• Autor: Jakub Němec
Rok 1999 byl pro mnohé filmové fanoušky předaleké galaxie přelomovým, protože se dočkali dílu Star Wars: Skrytá hrozba o mládí Anakina Skywalkera. Zatímco si někteří vybavují mladého Obi-Wana Kenobiho nebo ikonického záporáka Darth Maula, jiní si možná vzpomenou na závody vznášedel konané na písečné planetě Tatooine. Tato adrenalinová zábava dostala totiž svou vlastní počítačovou hru, jejíž remasterovaná verze se brzy objeví na PS4 a Switchi.
Star Wars Episode I: Racer (remaster) (hra) | Star Wars (IP)
Závodní arkáda Star Wars Episode I: Racer je remasterem stejnojmenného titulu z roku 1999. Hru vyvíjí a vydává studio Aspyr. Titul vyšel 23. 6. 2020 na PS4 a Switch. Hra neobsahuje český překlad. Původní verze hry vyšla na PC, Nintendo 64, Game Boy Color a Dreamcast v roce 1999. Hra obsahuje multiplayer.
Články: | Recenze
Adrenalinová zábava v podobě závodů futuristických strojů se v univerzu Star Wars těší zřejmě velkému diváckému zájmu, což alespoň naznačila hra Star Wars Episode I: Racer, která vznikla na motivy úseku snímku Skrytá hrozba. George Lucas jim v rámci prvního dílu ságy o klanu Skywalkerů věnoval přibližně čtvrt hodiny a především pro mladší publikum se jednalo vrcholný filmový zážitek. To si zřejmě uvědomovala také sekce LucasArts zodpovědná za digitální zpracování licencí interních studiových značek a pustila se do tvorby závodního titulu, díky němuž jsme dostali příležitost proletět se po tratích postavených na planetách celé galaxie.
Popularita titulu Star Wars Episode I: Racer byla svého času i přes jeho nedostatky vysoká. Dodnes jej pamětníci hrají na počítačích, ale konzolové verze pro Nintendo 64 už jsou spíše ceněnou raritou. Proto se tvůrci ze studia Aspyr (pracovali také na předělávce Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy a Star Wars Jedni Knight II: Jedi Outcast) domluvili se společností Lucasfilms a pustili se do remasteru, jenž by přinesl závody vznášedel pro současnou generaci konzolí. Na Anakina, Sebulbu a další se tak mohou těšit vlastníci PlayStation 4 a Nintendo Switch, kteří usednou za knipl nebezpečně rychlých strojů už od 12. května.
James Vicari, producent studia Aspyr, se v rozhovoru pro oficiální stránky Hvězdných válek rozhovořil především o nutnosti upravit ovládání pro moderní gamepady. Zdůraznil také možnost pohodlně hrát v rámci jednoho Joy-Conu (naznačil tím snad implementovaný splitscreen, který u arkádových závodních titulů máme tak rádi?). Samozřejmostí by mělo být grafické přeleštění textur, aby oči moderního hráče netrpěly. Uvidíme, jak bude výsledný produkt vypadat, snad nám nechá nasazené růžové brýle nostalgie a vrátí nás do dětských let, protože u každého remasteru hrozí, že jej tvůrci splácali narychlo s vidinou snadného zisku. Důraz na kvalitu si snad vlastník práv Disney pohlídá.
• Zdroje: starwars.com