• Autor: Jakub Němec
Pomalu, ale jistě na nás doléhá festivalová atmosféra, během níž se jednotlivá studia perou o pozornost hráčů se svými očekávanými či překvapivě oznámenými tituly. Minulý týden se o slovo přihlásil remake trilogie Mafie a PS4 exkluzivita Ghost of Tsushima, které se budeme věnovat v dnešní novince. Řada herních webů totiž vedla rozhovory s Natem Foxem, vedoucím vývoje v Sucker Punch, a objevilo se mnoho zajímavých poznatků.
Ghost of Tsushima (hra) | Ghost of Tsushima (IP)
Ghost of Tsushima je akční adventura, kterou vyvíjí studio Sucker Punch a vydává společnost Sony Interactive Entertainment. Hra vychází 17. 7. 2020 na PS4 a 20. 8. 2021 ve vylepšené verzi Director's Cut na PS4 a PS5. Titul vychází s oficiálním českým překladem (text) a obsahuje multiplayer. | Homepage
Články: | Recenze | Tipy a triky
Není tomu tak dávno, co se spekulovalo o velikosti mapy a složení misí v Assassin's Creed Valhalla, takže nepřekvapí, že otázky na stejné téma padly i v rozhovorech s Natem Foxem, vedoucím vývoje očekávané PS4 exkluzivity Ghost of Tsushima. Každý novinář, který měl příležitost promluvit se zástupcem studia Sucker Punch, se dozvěděl několik podrobností, jež nám dohromady přinesly docela jasnou představu o tom, co se na ostrově Cušima bude dít. Díky webu Gamingbolt jsme se dozvěděli, že hlavní příběh bude jen menší částí celého herního zážitku (své poznatky založili na rozhovoru v brazilské portugalštině z webu Voxel).
Ghost of Tsushima - State of Play | PS4
Osmnáctiminutové gameplay video z Ghost of Tsushima stále nabízí mnoho prostoru pro spekulace o možnostech samotné hry.
Nate Fox totiž zmínil, že někteří testeři dějovou linku ani nedokončili, protože se doslova ztratili při průzkumu jednotlivých lokací obrovské mapy ostrova, z níž jsme během osmnáctiminutového streamu v rámci State of Play prý viděli jen zlomek startovní lokace, která byla velmi přiblížena, o čemž referuje web IGN Nordic. Tvůrci si dali obrovskou práci, aby podněcovali vaši zvědavost nutící vás vydat se na kopec, podniknout průzkum bambusového háje nebo nahlédnout do jeskyně za vodopádem. Společně s vedlejšími aktivitami a rozsáhlými nepovinnými questy by se tak herní doba mohla vyšplhat až na 40–50 hodin.
Za velmi zajímavý fakt považuji také zjištění, že existuje možnost absolvovat celé Ghost of Tsushima ve stylu samuraje uznávajícího tradici morálního kodexu Bušidó. Nate Fox pro IGN Nordic ovšem zdůraznil, že tato cesta je vhodná pouze pro ostřílené hráče, kteří se nebojí náročných soubojů, jež může ukončit jediná chyba na straně hlavního hrdiny Jina Sakaie. Styl boje, který tvůrci označili jako „bahno, krev a ocel“, si totiž nebere servítky a po dvou nevykrytých úderech se náš samuraj/duch poroučí do zásvětní říše, v níž stane tváří v tvář svým předkům.
Ghost of Tsushima - Story Trailer | PS4
Rozdvojení osobnosti Jina Sakaie mezi zachováním tradic a změnou stylu boje jsme mohli pozorovat již v příběhovém traileru Ghost of Tsushima.
Proto se hráči postupně transformují na záludný, plíživý styl ducha využívajícího podlých triků, strachu a ninjovských praktik, jež značně zredukují počet Mongolů na ostrově Cušima. Jin Sakai tak bude muset odložit svou výchovu založenou na úctě k tradicím, aby mohl bránit svou domovinu. Nate Fox doslova řekl, že Jin „musí učinit velké osobní oběti, aby mohl udělat vše, co je pro obyvatele ostrova správné.“ Hodně tedy bude záležet na vašich volbách, protože rozhodnutí při umisťování dovednostních bodů, výběr brnění a zbraní ovlivní nejen způsob boje, ale také jak bude Jina vnímat jeho okolí. Nakolik se odkloníte od tradic, abyste ochránili Cušimu, ale zároveň nerozervali Jinovu duši vedví?
V našem článku o postřezích ze zveřejněného gameplaye jste se mohli mimo jiné dozvědět o grafickém filtru umožňujícím absolvovat celou hru v černobílém provedení, které odkazuje k tradiční samurajské tématice v japonských snímcích (tvůrci zařadili šumy a kazy obrazu charakteristické pro starší filmy). Tím ovšem inspirace studia Sucker Punch nekončí. V ukázce se totiž neobjevily napínavé duely mezi dvěma hrdiny (viděli jsme ji v traileru z E3 2018), které se jistě zařadí k tomu nejlepšímu, co si z Ghost of Tsushima odnesete. Budete muset studovat jednotlivé pohyby a chvaty oponenta, abyste využili jeho slabin a vyhnuli se smrtícím útokům.
Ghost of Tsushima - E3 2018 Gameplay Debut | PS4
V Ghost of Tsushima by mělo docházet k ikonickým soubojům s dějově významnými NPC charaktery, z nichž by mohl běhat mráz po zádech. Jeden takový jsme viděli na závěr traileru z roku 2018.
Souboje tváří v tvář nabídnou řadu grafických fines a zpomalovaček, jež ve vás probudí filmový „feel“. Ostatně na grafické stránce si tvůrci zakládají a snaží se přenést atmosféru Japonska k vám domů, ačkoliv jsou za některé prvky zveřejněné v posledním gameplayi kritizováni (ocas koně je fakt divný). Stránce Zing, jednomu ze dvou vyvolených českých webů, se podařilo zjistit, že engine hry si autoři hry vymazlili sami, jedná se totiž o vylepšený engine využitý pro jejich poslední titul inFamous: Second Son, díky němuž jsou schopni zaručit stabilních 30 FPS v HDR, případně 4K rozlišení. Jak poběží Ghost of Tsushima ve skutečnosti, vyzkoušíme sami již od 17. července na PS4.
• Zdroje: gamingbolt.com, nordic.ign.com