• Autor: Filip Němec
O naběhnutých žílách na čele či studiu listnatých stromů je předposlední vývojářský deníček zaměřený na detaily The Last of Us Part II. Autoři této očekávané akční adventury jsou dobře známí svým smyslem pro ty nejmenší detaily a řadu z nich odhalují ve videu, které najdete spolu s tím nejzajímavějším, co vývojáři prozradili, v této novince.
The Last of Us: Part II (hra) | The Last of Us (IP)
Akční adventura The Last of Us: Part II je druhý díl herní série The Last of Us. Titul vyvíjí studio Naughty Dog a vydává společnost Sony Interactive Entertainment. Hra vychází na PS4 19. 6. 2020 s českou lokalizací (titulky). Hra neobsahuje multiplayer. | Homepage
Pokud jste hráli alespoň jednu hru, jež studio Naughty Dog vytvořilo v posledních letech, budete mít nejspíše dobrou představu o tom, jak velcí jsou vývojáři puntičkáři. Mohlo by se zdát, že jde o „nařízení shora“, kdy vedení studia po všech zaměstnancích chce, aby se soustředili i na ty nejmenší prkotiny, ale to nemusí být nutně celá pravda. Protože studio Naughty Dog má velmi plochou organizační strukturu bez produkčního oddělení hlídající jednotlivé procesy, v podstatě kdokoli, kdo dostane nějaký nápad, ho může implementovat. Což je mimo jiné také jeden z mnoha důvodu, proč pak mají vývojáři problémy s plněním termínů a před vydáním hry dochází k tzv. „crunchi“, kdy pracují „dlouho do noci, sedm dní v týdnu“. (Více jsme se kontroverznímu crunchování ve studiu Naughty Dog věnovali v samostatném článku).
The Last of Us Part II | Zaostřeno na detaily s CZ titulky | PS4
V příštím a zároveň posledním vývojářském deníčku se autoři zaměří na svět, ve kterém se The Last of Us Part II odehrává.
Právě detailům se vývojáři věnují v pořadí třetím vývojářském deníčku. Podle režiséra The Last of Us Part II Neila Druckmanna vychází „šílený důraz na detaily“ především z prvotního výzkumu. Takže pokud jde například o zkoumání samotného tématu hry, kterým je odplata a spravedlnost, postup by prý byl takový, že by přečetli spousty knih, viděli množství filmů, dokonce sledovali zprávy a reálné rozhovory o tom, co se skutečně děje ve světě. „A poté bychom o tom všem diskutovali. Co se tady odehrává, co bychom z toho mohli vyvodit a použít? Jak tyto fiktivní postavy založit na realitě, aby působily více realisticky,“ popisuje proces výzkumu Druckmann.
Vyprávět příběhy a osudy postav nebudou jen jejich rozhovory, tak jako to hry standardně dělají. Vývojáři naopak nechtěli dávat prostor vývoji charakterů v momentech, kde by to z příběhového nebo vizuálního hlediska působilo nepřirozeně, což zní velmi zajímavě. Ve výsledku by to mohlo znamenat především více hraní a méně cutscén, jejichž účelem je pouze posun v příběhu či potřeba vývojářů něco hráči sdělit.
Také proto autoři hojně využívají vizuálního jazyka, jehož repertoár se oproti předchozím hrám studia rozrostl. K nastínění emocí mohou nyní používat například žíly, jež naběhnou postavě na čele, když je hodně rozzlobená. „Můžeme je také v podobné situaci nechat zrudnout. To může být založeno na emocích, nebo na tom, co se s nimi děje fyzicky. Můžeme nastavit, jak jim zrudnou oči. Jak jim slzy potečou z očí a po tváři. To vše jsou nové techniky, které jsme pro hru vytvořili,“ popisuje Druckmann nové nástroje.
Dle očekávání autoři kladou velký důraz na realismus, a to nejen z hlediska prostředí, ale také postav. Nejen Ellie a Joel, ale i další postavy mají být skutečně jedinečné a v případě nepřátel se vývojáři snažili také o to, aby byly co nejlidštější. Donedávna bychom si pod těmito slovy nedokázali nic určitého představit, ale po středeční gameplay ukázce v rámci pořadu State of Play, kdy Ellie probodne krk další ženě (obrázek níže), s níž se během pár sekund sžijete, protože ji Ellie drží nůž pod krkem, ale chce ji evidentně ušetřit, máme docela dobrou představu, o co se vývojáři snaží.
I mezi nepřáteli jsou vidět vztahy a emoční pouta. Oslovují se jmény, konverzují spolu, a když jednoho z nich zabijete, zuří a chtějí se pomstít, zatímco křičí jméno jejich zesnulého parťáka. „To dělá situaci, ve které jste, reálnou způsobem, jaký jste ještě nikdy neviděli a na který ani nemusíte být připraveni,“ dodává Anthony Newman, pomocný režisér, jež je podepsán také pod prvním dílem The Last of Us a třemi díly série Uncharted.
Pozornost, jakou vývojáři dávají i těm nejmenším detailům, ilustruje velmi dobře zaměření i na takové drobnosti, jako je studium listí a druhů listnatých stromů rostoucích v různých oblastech Ameriky. Pří několikanásobné návštěvě Seattlu si pak autoři prošli trasu, kterou se vydá Ellie, aby získali co nejvíce informací o reálných místech, jež ve hře navštívíme.
„Doufáme, že díky kombinaci všech těchto prvků získáte pocit, že hrát hru od Naughty Dog je opravdu rozdíl,“ zakončuje deníček umělecký ředitel John Sweeney. Příští týden nás čeká poslední díl, jenž se zaměří na svět The Last of Us Part II. Hra vychází 19. června exkluzivně na PlayStationu 4 s českými titulky.25 INSANE Details in Uncharted 4: A Thief's End (by - o Knightz o)
Dobrou představu o mnohdy vyloženě šílených detailech her studia Naughty Dog si uděláte z tohoto sestřihu pětadvaceti věcí, kterých jste si při hraní Unchrated 4 možná ani nevšimli.
• Zdroje: blog.us.playstation.com