. Můj šok při spuštění nemohl být větší. Přivítala mě sice klasicky dokonalá kreslená grafika a atmosférická hudba, ale tempo projektu bylo na hony vzdáleno dřívějším projektům studia.

Spiritfarer; gameplay: Cháron
Tvorbu studia Thunder Lotus Games poznáte na první pohled díky nádherné grafice. Spiritfarer není výjimkou.

Jako dívka Stella s patřičně hvězdicovitým kloboukem společně se svou kočkou Daffodil totiž nahradíte věkem sešlého převozníka duší Chárona. Ten vám do začátku dá magické světlo Everlight, které se umí proměnit v jakýkoliv potřebný nástroj, a vyšle vás na chatrné kocábce na oceán zřejmě představující řeku Styx. S poučením, že do zásvětní říše se mohou dostat pouze spokojené duše srozuměné se svým osudem, se vydáte hledat přízraky, jež byste mohli dopravit k bráně na onen svět. Jenže z prvních „zákazníků“ se vyklubou Stellini známí, kteří mají ke spokojenosti daleko. A proto pro ně připravujete kajuty, vaříte jim oblíbená jídla a získáváte si tak jejich důvěru.

Čas od času se vám po splnění prosby začnou svěřovat a otvírat vám své srdce. Dozvíte se o jejich trudných osudech, veselých příhodách i lítosti, když někomu během svého života ukřivdili. Každý pasažér má svou povahu, někteří by se nechali opečovávat jako v bavlnce (jelenice), jiní by nejraději celý posmrtný život pracovali (žabák), a najdou se také trucovití jedinci, kteří i po své smrti rozjíždí pracovní revoluci proti nadřízeným (lvice). Postupně se sblížíte s každým z nich, takže vám nakonec bude líto, když se rozhodnou opustit vás i celý svět. Jak jsem říkal, Spiritfarer je hlavně o umírání, ale podaném tak citlivě, že vás nakonec pohltí jako vlny bezejmenného oceánu.

Spiritfarer One Day on the Boat I Alza Magazin (Gameplay, Xbox One, No Commentary)

Jeden den na lodi ve Spiritfarer je docela pestrý. Vedle ranních rituálů jako zalévání zahrady se totiž vydáte také plnit úkoly svých zemřelých cestujících.

Práce všeho druhu

Herní náplň se vám možná bude zdát úplně obyčejná, pro někoho až nudná. Prostě lítáte jako hadr na holi, chytáte ryby, pěstujete zeleninu, vaříte jídlo, vyrábíte potřebné suroviny. Přitom se často celé minuty nehnete ze své kocábky, jíž musíte neustále rozšiřovat o nové stavby, abyste ukojili náročné potřeby svých pasažérů. Veškerý trik tkví v dobře rozvržené práci a udržování zvířecích altereg zesnulých ve stavu spokojenosti, protože potom vám sami rádi pomohou. Některé činnosti jsou zastoupeny pouhým kliknutím, jiné (jako třeba řezání prken) spočívají v jednoduchých minihrách, které pohodlně zvládne i dětský pařan.

Spiritfarer; gameplay: Francis Spiritfarer; gameplay: loď Spiritfarer; gameplay: minihry
Ve Spiritfarer potkáte během cestování zdánlivě bezmezným oceánem řadu zajímavých bytostí a uděláte hromadu práce na své lodi, která poroste s vašimi úspěchy.

Druhá významná část titulu Spiritfarer je průzkum místních vod, navštěvování ostrovů, plnění adventurních úkolů typu „najdi a přines“ nebo konverzace s místními obyvateli. Ta je často prostoupena narážkami na současný svět, roztomilými vtípky i vážnějšími tématy. Nejpříjemněji mě překvapila rozmazlená jelenice, která po podání kávy začala citovat Dalea Coopera z Městečka Twin Peaks. Sami jistě narazíte na další kultovní hlášky a popkulturní témata. To vše si užijete v ručně kreslené grafice s neuvěřitelným množstvím detailů, jež společně s báječnou hudbou dávají celé hře duši.

Není třeba spěchat

Jak jsem naznačil již v úvodu, studio Thunder Lotus Games předvedlo ve Spiritfarer zcela jinou tvář, než kterou se na herním trhu dosud profilovalo. Za tradičně skvělým audiovizuálem se skrývá spíše pozvolně plynoucí adventura s velkou porcí mikromanagementu celé lodi. Z počátku jsem si říkal, co na téhle hře může kdo vidět, ale pak jsem se přistihl, že u ní sedím už pátou hodinu v kuse, protože chci žabákovi Atulovi uvařit jeho oblíbené vepřové kotlety, aby mi prozradil více o své rodině. A ještě jsem začal své ženě vysvětlovat, jak jsou někteří hrdinové fajn a co jsem se o nich už dozvěděl.

Spiritfarer; gameplay: rybolov
Rybaření v záři posledních paprscích slunce je ve Spiritfarer balzám na duši.

Projekt Spiritfarer není vhodný pro každodenní několikahodinovou pařbu, ale přesto mě až nečekaně chytnul, ani nevím proč. Občasné problémy jako nepřesnosti v ovládání a sem tam zaseknutí při plnění úkolu jsou vedle celkového dojmu banalitou. Titul směřuje spíše na přemýšlivější hráče, kteří svůj čas chtějí prožít v pohodové atmosféře. Podle mého si Spiritfarer přímo říká o hraní na Switchi, i když já jsem jej absolvoval na Xbox One (vyšel také pro PC a PS4) v rámci předplatného Xbox Game Pass. Jestli toužíte po roztomilé, ale zároveň filozoficky naplňující hře, Spiritfarer vás na palubě převoznické lodě uvítá od 18. srpna.

Tato mini recenze byla napsaná pro Xbox One verzi hry.

Mini Recenze Spiritfarer: závěrečné hodnocení

Hodnocení 83 % Alza Magazín

Spiritfarer je překvapivým projektem studia Thunder Lotus Games, který sice opět sází na nádherné audiovizuální zpracování a prvky metroidvanie, ale v mnohem pomalejším tempu, než jak jsme u něj zvyklí. V rámci práce převozníka duší totiž budeme pozvolna poznávat různorodé povahy zemřelých, abychom jim usnadnili jejich odchod na věčnost. A taky se starat o chod celé lodě.

Spiritfarer; Mini recenze

• Skvěle napsané postavy
  • Neustále se vyvíjející hratelnost
  • Provázání jednotlivých mechanik v rámci výroby
  • Podněcuje touhu stále něco zkoušet a objevovat
  • Odpočinkové tempo
  • Různorodé prostředí
  • Jímavý audiovizuál

• Pro někoho možná moc pomalé
  • Občasná nepřesnost při aktivování některých prací
  • Velmi jednoduché skákačkové pasáže

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství sledujte také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

HW nároky pro Spiritfarer PC

Operační systém Windows 7 SP1 není uvedeno
Procesor Dual Core 3.0 GHz není uvedeno