• Autor: Filip Němec
Chválí se jak konzole samotná a změny u Joy-Conů, tak i připravované hry. Největší pozornost si získaly závody Mario Kart World, ale pozadu nezůstávají ani vylepšené Switch 2 edice starších her.
zdroj: Tom's Hardware
Switch 2 podle Andyho Robinsona z magazínu VGC působí jako „sebevědomější druhý pokus“ o realizaci původního nápadu a chválí zejména hezčí uživatelské rozhraní, které je nyní plynulejší. Ku prospěchu má být i zvětšení Joy-Conů (ty jsou větší, protože se zvětšila i celá konzole, zejména kvůli rozměrnějšímu displeji, Joy-Cony ale mají i větší analogové páčky). Konzole se díky tomu příjemněji drží a celkově mají Joy-Cony působit více prémiovým dojmem. Rovněž displej je „příjemně velký“ a pocit z podání barev i jasu má být opravdu blízko OLED panelu, což mělo být právě pro zástupce magazínu VGC velmi příjemným překvapením.
Stejného názoru je také Brian Altano z magazínu IGN, podle kterého vypadá obraz Switche 2 „mnohem lépe“ než v případě LCD panelu Switche 1. Barvy mají být výrazné a živé u většiny her, přičemž Altano chválí i plynulost vyzkoušených titulů. Kolega Logan Plant rovněž z IGN pak dodává své zkušenosti i z hraní v dokovacím režimu, tedy na TV či monitoru. Všechny hry, které prý vyzkoušel, vypadají na televizi skvěle a to včetně Switch 2 edition her jako Breath of the Wild z roku 2017.
Plant také potvrzuje, že dock má samostatný větráček, který dopomáhá k lepšímu výkonu Switche 2 při hraní ve 4K na TV. Vzhledem k tomu, jak dobře hry vypadají i v handheldovém režimu, má ale obavy o výdrž baterie, která je podle oficiálních údajů Nintenda mezi 2 a 6,5 hodinami, takže je dost možné, že u exkluzivit jako je Mario Kart World či velkých multiplatformový her skutečně půjde o dolní hranici dvou hodin.
Skepse se ovšem místy vznáší nad novou funkcí Joy-Con ovladačů, které lze používat i jako počítačovou myš. Podle Altana z IGN má velmi daleko k nějaké revoluci v rámci her a třeba při hraní střílečky Metroid Prime 4: Beyond, se raději vrátil ke klasickému ovládání. Jak se ale dočtete v článku dále, jiní novináři tuto funkci spíše chválí.
Nintendo Switch 2 Hands-On: We've played Mario Kart World, Donkey Kong and more!
zdroj: VGC
Dojmy z hraní magazínu VGC.
Většina hraní chtivých rukou vcelku logicky nejdříve skočila po hlavním launch titulu Mario Kart World, který mimo jiné přivádí tuto letitou sérii do otevřeného světa. Steve Watts z Gamespotu ve svých dojmech přiznává, že měl vůči této novince lehkou skepsi (která arkádová závodní hra tento přerod do open world žánru neprodělala, že ano) nakonec je ale nadšený. Volný pohyb po mapě je návykový, protože herní svět je plný sběratelských předmětů a zajímavých zákoutí.
V dojmech se často zmiňuje rozmanitost prostředí (závody v písečných dunách i oblacích ve vzduchu). Líbí se také střídání dne a noci i proměnlivé počasí, které mění podmínky na trati. Andy Robinson z VGC nepochybuje o tom, že půjde o fantastickou hru a vypichuje obrovské množství Nintendo charakterů, nové možnosti jejich úprav a závodění s dalšími 23 závodníky současně, což je zdvojnásobení oproti Mario Kart 8: Deluxe, což má ještě více podpořit zábavný chaos na trati.
Mario Kart World: First Hands-On Preview
zdroj: IGN
Dojmy z hraní Mario Kart World magazínu IGN
Robinson z VGC přiznává, že vůči novému Donkey Kongu byl skeptický, protože všichni očekávali jako druhou startovací hru nového 3D Maria. Jeho autoři byli téměř osm let potichu a je tak poměrně příjemným překvapením, že právě tvůrci Super Mario Odyssey stojí za Donkey Kong Bananza.
Hratelnost má odkazovat na akční střílečku Red Faction Guerilla, která se proslavila právě zničitelným prostředím, Donkey Kong se totiž umí probíjet jedním tlačítkem kupředu a dalším zase rozbíjí materiály pod sebou, zatímco triggerem umí vyrvat kus země a hodit s ním. I když prý ale Robinson hrál tutoriál určený právě k demonstraci základních mechanik, dodává, že ani po zahrání ukázky si zatím není hrou úplně jistý, protože demolování prostředí není zase tak zábavné, jak by se mohlo z traileru zdát, navíc měl problémy třeba s kamerou.
Daleko méně kritický je Steve Watts z Gamespotu, ale i ten zatím vidí v Donkey Kong Bananza hlavně kratochvíli pro děti, které ocení možnost ničit vše kolem sebe. Rozhodně bychom ale nad novým Donkey Kongem nutně nelámali hůl, třeba podle Ash Parrish z The Verge byla Bananza nejlepší hrou na předváděčce Switche 2 a skvěle navazuje na Super Mario Odyssey.
Donkey Kong Bananza – Exploration Gameplay – Nintendo Treehouse: Live | Nintendo Switch 2
zdroj: Nintendo
Gameplay záběry z Donkey Kong Bananza.
Metroid Prime 4: Beyond, který by měl vyjít někdy v průběhu letošního roku, se těšil zájmu hlavně kvůli možnosti vyzkoušet ovládání hry pomocí funkce „myši“ v Joy-Conch. Andy Robinson z VGC chválí to, že není potřeba cokoliv přepínat nebo nastavovat v menu, stačí Joy-Cony odepnout od těla konzole a můžete hrát jako s myší, jen pochopitelně musíte mít k dispozici rovnou plochu, po které budou Joy-Cony jezdit. Senzor má být přesný a míření pohodlné, přesto se prý po chvíli vrátil ke klasickému ovládání.
Podobně střízlivý pohled má rovněž Steve Watts z Gamespotu, kterému se taktéž líbí plynulý přechod mezi klasickým gamepad ovládáním a pomocí „myši“. Logan Plant z magazínu IGN si dokonce myslí, že půjde o preferovaný způsob pro hraní čtvrtého Metroidu (pokud tedy budete sedět u stolu), s čímž ale nesouhlasí jeho kolega, který, jak už jsme psali v úvodu článku, příliš nadšený z této funkce není. Hru jako takovou jinak většinou novináři chválí a těší se na ni, i když třeba Watts z Gamespotu dodává, že možná doufal po tak dlouhém čekání ve výraznější inovace.
Metroid Prime 4 Beyond - Nintendo Switch 2 Edition Trailer | Nintendo Direct
zdroj: IGN
Metroid Prime 4: Beyond by měl být i reprezentací toho, co Switch 2 dokáže po vizuální stránce. Možná i proto nabídne něco, co je zvykem na Xboxu nebo PlayStationu, ale ne na Switchi. Nový Metroid totiž bude mít dva grafické režimy balancující mezi vyšším rozlišením a lepší snímkovací frekvencí.
Vyzkoušet si bylo možné i Welcome Tour, které Watts z Gamespotu označuje za „nejpodivnější kus softwaru, jaký kdy viděl“. Toto technické demo podle něj dává perfektní smysl, pokud by šlo o bezplatnou předinstalovanou hru, ale rozhodně mu nedává smysl v případě, že jde o placený titul. I přes nepopiratelnou hravost a detailnost Nintendu vlastní nesdílí nadšení ani Andy Robinson z VGC, i když přiznává, že některé zajímavé nápady Welcome Tour má a ihned se o ně prý musel podělit s ostatními novináři.
Novinka Drag X Drive, sportovní multiplayerová hra vytvořená čistě pro hraní pomocí „myši“, ve které každou rukou ovládáte jedno kolo kolečkového křesla (hra prý připomíná nejvíce basketbal právě na kolečkovém křesle zkombinovaný s Rocket League). Ovládání má být velmi intuitivní a zábavné, navíc jde o nejlepší příklad vylepšených vibrací v Joy-Conech, zároveň ale prý působí obsahově strohým dojmem.
Vynechat nešlo ani Switch 2 edition verze starších her. The Legend of Zelda: Breath of the Wild a Tears of the Kingdom mají vypadat nádherně, ale nepřichází současně o své kouzlo. Mario Party Jamboree zase kromě lepší grafiky dostalo podporu „myši“, což se hodí zejména u řady miniher. Kirby and the Forgotten Land zase prokouknul díky plynulejšímu obrazu.
Logan Plant z IGN na konto Switch 2 edition her dodává, že ještě většího upgradu si lze všimnout při hraní na velké televizi. „Tohle je verze Breath of the Wild, kterou jsme chtěli při uvedení na trh, bez znatelného zpomalení v momentech, které zatěžovaly původní hardware Switche, jako když Link všechno zapálil a já měl pocit, že můj Switch vzplane,“ dodává Plant.
Novináři ve svých dojmech zmiňují, že měli jen omezený čas na každou z her (třeba jen 20 minut i méně), a tak je těžké něco obšírněji hodnotit, v příštích dnech a týdnech by však měli mít mnoho dalších příležitostí Switch 2 dále testovat, takže se můžeme těšit na další dojmy a nové informace.
• Zdroj: theverge.com, videogameschronicle.com, gamespot.com, ign.com
Mohlo by vás zajímat