• Autor: Štěpán Lenk
Společnost Disney prohlásila, že jejich vlastní streamovací služba Disney+ od svého spuštění v listopadu 2019 zvládla přilákat už více než 50 milionů odběratelů, přičemž jenom za poslední dva měsíce jich přibylo téměř 21 milionů. To jsou čísla, která v mnoha ohledech předčila očekávání společnosti, co ale za tímto raketovým startem stojí?
Podle článku na serveru Variety Disney+ v poslední době získalo podstatný nárůst odběratelů díky zpřístupnění této služby v zemích západní Evropy (Velká Británie, Irsko,Německo, Itálie, Španělsko, Rakousko, Francie a Švýcarsko), velkou roli zde ale sehrála také Indie. V této zemi s obyvatelstvem čítajícím téměř 1,4 miliardy lidí bylo Disney+ spuštěno teprve 3. dubna 2020, myšák Mickey a spol tam ovšem za necelý týden přilákal přibližně 8 milionů nových uživatelů, což je skoro 1 pětina ze stávajícího celkového počtu.
Tato hezká čísla ale samozřejmě nejsou jen tak, Disney+ disponuje působivou nabídkou filmů a seriálů od studií Pixar, Marvel a samozřejmě i Disney, které vlastní například jednu z nejvýdělečnějších filmových sérií vůbec – Star Wars. Popularitu této značky dokazuje i seriálový hit The Mandalorian, jenž vzniknul exkluzivně pro Disney+ a pro mnoho uživatelů byl prvotním impulsem k předplacení celé služby.
Aby si ovšem Disney+ stoupající počty uživatelů udrželo, bude muset pravidelně přicházet s novým obsahem v podobě originální tvorby, kterou nikde jinde nenajdou. Tou by mohly být mimo jiné právě vznikající komiksové seriály z filmového univerza Marvel (třeba Loki, The Falcon and the Winter Soldier nebo Wandavision), v době probíhající epidemie koronaviru je ovšem natáčení prakticky čehokoli značně komplikované a všeobecně dochází spíše k pozastavení projektů a odsouvání premiér. Nakolik se tato situace dotkne právě Disney+, ovšem zatím není jisté, žádné odklady očekávaných seriálů (včetně 2. sezóny Mandaloriana) zatím oznámeny nebyly. A i kdyby nakonec k tomuto scénáři opravdu došlo, snad dosavadní knihovna poskytne svým uživatelům dostatek zábavy do té doby, než se situace trochu uklidní.
Celosvětová epidemie nového typu koronaviru ale paradoxně Disney+ nejspíš výrazně prospěla. Kvůli nařízeným karanténám a bezpečnostním opatřením mají streamovací služby doslova žně a počty odběratelů exponenciálně rostou. Dostalo by se za jiných okolností Disney+ na 50 milionů uživatelů tak rychle? Těžko říct, ale pro srovnání – zatím největší streamovací služba Netflix disponuje 167 miliony aktivních účtů, což je poměrně obří číslo, je ale nutné zmínit, že už existuje od roku 2007.
Disney+ si tedy podle všeho zatím vede velmi dobře, a pokud se nic zásadního nezvrtne, má nakročeno stát se jedním z nejsilnějších hráčů na poli streamovacích služeb. Pokud si ale myšák Mickey opravdu chce pojistit svou světlou budoucnost streamera, jednu věc by pro to mohl udělat okamžitě – spustit konečně Disney+ i v České Republice.
• Zdroje: Variety