Alza.cz
Zobrazit katalog

Takhle budou vypadat hry na next-genu, Epic představil Unreal Engine 5 (NOVINKA)

• Autor: Filip Němec

Od nových konzolí čekáme především posun v grafickém zpracování, ale pořádných gameplay záběrů jsme se prozatím nedočkali. Náplast na tuto bolístku dnes bez předchozího varování přinesl Epic v rámci Summer Game Festivalu Geoffa Keighleyho, kde jsme mohli poprvé vidět v akci Unreal Engine 5 – nejnovější verzi grafického enginu, který budou podporovat nové i stávající konzole, PC, ale také mobilní platformy. Více informací včetně gameplay záběrů najdete v článku.

Unreal Engine 5; screenshot: reveal

Epic představil Unreal Engine 5

Zatímco včerejší živé večerní vysílání Summer Game Festu představilo remaster prvních dvou dílů Tony Hawk‘s Pro Skater, dnes Geoff Keighley společně s Epic Games představil pátou generaci Unreal Enginu. Nedočkali jsme se tak oznámení žádné nové next-gen hry, lákání na jedno z nejdůležitějších vysílání Summer Game Festu se ale nakonec neukázalo jako klamavá reklama. Unreal Engine 5 se totiž prezentoval v několikaminutové ukázce, jež běžela na PlayStationu 5. Dočkali jsme se tak detailní demonstrace toho, jak mohou hry na PlayStationu 5 a Xboxu Series X vypadat. Jak přesně? Níže se můžete podívat na celou ukázku.

Unreal Engine 5 Revealed! | Next-Gen Real-Time Demo Running on PlayStation 5

Záběry z technologického dema jsou podle Epicu nahrány přímo na PlayStationu 5.

V rámci dema Lumen in the Land of Nanite (nejde o hru, pouze demo určené pro testování a prezentační účely) jsme se dočkali představení dvou hlavních novinek, které Unreal Engine 5 přináší. První z nich je geometrický systém Nanite, jenž grafikům umožní jednoduše řečeno vytvářet objekty s detaily na úrovni filmů, což ukázka přesvědčivě demonstruje. Pro vývojáře by s Unreal Enginem 5 neměl být problém vzít jakýkoli objekt s miliony nebo dokonce miliardami polygonů z programů, jako je CAD nebo ZBrush, a importovat ho přímo do hry. Rovněž fyzika objektů se dočká vylepšení, což je vidět v ukázce hned v několika okamžicích, přičemž zde se přirovnání k filmu hodí snad ještě více. Padající kamery ze skály či propadnutí stropu vypadá skutečně realisticky.

Dalším novým systémem Unreal Enginu 5 je tzv. Lumen. Jak už název napovídá, jde o technologii pracující s nasvícením jednotlivých objektů i celých lokací a jeho předností je vysoká realističnost, která se odráží nejen v celkovém dojmu ze scény, ale také detailech, jako jsou dodatečné stíny či světla dalších menších zdrojů. Z pohledu vývojářů pak nejen, že Lumen umožní nasvítit scény daleko realističtěji, ale také podstatně jednodušším způsobem, což má grafikům pomoci zásadně zrychlit jindy mravenčí práci.

Assassin's Creed; screenshot: hidden blade Assassin's Creed Valhalla; screenshot: hidden blade
Fotorealistická grafika je opět o krok blíže.

Zjednodušení práce však není jediné, z čeho mohou mít vývojáři radost. Epic totiž v rámci představení Unreal Enginu 5 také oznámil, že vývojáři vytvářející své hry právě na tomto enginu nemusí platit 5% poplatek z prvního milionu tržeb z prodejů dané hry. Hranice, od které musí vývojář platit poplatek za využití Unreal Enginu, se tak posunula z 3 000 dolarů až na 1 milion dolarů. Pokud navíc daná hra vyjde na Epic Game Store, tento poplatek studio neplatí vůbec (zůstává však 12% distribuční poplatek pro obchod Epicu jakožto distribuční platformy).

Největší posun způsobí rychlý SSD disk

Unreal Enginu páté generace se ale vývojáři nedočkají ihned, v preview verzi totiž bude engine dostupný až začátkem roku 2021 a plnohodnotné vydání má přijít až někdy v průběhu příštího roku. Podle Epicu však mohou vývojáři klidně začít pracovat na hře v Unreal Enginu 4 a posléze jen „přepnout“ hru do nové verze. Ta bude podporovat kromě nových konzolí také ty stávající, dále pak samozřejmě PC, Mac a také iOS a Android.

Na tituly v tomto enginu si tedy budeme muset počkat, rozhodně nepřijdou letos s novými konzolemi, přesto jde však o pěknou ukázku toho, jak by mohly, a také pravděpodobně budou, next-gen hry vypadat. Geoff Keighley si po konci prezentace ještě popovídal se zástupci Epicu Brianem Karisem a Jeromem Platteauxem a řeč se pochopitelně stočila na nové konzole a jejich výkon. Podle Platteauxe bude to vše, co jsme mohli vidět, možné zejména díky vysoké přenosové rychlosti SSD disků v nových konzolích, miliony nebo dokonce miliardy polygonů a nekonečné množství odrazů světla totiž není potřeba vypočítávat dopředu a udržovat v pomalé a omezené RAM paměti. Největším pracantem je v tomto případě právě SSD disk, který dokáže potřebná data takřka okamžitě načíst.

Assassin's Creed; screenshot: hidden blade Assassin's Creed Valhalla; screenshot: hidden blade
Unreal Engine 5 by měl také disponovat obrovskou vykreslovací vzdáleností. Jednou provždy chce také Epic skoncovat s opožděným doskakováním textur.

Dnešní představení Unreal Enginu 5 automaticky nezaručuje, že přesně takto budou vypadat hned první tituly, jež na PlayStationu 5 a Xboxu Series X vyjdou koncem tohoto roku. Na druhou stranu není jediný důvod, proč by takové úrovně detailů nebo nasvícení nemohla dosáhnout studia i s vlastním enginem, a to už v rámci první vlny next-gen her. Odpověď na tuto otázku možná dostaneme již relativně brzy, minimálně z pohledu Summer Game Festu už totiž náhradní E3 sezóna začala a bude trvat opravdu dlouho.

• Zdroje: unrealengine.com

i Mohlo by vás zajímat
Vytisknout
P-DC1-WEB09
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Zkuste naše cookies My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies a další údaje k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a dalších údajů vč. jejich předání pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací
Alzak icon