1913. Léto jednoho století

Zobrazit katalog
1913. Léto jednoho století E-kniha
4,5 2 hodnocení
Je nám líto, ale prodej již skončil
Elektronická kniha
2013, 320 stran
Kód:  EK13019 ISBN: 978-80-729-4870-3

Nevyhovují vám alternativy? Vybírejte z celé nabídky

1913. Léto jednoho století Prodej skončil

1913. Léto jednoho století

1913: rok, kdy se zdá, že vše je možné

Doba nebývalého rozkvětu, kdy vznikají extrémní umělecká díla, jako by už neměl přijít žádný zítřek. Zároveň je však už ve vzduchu tušení rozpadu, toho, že lidstvo ztrácí svou nevinnost. Rok, kdy se prudce střetává devatenácté a dvacáté století. Proust hledá ztracený čas, Malevič maluje čtverec, Kafka píše nekonečně dlouhé a nezměrně krásné dopisy Felici Bauerové, Stravinskij a Schönberg vyvolávají neslýchané skandály, Duchamp montuje kolo na kuchyňskou stoličku, Kirchner zas a znovu maluje Postupimské náměstí.

Patnáctiletý Brecht se stává šéfredaktorem augsburského školního časopisu a dvanáctiletý Louis Armstrong se poprvé chopí trubky. Joyce a Musil si dávají kávu v Terstu, Freud a Rilke pro změnu skleničku v Mnichově. V Essenu se otevírá prototyp prvního supermarketu Aldi, v Miláně zase první filiálka módního domu Prada. Do Vídně k Trojanovským přijíždí pod krycím jménem Stavros Papadopulos Stalin a v Mnichově prodává jeden rakouský pohlednicový malíř jménem Adolf Hitler své chabé městské veduty.

1913: počátek a konec, triumf a melancholie, vše se prolíná a stává se uměním. Po tomto roce už nic není tak jako dřív. Brilantní stylista Florian Illies s tichým humorem vyvolává k životu kouzlo klíčového okamžiku kulturních dějin.

Napsali o knize 1913

"Každopádně publikace 1913 – léto jednoho století přináší velmi čtivý a svěží obraz jedné doby, která řešila mnohé z problémů, s nimiž se po stu letech potýkáme i dnes, i když o mnohé tehdejší iluze už jsme mezitím přišli. A tvoříme si nové..."

iLiteratura.cz

Florian Illies

Vystudoval dějiny umění v Bonnu a Oxfordu, roku 1997 se stal redaktorem prestižních Frankfurter Allgemeine Zeitung, kde působil ve fejetonistické rubrice. V roce 2008 přestoupil do týdeníku Die Zeit. Vydává umělecký časopis Monopol a je jedním z partnerů berlínského aukčního domu Villa Grisebach, kde se zabývá uměním devatenáctého století. Do povědomí veřejnosti se zapsal knihou Generation Golf. Eine Inspektion (Generace Golf. Inspekce, 2000), v níž nastavuje kritické zrcadlo své vlastní generaci, narozené v sedmdesátých letech. Stejné téma rozvádí i v knihách Anleitung zum Unschuldigsein (Návod k nevinnosti. Cvičebnice špatného svědomí, 2001) a Generation Golf zwei (Generace Golf dva, 2003). V roce 2006 publikoval knihu Ortsgespräch (Místní hovor), v níž vzpomíná na své dětství na venkově. Těchto čtyř děl se doposud prodalo přes milion výtisků. V roce 1999 získal Cenu Ernsta Roberta Curtiuse za esejistiku.

Ukázky ke stažení:

Email (Kindle účet): Jak nastavit Kindle pro posílání knih
Při dalším nákupu zaslat knihu automaticky
Email (PocketBook účet): Jak nastavit PocketBook
Při dalším nákupu zaslat knihu automaticky Jak nastavit PocketBook

Parametry a specifikace

Dostupný formát
epub, mobi, pdf, pdf2 Hotovo!
Druh ochrany
social Hotovo!
Autor
Florian Illies Hotovo!
Počet stran
320 stran Hotovo!
Rok vydání
2013 Hotovo!

Dostupný formát
epub, mobi, pdf, pdf2 Hotovo!
Druh ochrany
social Hotovo!

Autor
Florian Illies Hotovo!
Počet stran
320 stran Hotovo!
Rok vydání
2013 Hotovo!
Nakladatel
Host Hotovo!
Více parametrů

Online chat

Vážený zákazníku, pokud máte dotazy ke službe, můžete je s námi vyřešit online. V případě že chcete chat využít přihlaste se prosím.
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky.
P-DC1-WEB03
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Na vašem soukromí nám záleží My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací