Pokemon Snap - Hidden empty L vega

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated (RECENZE)

• Autor: Štěpán Lenk

Pokud vám název SpongeBob Squarepants: Battle For Bikini Bottom zní povědomě, tak jste na to kápli (doslova) – původně se totiž jedná o hru z roku 2003, která se o 17 let později dočkala remasterované verze pro platformy PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch. Dokáže staronové dobrodružství žluté mořské houby oslovit i dnešní generaci hráčů, nebo titul od studia Purple Lamp sází pouze na nostalgii?

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; screenshot: titulní obrázek

SpongeBob Squarepants: Battle For Bikini Bottom Rehydrated (hra) | SpongeBob Squarepants (IP)

Plošinovka SpongeBob Squarepants: Battle For Bikini Bottom Rehydrated je remake stejnojmenného titulu z roku 2003 a vychází z animovaného seriálu SpongeBob Squarepants. Titul vyvíjí Purple Lamp Studios a vydává společnost THQ Nordic. Hra vychází 23. 6. 2020 na PC, PS4, Xbox One a Switch bez české lokalizace a bude obsahovat multiplayer. | Homepage

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated (RECENZE Switch) – Obsah článku

1. Spongebob se vrací na herní obrazovky
  2. Jak se hraje Spongebob Squarepants?
  3. Mořská houba po faceliftu
  4. Jak se povedl Spongebobův remaster?
  5. Recenze SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated: závěrečné hodnocení
  6. HW nároky pro SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated PC

Spongebob se vrací na herní obrazovky

Pokud jste náhodou do dnešního dne žili pod kamenem na mořském dně (ano, tahle recenze bude plná narážek na moře a vodu) a nevíte, co nebo kdo je Spongebob Squarepants, pak vězte, že se jedná o ikonickou animovanou postavičku s vizáží hranaté mořské houby, jejíž osudy jsme mohli na TV obrazovkách ve stejnojmenném komediálním seriálu prožívat více než 15 let.

Spongebob postupem času prosáknul snad do všech odvětví popkultury, takže jsme jeho hranatý žlutý obličej mohli vidět i v celovečerních filmech, komiksech, divadelních hrách, na oficiálních pouťových atrakcích a videohrách. A právě poslední zmíněná kategorie nás samozřejmě momentálně zajímá nejvíce.

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated - Pre-Hydrated Trailer

Oficiální trailer remasterovaného Spongebobova dobrodružství.

Spongebobovo videoherní dobrodružství nazvané SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated (protože nikdo nemá rád krátké názvy) je předělávkou úspěšné hry z roku 2003, která se dnes, o 17 let později, dočkala moderního hávu a dalších drobných vylepšení. Co se příběhu týče, hra se odehrává ve městě Bikini Bottom, tedy v podmořské metropoli, kde žijí nejrůznější druhy ryb a dalších mořských živočichů v klidu a míru. Tedy většinou.

Hlavní hrdina, dobrosrdečná a lehce naivní mořská houba jménem Spongebob, je zaměstnancem restaurace Krusty Krab, jejímž hlavním tahákem jsou slavné sendviče Krabby Patties. Ty jsou ovšem v původní TV show příčinou častých konfliktů, jelikož se recept na tuto legendární pochutinu neustále snaží ukrást Plankton – zlý génius a majitel konkurenční restaurace Chum Bucket.

Tyto nekalé záměry také odstartují události příběh SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated. Plankton vynalezne armádu nebezpečných robotů, která mu má pomoci recept ukradnout, díky nesprávnému nastavení se ale mechanoidi rychle obrátí proti svému stvořiteli, vyhodí jej z Chum Bucketu na ulici a začnou šířit v celém Bikini Bottom spoušť a zkázu. A jediný, kdo město může zachránit, je samozřejmě Spongebob.

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; screenshot: příběh
Za všechno může Plankton!

Příběh hry je stejně jako v původním TV show ztřeštěným dobrodružstvím plným bizarního, často až surrealistického humoru, a o nic menší porce ulítlých postaviček a seriálových reálií. Musíme si na rovinu přiznat, že se nejedná o žádné oscarové drama a děj je zde tak trochu do počtu, jako motivace pro pobíhání z jednoho konce Bikini Bottom na druhý to ale slouží vcelku dobře. Pokud jste fanoušci původní předlohy, ve hře se budete okamžitě cítit jako doma, pokud ne, na dosti svérázný humor a příběh si možná budete muset chvíli zvykat.

Jak se hraje Spongebob Squarepants?

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated je poměrně klasickou skákačkou/akční adventurou, ve hře tedy prozkoumáváte klasické lokace z animovaného seriálu, potkáváte další populární postavy, řešíte jednodušší logické puzzly, bojujete s roboty a, co to je nejpodstatnější, sbíráte zlaté obracečky (Golden Spatulas). Tyto kuchyňské propriety jsou alfou a omegou celé hry, každá nová úroveň po vás totiž vyžaduje určitý počet nasbíraných obraceček, abyste byli vůbec vpuštění dovnitř a mohli se v novém levelu pustit do sbírání dalších.

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: zlatá obracečka SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: úkol SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: pichláky
Obracečky, to je, oč tu běží.

Jednotlivé úrovně povětšinou nemají jeden hlavní úkol, po jehož splnění se přesunete k další úrovni, ale jedná se spíše o jednotlivé mapy s několika dílčími questy, za jejichž vyřešení vám bude odměnou právě veledůležitá obracečka. Úkoly nemusíte plnit v žádném specifickém pořadí, ani je nemusíte dokončit všechny, vaší jedinou starostí ve hře je vlastně jen mít dostatek zlatých obraceček na otevření dalšího levelu. Nároky se ale postupně zvyšují, takže pokud budete plnit jen naprosté minimum, abyste se dostali dál, je možné, že se v pozdější části hry budete muset vracet do předchozích levelů a chybějící obracečky nahánět.

Osobně na mne ale nelinearita jednotlivých úrovní působila značně chaoticky, a i když obecně nejsem velkým fandou vodění hráčů za ručičku, v případě Spongeboba, tedy hry určené převážně dětem, by větší přímočarost (nebo alespoň přibližné waypointy) podle mého názoru nebyla na škodu. Ale možná ze mne jen mluví zášť, protože jsem stále nenašel to 11. kormidlo a nezískal tak poslední obracečku v lokaci Bikini Downtown.

Co se hratelnosti týče, Spongebob dokáže skákat, má několik typů útoků a je schopný se plížit po špičkách, což není nijak oslnivý repertoár dovedností, hra vám ovšem čas od času umožní zahrát si za mořskou hvězdici, alias Spongebobova kamaráda Patricka, a texaskou veverku jménem Sandy. Patrick umí zvedat i vrhat předměty do dálky, zatímco Sandy dokáže pomocí svého lasa krátce plachtit, houpat se, či ničit nepřátelské roboty na dálku.

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: Spongebob SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: Patrick SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: Sandy
Ve SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated si můžete zahrát za 3 postavy – Spongeboba, Patricka a Sandy.

Vícero postav vnáší do hry dávku potřebné variability, jinak by se hratelnost pravděpodobně smrskla na pouhé skákání a sbírání předmětů. Nutno ovšem podotknout, že ovládání není zrovna z nejpohodlnějších. Všechny postavy se pohybují poměrně pomalu, což navíc ještě umocňuje dosti neresponzivní kamera. Nejvíce jsou tyto neduhy patrné v soubojích s bossy, kteří vás díky své velikosti často snadno dostihnou, zatímco vy se snažíte hlemýždí rychlostí vůbec dostat z dosahu jejich útoků. V podobných okamžicích dokáže být hra pěkně frustrující, nenechte se proto zmást barevným vizuálem – pro děti předškolního věku by místy mohl být Spongebob až nepříjemně obtížný.

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated nicméně kromě příběhové části oplývá i multiplayerovou složkou. Už už jsem se těšil na kooperativní procházení hlavní dějové linie s kamarádem/manželkou/dcerou, po spuštění tohoto režimu se ovšem dostavilo lehké zklamání. Jedná se totiž o pouhé bojování proti vlnám nepřátel po boku druhého hráče, ať už lokálně či online. Celkově vzato zde multiplayer není nic světoborného, na druhou stranu vám ale umožní si zahrát i za další charaktery z tohoto univerza: šneka Garyho, Squidwarda, pana Krabse nebo Planktona v robotickém brnění. Takže ano, párkrát si zde zablbnout ve dvojici při ničení robotů může být zábava, žádný dlouhotrvající zážitek ovšem nečekejte.

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: dual SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: dual
Multiplayer je ve Spongebobovi spíše zklamáním.

Mořská houba po faceliftu

Jak už jsem v recenzi několikrát zmínil, SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated je remasterovanou verzí 17 let staré hry. V testované verzi pro Nintendo Switch byla grafika samozřejmě o několik úrovní lepší než v původní verzi z roku 2003, celkově vzato se ale i tak jedná o spíše průměrný zážitek. Slabší grafiku vyvažuje alespoň dostatek rozmanitých levelů, které poměrně věrně odráží estetiku seriálové předlohy.

V handheld režimu hra nevypadá špatně, jakmile ovšem Switch vložíte do docku a připojíte k TV, na zubaté okraje většiny objektů na obrazovce není příliš hezký pohled. Tyto grafické kompromisy budou ale otázkou především Switch verze, tedy hardwarově nejméně výkonné platformy, na které předělané Spongebobovo dobrodružství vychází.

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: facelift SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: detaily SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; gameplay: Rock Bottom
Grafika ve verzi pro Nintendo Switch není nijak oslnivá, celkový dojem zachraňují alespoň vizuálně rozmanité lokace.

Na druhou stranu musím ocenit povedenou zvukovou stránku, zejména dabing, který jako by z TV reprobeden vypadnul. Všechny postavy mluví přesně tak, jako v seriálové předloze, což je jednoznačné plus. Za zmínku stojí i veskrze pozitivní hudba, která vaše hopsání po Bikini Bottom doprovází. Celkově vzato vás Spongebobova audiovizuální stránka vlnou nadšení zřejmě nespláchne, zároveň se ale nejedná o žádný propadák, pouze o lehce nadprůměrný remaster postarší hry.

Jak se povedl Spongebobův remaster?

Tak jak vlastně dopadl Spongebobův návrat po 17 letech? Vůbec ne špatně, nedokážu se ale ubránit dojmu, že situace mohla být ještě o něco lepší. Průměrná grafika, toporná kamera a pohyb postav a slabší multiplayer jinak vcelku zábavnou hratelnost trochu potápí pod hladinu. Atmosféru TV předlohy se ale podařilo do videoherní podoby podařilo převést velmi dobře, proto mne mrzí, že si autoři ze studia Purple Lamp s výpravou malé mořské houby na moderní platformy po technické stránce více nepohráli. Fanoušci původní TV show si ovšem k hodnocení mohou přičíst libovolný počet procent dle vlastního uvážení.

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated vychází 23. června 2020 pro PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch.

Tato recenze byla napsaná pro Switch verzi hry.

Recenze SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated: závěrečné hodnocení

Hodnocení 65 % Alza Magazín

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated je remasterem akční skákačky z roku 2003, která vznikla na motivy populárního animovaného seriálu. Atmosféru své předlohy se tvůrcům ze studia Purple Lamp podařilo vystihnout skvěle, po technické stránce by si ale hra zasloužila o něco větší péči.

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated; recenze

• Ulítlý příběh, humor a postavy
  • Dabing postav věrný předloze