Digital marketing

Jedeme na vlně internetu. PPC, SEO, CTR, ROI i PNO jsme zařadili do svých běžných slovníků. Každý z nás jsme unikát, dohromady nerozlučný tým s Alza duší. Společně poskytujeme zákazníkům přidanou hodnotu tím, že jim předkládáme relevantní inzerci a obsah, který je inspiruje, pomáhá ve výběru a usnadňuje nákupní proces. Pomocí škálovatelných řešení maximalizujeme svoji efektivitu.

SEO & Content Marketing

Měsíčně popíšeme 50 tisíc produktů, doplníme 350 tisíc parametrů a připravíme 250 nových článků. To je však jen malá výseč naší práce, nejsme totiž superhrdinové a s texty nám pomáhají desítky externistů. Pečujeme o 15 tisíc kategorií, kvůli kterým jsme již roztřídili více než sto milionů dotazů v analýzách klíčových slov, a optimalizujeme, co se dá. Strategicky tvoříme obsah a podílíme se tak výrazně na obchodních výsledcích firmy v rámci organicu, naše práce má však dopad i na performance a brand.

Display & Social Media

Display & Social Media oddělení představuje svatou trojici online display reklamy, jímž je přímý nákup, programatický nákup a sociální sítě. Pokud tak při brouzdání internetem narazíte na zeleného ufouna nebo skvělé nabídky, můžete si být jistí, že je to naše vina! Sice v Alze patříme mezi ty menší týmy, zato ale dokážeme velké věci. Ročně odbavíme okolo 15 tisíc online kampaní v 7 evropských zemích, pobavíme až 3 tisíci příspěvky a doručíme přes 6,8 miliard impresí.

Digital Marketing Managers

Jsme strážci návštěvnosti, která teče do námi svěřených segmentů. Hlídáme, aby uživatelé proudili ze správných zdrojů a za ty správné peníze – spolutvoříme tak mediamix daných kategorií. V datech hledáme příležitosti, jak dosáhnout vyšších zisků. Jsme spojkou pro naše ostatní online marketingové týmy se zbytkem firmy. Figurujeme tak jak v pozici online marketing konzultantů, tak i projektových manažerů, kteří mají zodpovědnost za dotažení vybraných projektů.

Performance

V našem Performance týmu máme na starosti výkonové kampaně ve vyhledávačích, cenových srovnávačích a affiliate program. Tvoříme, vyhodnocujeme a optimalizujeme tisíce kampaní napříč všemi evropskými zeměmi, kde Alza působí. Spravujeme investice v řádku stovek milionů korun. A to je pořádná výzva! Automatizace a škálovatelná řešení jsou tak naším denním chlebem, to vše ještě s důrazem na synergii s dalšími marketingovými aktivitami.

Marketingový Data Tým

Rozšiřujeme kolegům obzory přísunem kvalitních dat a jejich správnou interpretací. Usnadňujeme jim rozhodování, díky čemuž pak mohou nastavit správný kurz online marketingu. Aby ostatní mohli vyměnit rutinu za inovace, pomáháme automatizovat první poslední. Tykáme si s Google Analytics a moře času trávíme v naší OLAPové kostce i databázích, a to s hlavním cílem – aby náš marketing byl co nejefektivnější.

Principy, kterých se držíme

Rozhodujeme se na základě dat s cílem maximalizovat firemní zisk

Nesbíráme data jen pro pochopení situace, ale hlavně podle nich děláme rozhodnutí, abychom přinesli aditivní hodnotu pro firmu.

Hledáme chytrá a škálovatelná řešení

Naši efektivitu zvyšujeme pomocí automatizace. Vytváříme řešení, která jsou globálně aplikovatelná. Naši loď ženeme dopředu správným napnutím plachty, nikoliv jen usilovným pádlováním.

Dotahujeme projekty do konce – posouváme Alzu dál

Rozdělaná věc je bez efektu. Ve fotbale hrát dobře a hezky nestačí. Musíme umět dotlačit míč do sítě. Počítají se jen branky. A to samé platí o projektech. Firmu posouvají dál jen ty dokončené. 

Nebojíme se překročit „bílé čáry“

Nebojíme se převzít zodpovědnost a zpochybňovat status quo. Experimentujeme a děláme chyby. Kdo nechybuje, tak z podstaty věci nemaximalizuje svůj potenciál, neboť to hraje moc safe. Důležité je chybovat rychle a hned se z chyb poučit.

Víme o sobě a nahráváme si

Jsme již velká společnost se 4000 zaměstnanci, stovkami týmů a desítkami vertikál. Je proto nutné, aby se témata, týmy a lidé propojovali. Levá ruka musí vědět, co dělá pravá. Jen tak můžeme být efektivnější. Každý z nás ví, za čím jako tým/firma běžíme a jak toho chceme dosáhnout. Zároveň přemýšlíme, čím sami za sebe přispějeme.

Pěstujeme v sobě růstový gen

Neustále se vzděláváme a osobnostně rosteme, abychom nejenže drželi krok s dynamikou našeho oboru, ale mnohdy dokonce udávali trendy. Podporujeme v každém jeho rozvoj s přihlédnutím na individuální i firemní cíle. Každý jedinec by měl růst rychleji než firma, jen tak může táhnout firmu výše.

Tohle jsme my

René Tran

Head of Digital Marketing

Online marketing Rendyho vtáhnul do svého víru už v roce 2016, kdy i díky Alze rozpoznal jeho dynamiku a perspektivu. V týmu vždy uvítá jak zkušené matadory tak i dravé nováčky. U lidí je pro něj vždy podstatné, zda chtějí, jsou zapálení a mají tah na branku. Mimo práci plní svůj čas rodinou, zájmem o technologie a gamingem. Už roky tak úspěšně plave v Silvers vodách v CS:GO. Zároveň by rád věřil, že je přátelský a neuvěřitelně vtipný.  Přijdeš se přesvědčit?

Martin Fiala

Head of Digital Marketing

V Alze začínal v roce 2014 jako externí copywriter. Postupně nasbíral zkušenosti nejen na marketingu, ale také v obchodním oddělení. Martin je duší analytik. Rozhoduje se na základě dat. Oblastem, které řídí a ovlivňuje, chce skutečně rozumět. Ve volném čase rád běhá, prokrastinuje u Netflixu nebo se toulá po českých lesích a hájích, kde sbírá bylinky a kořínky. Otrávil se zatím jen jednou, fakt!

Dominik Štambera

Head of Performance

Dominik vede celý tým Performance, který má na starosti PPC ve vyhledávání, porovnávače zboží a náš vlastní affiliate program. V praxi spravují tisíce výkonnostních kampaní skrze všechny země, kde Alza působí, a zefektivňují, co se dá. Pro většinu problémů s týmem vymýšlejí řešení šitá Alze na míru, proto k sobě do party uvítají každého, kdo se dokáže rychle učit a má odvahu prozkoumávat nové cesty v dynamickém online světě.

Klára Kouřimská

Head of SEO & Content

Klára v Alze začínala v roce 2014 na oddělení Financí. Brzy ale pochopila, že controlling a účetnictví pro ni nebudou to pravé. Až na oddělení Online marketingu poznala, co ji baví a čím se chce zabývat. Aktuálně vede tým SEO & Content specialistů, kteří se starají o veškerý obsah na webu. Strategicky řídí tvorbu obsahu, optimalizují ho a vylepšují konverzní poměr našeho webu. Volný čas pak ráda tráví hraním volejbalu, objevováním nových deskových her a cestováním.

Ondřej Chaloupecký

Head of SEO & Content

Ondra má rád změny a zároveň rád přijímá nové výzvy. Na práci v SEO & Content týmu ho baví především široké spektrum témat. Nastavení strategie na základě analýzy dat, sledování a optimalizace nákladů nebo spolupráce s UX týmem a s tím spojené kroky pro zlepšování konverzního poměru. Baví ho kombinace šikovných lidí přemýšlejících nad automatizací procesů. Dobrou náladu a pozitivní energii čerpá především ve flexibilní pracovní době, možnosti práce z domova a při cestování po světe.

Kristýna Koubová

Head of Display & Social Media

Psal se duben 2017, když Kristýnu semlel marketingový kolos Alzy a už ji nepustil. Její srdce patří Online marketingu, kde vede tým Display & Social. S týmem tak pečují o veškeré naše display aktivity a všechny sociální sítě, na které si dokážete jen vzpomenout. Když Kris seberete pracovní notebook, pravděpodobně se půjde potápět, naplánuje cestu kolem světa, zapaří gejmsku a pak zaleze spát.

Petr Mládek

Head of Data

Petr vede interní Marketingový data tým, který na našem oddělení automatizuje vše, co se dá. Že zvládají automatizovat i to, co se oficiálně nedá, je naším interním tajemstvím. Většinu času tráví mezi různými API a naší databází. Když je nejhůř, tak zvládne i nějaký ten feed, to musíte ale pěkně poprosit. Rád drandí na kole, fandí NBA a co se týče teambuildingů, tak tam se s ním můžete vsadit, kdo dá kolik piv!

Martina Šnajdrová

Social Media Teamleader

Původně slovenská PPC specialistka, nyní vedoucí Social media týmu. Perfekcionistka, která ráda tráví svůj volný čas v kuchyni a cestuje. Ideálně někde po Skandinávii. Miluje severské detektivky a hygge.

Projekty, na které jsme pyšní

Atribuční model

Náklady na jednotlivé kampaně internetového marketingu známe přesně. Abychom však zjistili jejich přínos, postavili jsme si vlastní atribuční model. Ten analyzuje návštěvy jednotlivých zákazníků, které udělali předtím, než vytvořili svou objednávku. Na základě super tajného algoritmu jim pak přiřazujeme různou váhu.

INCA report

INternet CApmapigns report získává data z námi využívaných inzertních systémů. Ta se ukládají k nám do databáze, kde je propojujeme s daty z Google Analytics a s naším vlastním atribučním modelem. Specialisté během pár kliknutí v reportu vyhodnotí úspěšnost kampaní a mohou trávit více času optimalizací.

KAKS

Klasifikační analýzy klíčových slov jsou základem každé naší práce. Potřebujeme znát, co uživatelé hledají, abychom se mohli efektivně rozhodovat, jak se mají jmenovat kategorie, které parametry uživatele zajímají, na jaká klíčová slova optimalizovat reklamní kampaně nebo jakým obsahem plnit náš web.

Vývoj adserving systému

Jedna z věcí, na kterou jsme hrdí, je náš vlastní bannerový systém, který jsme nedávno naučili distribuovat i videoreklamu. Zkrátka neholdujeme rutině a pokud děláme něco opakovaně, rádi toto privilegium předáme robotům. #stayhuman

Automaticky generovaný obsah

Dokážeme generovat popisky k produktům, automaticky dopočítávat hodnoty parametrů, generovat popisky do kategorií nebo automaticky tvořit landing page na základě námi nastavených pravidel. Na všechno máme systém a žádná klíčová slova u nás nepřijdou nazmar.

Affiliate

Máme vlastní affiliate systém. Neboj se ho použít! Za každou objednávku realizovanou prostřednictvím webu zákazníka dostávají naši partneři provize. Úspěšně s naším programem expandujeme do zemí Evropy a nadále ladíme jeho fungování k dokonalosti. Chceš zjistit víc?

Proč u nás pracovat?

Je nás více než 150, ale na nic si nehrajeme a fungujeme jako jeden tým.

Vždy tu najdeš parťáka. Pro nový projekt, kamarádský pokec nebo hlubokou debatu o efektivitě, číslech a… Star Wars.

Každý jsme unikát. Máme tu sportovní nadšence, rodiče na plný úvazek, gaming mastery, kreativní duše i typické analytiky a ajťáky.

Učíme se jeden od druhého. A pořád je co šrotit a kam se posouvat.

Nebojíme se zodpovědnosti, přicházíme s neotřelými nápady a co je nejlepší – každou myšlenku na konci i zrealizujeme.