Tom Clancy's The Division 2: Warlords of New York (Mini RECENZE) – Podařené, leč technicky rozbité DLC

Taktická online akce The Division 2 zažila loni skvělý start. Už od počátku nabídla dostatečné množství endgame obsahu, který postupně přibýval, autoři navíc na základě zpětné vazby upravovali herní mechaniky tak, aby hratelnost byla co nejzábavnější. Na druhou stranu četné patche často zhoršily technický stav či otevřely staré rány. Na tomto základě startuje první letošní rozšíření Warlords of New York, na které se podíváme v dnešní recenzi.

• Žánr: Akční RPG, TPS • Multiplayer: Ano • Vývojář: Massive Entertainment • Vydavatel: Ubisoft • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (3. března 2020) Homepage • Čeština: Ano

Obsah mini recenze Tom Clancy's The Division 2: Warlords of New York (PS4 Pro)

1. Warlords of New York začínají neslavným návratem domů
  2. Nový obsah i úpravy herních mechanik potěší
  3. Život začíná po čtyřicítce, aneb endgame obsah
  4. Skvělý obsah, špatné technické zpracování
  5. Mini Recenze Tom Clancy's The Division 2: Warlords of New York: závěrečné hodnocení
  6. HW nároky pro Tom Clancy's The Division 2: Warlords of New York PC

Warlords of New York začínají neslavným návratem domů

• Mini Recenze: 11. 3. 2020 • Autor: Filip Němec

Rozšíření Warlords of New York nás zavede zpět do dějiště původní hry. Autoři však kampaň umístili do dolního Manhattanu, takže se nepodíváme do míst navštívených v prvním díle. To však neznamená, že na počátek celé apokalypsy úplně zapomeneme. Byť se nacházíme někde uprostřed léta, na pouličním osvětlení ještě tu a tam visí vánoční ozdoby, ba dokonce na některých místech můžete zaslechnout koledy.

Tom Clancy's The Division 2 Warlords of New York; screenshot: Vánoce
V postapokalyptickém světě si nikdo neláme hlavu s pouliční výzdobou.

Level design je dle očekávání perfektní, hra představila kompletně nové prostředí postapokalyptického New Yorku, které se od Washingtonu značně liší a každá z částí dolního Manhattanu vás něčím zaujme i překvapí. To se úplně nedá říct o příběhové kampani, jež stejně jako v případě The Division 2 není po stránce příběhu nijak špatná, ale na postavy a jejich problémy brzy zapomenete, a to i přesto, že se vrací některé charaktery z původní hry. Chválím však, že kampaň není striktně lineární a jednotlivé mise si můžete vybírat dle libosti, stejně jako dlouhou herní dobu, která se přibližuje patnácti hodinám.

Nový obsah i úpravy herních mechanik potěší

Dám ale ruku do ohně za to, že v New Yorku strávíte podstatně více času, protože stejně jako původní hra jsou i Warlords of New York plní vedlejšího obsahu, který je ale velmi zábavný a zabitím hlavního záporáka odčervování Velkého jablka rozhodně nekončí. Snad jen klasických vedlejších příběhových misí mohlo být více. Musím však upozornit, že poté, co se přesunete do New Yorku, ho nebude možné opustit, dokud kampaň nedokončíte. To zní na jednu stranu pochopitelně, máte ve městě rozdělanou práci a není čas skákat zpět do Washingtonu. Jenže pokud máte ve friendlistu parťáky, kteří si DLC nepořídili, prostě si po dobu kampaně s nimi nemáte možnost zahrát a zrovna o tom The Division 2 právě je.

Tom Clancy's The Division 2: Warlords of New York - story mission, no commentary | Alza Gaming

Může se to zdát už jako zbytečnost, ale i tak připomeneme, že The Division 2 je nejlepší hrát s přáteli. Pokud ale zrovna nemáte žádné po ruce (nebo ta smutnější verze, že žádné prostě nemáte), rychlý matchmaking vždy problém vyřeší.

Souběžně s DLC přichází i změny, které jsou dostupné všem hráčům, ne jen majitelům rozšíření, a s radostí musím konstatovat, že všechny herní zážitek výrazně vylepšují. Předně je tu nový systém vybavení Gear 2.0, o jehož dopadech bych se mohl zdlouhavě rozepisovat, hlavní však je to, že šetří čas a nervy. Jestli se vám daná zbraň nebo vybavení hodí do vašeho herního stylu, poznáte okamžitě, nebudete navíc již muset trávit hodiny u rekalibrační stanice. Atributy vybavení navíc lze nyní libovolně napasovat na jakýkoli kus výbavy. Prostě paráda!

Život začíná po čtyřicítce, aneb endgame obsah

Dosažením maximální úrovně, která vzrostla z 30. na 40. level, samozřejmě hra nekončí, ale jak je u looter shooter her zvykem, teprve začíná. Za každou další dosaženou úroveň po dohrání kampaně dostáváte body, jež lze investovat do velmi košatého stromu dovedností a neustále si tak vylepšovat jednotlivé schopnosti, podobně jako třeba v Assassin‘s Creed: Odyssey nebo Destiny 2. Náhle tak dostáváte další důvod, proč se do The Division 2 stále vracet a při pohledu na mapu původní hry, která překypuje obsahem, uznávám, že je stále co dělat.

Tom Clancy's The Division 2 Warlords of New York; gameplay: v krytu Tom Clancy's The Division 2 Warlords of New York; gameplay: ve dne
Oblíbené rčení kdo si hraje, nezlobí, bychom v případ The Division 2 přetlumočili na kdo se kryje, neumírá.

Pokud však patříte mezi hardcore hráče, kteří mají prošmejděný každičký kout hry, můžete se těšit z již brzy startující první sezony tohoto roku, která se ponese zejména v duchu lovení dalších nebezpečných odpadlých agentů. Vrátit se mají současně další sezonní události, ve kterých bude možné získat jinak nedostupný loot, zatímco čerstvou novinkou mají být ligy, v nichž se agenti Divize vzájemně poperou o prvenství v nejrůznějších soutěžích. Na hodnocení endgame obsahu hry v druhém roce jejího života je samozřejmě brzy, ale zatím nic nenasvědčuje tomu, že by autoři sešli z cesty.

Skvělý obsah, špatné technické zpracování

Ačkoli Warlords of New York vypadají na další perfektní zářez autorů, někde se přeci jen nedařilo tak, jak by mělo. Technická stránka hry je totiž místy velmi špatná. Po celou dobu hraní jsem se potýkal s neskutečně pomalým doskakováním textur, co však herní zážitek kazilo ještě více, je naprosto rozbité audio. Velmi často z ničeho nic vypadávají celé zvukové stopy, takže musíte “odezírat” z českých titulků. Neobvyklí nejsou ani nepřátelé, které nevidíte, protože se ještě nenačetli, přesto po vás už dávno střílí. První den dokonce někteří hráči nebyli schopni pokračovat v příběhu, protože NPC rozdávající questy zkrátka nefungovala. Jak je možné, že tak velká hra, tak velké studio a tak velký vydavatel může něco takového dopustit?.

Tom Clancy's The Division 2 Warlords of New York; gameplay: plyn Tom Clancy's The Division 2 Warlords of New York; gameplay: tanker Tom Clancy's The Division 2 Warlords of New York; gameplay: nákupní centrum
Level design příběhových kampaní je stejně jako doposud chloubou hry, v tomto směru autoři opět nezklamali.

Možná, že pokud se do hraní Warlords of New York pustíte třeba za týden, budou už technické chyby vyřešeny, já jsem se ale zatím hořkosladké pachutě nezbavil. Hratelnost je skvělá, herní náplň zábavná, množství nového lootu velké, ale když vám při vší té zábavě neustále vypadává zvuk, je to k vzteku a lepší hodnocení si aktuálně DLC bohužel nezaslouží.

Tato mini recenze byla napsaná pro PS4 Pro verzi.

Mini Recenze Tom Clancy's The Division 2: Warlords of New York: závěrečné hodnocení

Hodnocení 72 % Alza Magazín

Warlords of New York jsou po stránce obsahu podařeným rozšířením. Největší pochvalu si zaslouží opět skvěle designované příběhové mise a město samotné, stejně jako vítané změny herních mechanik a hratelnosti. Na zásadní a nepochopitelné technické problémy týkající se například vypadávajícího zvuku nebo doskakování textur je však málo i pomyslné zdvižení ukazováčku.

Tom Clancy's The Division 2: Warlords of New York; recenze

• Zábavné příběhové mise
  • Skvěle zpracovaný New York
  • Odpovídající herní doba
  • Systém výbavy Gear 2.0
  • České titulky

• Nemožnost opustit New York v průběhu kampaně
  • Zásadní technické chyby
Alza Gaming, banner, default 2020

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, filmu a esportu, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Sledujte nás na instagramu a facebooku, kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

HW nároky pro Tom Clancy's The Division 2: Warlords of New York PC

Operační systém Windows 7 / 8 / 10 Windows 7 / 8 / 10
Procesor Intel Core i5-2500K 3.3GHz / AMD FX-6350 AMD Ryzen 7 1700 / Intel Core I7-6700K