Logitech
Logitech – silný hráč na poli PC příslušenství
Švýcarská firma Logitech se zabývá výrobou počítačového příslušenství a na trhu působí již od roku 1981. Díky inovativním technologiím a kvalitnímu řemeslnému zpracování se produkty Logitech prodávají po celém světě. V rozsáhlém portfoliu firmy zaujmou nejen díky vychytaným funkcím pro IT profesionály klávesnice a myši, ale také například webkamery nebo videokonferenční technika. Samostatnou kapitolou jsou potom herní zařízení, které vyrábí divize Logitech Gaming a jejíž produkty jsou díky vysoké kvalitě využívány i v progamingu.
Klávesnice a myši Logitech
Klávesnice a myši Logitech připojíte bez problému souběžně k několika PC či chytrým zařízením a můžete mezi nimi libovolně přepínat. Technologie rovněž umožňuje kopírování textu nebo přesouvání souborů mezi připojenými počítači. Díky Unifying přijímači si vystačíte s jediným USB portem, skrze který připojíte až 6 kusů vzájemně kompatibilního Logitech příslušenství současně. V nabídce nechybí ani klávesnice Logitech pro iPad, malé bezdrátové klávesnice k tabletům nebo klávesnice s touchpadem k TV.
Logitech Gaming klávesnice a myši
Zahrajte si hry s gamepady Logitech díky režimu Steam Big Picture na velkoplošné televizi nebo třeba na Android TV. Dupněte do pedálů, podřaďte nebo to rychle otočte smykem do protisměru – volanty Logitech díky pedálům a řadicí páky uspokojí nejen každého nadšence závodních her a seženete je k počítači nebo herní konzoli. Všem pravým gamerům pak nesmí chybět mechanická herní klávesnice Logitech nebo stylová a velice funkční herní myš s programovatelnými tlačítky a vysokou přesností.
Udržitelnější výroba příslušenství Logitech
Společnost Logitech usiluje o snížení dopadu svých výrobků na životní prostředí, snaží se dosáhnout uhlíkové neutrality a celkové udržitelnosti. Stala se první firmou ve svém oboru, jež produkty začala opatřovat štítky s dopadem uhlíku, čímž se zavazuje k odpovědnosti za dopad své produkce a šíření povědomí o dopadech uhlíku. Logitech neustále hledá skryté negativní dopady svých produktů a navrhuje způsoby, jak je udělat udržitelnější skrze použití lepších materiálů, výrobních procesů a balení. Mnohé produkty firmy se chlubí certifikacemi Recycled Content (recyklovatelné materiály) a FSC (přispívání k šetrnému lesnímu hospodaření).
Logitech
Logitech
Logitech je s ročním obratem kolem 1,8 miliardy dolarů největším světovým výrobcem počítačových periférií. Své produkty – počítačové myši a klávesnice, produkty umožňující komunikaci po internetu, přehrávání hudby, domácí digitální zábavu a bezdrátové zařízení prodává ve sto zemích světa. Ve více než třiceti zemích přitom zaměstnává přes 7 200 zaměstnanců. Má důležitá sídla v Americe, Evropě i Asii, klíčový výrobní závod se nachází v Číně. Výzkumná centra má společnost v Kalifornii, Švýcarsku, Kanadě, Irsku i v asijských zemích.
Historie značky Logitech
Nápad na založení firmy Logitech se začal formovat v roce 1976, kdy se na kalifornské Standfordské univerzitě v Palo Altu setkali Švýcar Daniel Borel a Ital Pierluigi Zappacosta, kteří studovali počítačové technologie. Už během studia vytvořili textový editor, který poté představili společnosti Bobst. Krátce nato získali společně se Zappacostovým přítelem Giacomo Marinim nabídku od společnosti Ricoh na vypracování projektu na výrobu grafického editoru. Z poskytnutých financí založili v roce 1981 společnost Logitech SA. Kancelář přitom měli na dvorku farmy ve švýcarském městě Apples. V roce 1982 Ricoh přijal jejich projekt a podpořil Logitech při otevření první americké pobočky v kalifornském Palo Altu, blízko vývojového centra Ricohu.
První myš od Logitechu
Zatímco se Logitech zaobíral vývojem grafického softwaru, probíhal i vývoj nové počítačové periférie – myši. A vývoj probíhal shodou okolností i ve švýcarském Federálním institutu technologií. Logitech se zapojil do vývoje (zprvu proto, že myš byla skvělým prostředkem k ovládání grafických editorů, poté však vytušili potenciál u této nové technologie) a přesunul tuto periferii z laboratorního a profesionálního prostředí i do segmentu běžných uživatelů. V roce 1982 uvedl na trh první myš pod značkou Logitech – Logitech P4, která byla vůbec prvním hardwarem této značky a zároveň odrazovým můstkem pro následující vývoj firmy.
Vývoj hardaware Logitech
Od roku 1982 už nějaký ten rok uběhl. Po prvotním úspěchu myši Logitech P4 se firma pomalu začínala přeorientovávat na hardware, vývoj softwaru se postupně přesunul na druhou kolej. K myším se pak přidaly i další druhy hardwaru, který Logitech začal vyrábět, až se postupně dostal na dnešní pozici největšího výrobce počítačových doplňků na světě.