• Autor: Ondřej Zeman
Každý kdo někdy měl možnost hrát World of Warcraft, si jistě pamatuje, že vývoj hrdiny tu probíhal neskutečně pomalým způsobem. V úvodu byla pokaždé výuková zóna, po jejímž absolvování byl hráč nucen nejprve projít velkou částí starého světa, načež byl vyslán na pouť skrze jednotlivé datadisky, jimiž bylo toto dílo v průběhu let rozšířeno. Před vydáním expanze Shadowlands však bude celý systém citelně upraven. Jak přesně, vám řekne naše novinka.
World of Warcraft: Shadowlands (hra) | Warcraft (IP)
Shadowlands je MMORPG a osmým DLC pro World of Warcraft. Titul vyvíjí a vydává studio Blizzard Entertainment. Hra vyšla 23. listopadu 2020 na PC bez české lokalizace. Hra obsahuje multiplayer . | Homepage
Články: | Vše, co víme | Recenze | Recenze World of Warcraft: Battle for Azeroth | Recenze World of Warcraft: Classic
World of Warcraft je tu s námi skutečně už hodně dlouho. Během své existence byl v mnohém inovován, postup hrou a získávání zkušeností však nikdy nepatřily mezi prvky, jimž by byla věnována větší pozornost, protože vývojáři prostě chtěli u svého dílka hráče udržet co nejdéle. Pokud jste chtěli nového šampiona a vyloženě jste Blizzardu nezaplatili nějaký ten peníz, tak vás vždy postavil na startovní čáru v některé z počátečních herních destinací, kde vám bylo víceméně vysvětleno vše potřebné. Jakmile se vám podařilo pochopit většinu elementárních principů, bylo vám umožněno vydat se do některé ze zón starého světa, vždy jste se ovšem museli ohlížet na to, jakou máte úroveň, protože když jste si to namířili do lokace plné lebek, nikdy to s vámi nedopadlo moc dobře.
Po řádném prošmejdění většiny koutů Azerothu vám z něj byla na 58 levelu dána možnost konečně vypadnout a pustit se do plnění zakázek v Outlandu (datadisk Burning Crusade), z něhož se následně šlo vydat do Northrendu (rozšíření Wrath of the Lich King), ve kterém si mohl hráč lebedit až do úrovně 80. Poté, co jste daného čísla dosáhli, vám bylo umožněno pustit se do expanzí Mists of Pandaria či Cataclysm, nabízejících v rámci náročnosti úkolů velmi podobné podmínky. K tomu, abyste dosáhli stovky, vám,však úkoly nabízené v těchto destinacích nestačily, takže jste byli nuceni vydat se do staré verze Outlandu nabízené ve Warlords of Draenor. Ani tady však vaše cesta neskončila, maximální hranice byla totiž stanovena na level 120, díky čemuž jste museli ještě zvládnout démony přetékající Legion a samozřejmě také nejnovější přírůstek do série rozšíření Battle for Azeroth.
Poprvé či podruhé to byla ještě zábava. Když však hráč toužil zkusit si další herní třídu, pomalu se z průchodu World of Warcraft stal stereotypní maraton, v jehož rámci navštěvoval stále stejné lokace ve snaze co nejrychleji se dostat na vrchol. Cest k maximálnímu levelu bohužel nevedlo mnoho, prakticky by se dalo říct, že vyloženě efektivní byla pouze jedna, z níž se nevyplatilo odbočovat, protože jakmile jste tak učinili, byly vám nabídnuty méně výdělečné úkoly značně snižující celkové tempo. Vyloženě působivý ovšem levelovací mechanizmus nebyl ani pro nováčky, hra jim totiž nabídla neskutečnou záplavu starých úkolů nemajících s aktuálním děním v univerzu už fakticky nic společného. Celkově na něm prostě bylo potřeba zapracovat.
Blizzard naštěstí pochopil, že hráče nemůže do starých destinací se značně nezajímavými úkolovými liniemi posílat věčně. Jeho prvním krokem proto bylo vytvoření nové zóny Exile's Reach, která je aktuálně dostupná na testovacích serverech, na nichž běží očekávaná expanze World of Warcraft: Shadowlands. Namísto vyčpělých úkolů zabij/přines má tato lokace zástupcům Hordy i Aliance nabídnout mini-kobku a pestrou škálu zakázek, na nichž je podle dojmů z PC Gameru vidět, že se tvůrci inspirovali z obsahu prezentovaném v předchozích expanzích, což je dobře. Kdyby však změna nepřišla v daleko širším měřítku než v rozsahu deseti úrovní, zřejmě by to ani nestálo za řeč. Jakmile však zdoláte Exile's Reach, můžete se po rozhovoru s Chromie vydat téměř kamkoliv budete chtít.
Původní systém úrovní má totiž nahradit šedesátistupňová alternativa, která vám umožní čtyřicet levelů strávit ve vámi vybraných expanzích, nebo starém světě. Volba bude jen na vás, což je něco, nač jsem jakožto stabilní hráč World of Warcraft čekal skutečně hodně dlouho. Jsem totiž fanouškem konceptu z Guild Wars 2, který přišel s myšlenkou stupňování obtížnosti podle vaší úrovně. Veteráni disponující zástupcem některého ze spojeneckých národů budou moci navíc Exile's Reach úplně přeskočit a rovnou se pustit do expení v některé z mnoha nabízených zón. Po zdolání 50. by se vám měl otevřít Shadowlands s aktuálním obsahem. Za sebe musím říct, že se už nemohu dočkat, až si World of Warcraft: Shadowlands na PC v létě zahraji. Snad nedojde díky současné situaci k výraznějšímu odkladu.
• Zdroje: news.blizzard.com, PC Gamer