Krosová elektrokola představují kompromis mezi horskými a silničními koly. Hodí se tak na silnice i cyklostezky. Krosová elektrokola jsou proto jednou z nejoblíbenějších kategorií vůbec. Jsou vhodná pro cesty od 10 do 100 km, můžete na ně umístit různé brašny.
Pokračovat
Podle čeho vybírat krosové elektrokolo
Určení kola a průměr kol
Při výběru elektrokola nezapomeňte přihlédnout k určení. Dámská kola se od pánských liší sníženou horní rámovou trubkou pro lehčí nástup a kratším představcem (řídítka jsou blíže k sedlu). Ženy samozřejmě mohou mít i modely určené pro muže, ale je potřeba zvolit správnou velikost kola podle vaší výšky.
- 27,5" kola se hodí pro menší postavu zhruba od 140 do 170 cm, nebo do složitějších terénů.
- 29" kola jsou vhodnější pro vyšší jezdce, od 170 cm, na zpevněné cesty a lehčí terén.
Přečtěte si podrobně, jak vybrat správnou velikost kola
Umístění motoru
- Středový motor přispívá k lepší ovladatelnosti kola a jízda je pak plynulejší.
- Motor v náboji (zadním/předním) ubírá na vyváženosti kola, může způsobit horší ovladatelnost a plynulost jízdy. Kola s motorem v předním nebo zadním náboji bývají zpravidla levnější.
Přední vidlice
Cestovní (krosová) elektrokola mají odpruženou nebo pevnou přední vidlici. Pevná je vhodná na hladké a tvrdé povrchy (typicky silnice). Odpružená vidlice lépe pohlcuje nerovnosti povrchu, ale zvyšuje váhu kola a jeho náročnost na údržbu. Pokud pořizujete kolo s odpruženou vidlicí, je vhodné, aby byla uzamykatelná. Při změně terénu ji můžete libovolně odemknout a zamknout dle potřeby.
V případě, že pojedete z kopce nebo po hladké silnici, odpružení zamknete a veškerá energie půjde do šlapání.
Na co se ještě při výběru krosového elektrokola zaměřit
- Maximální dojezd – bývá od 130 do 160 km. Závisí však na váze jezdce, složitosti terénu a nastaveném stupni dopomoci elektromotoru.
- Nosnost – u krosových elektrokol pohybuje se mezi 125 až 150 kg.
- Bezpečnost – při jízdě na elektrokole dbejte také na své zdraví a pořiďte si cyklistickou helmu.
- Brzdy
- Ráfkové brzdy – jsou levnější. K jejich údržbě není třeba servis. Hůře však brzdí.
- Kotoučové brzdy brzdí lépe než ráfkové, ale jsou dražší a náročnější na údržbu.
Skrýt popis