Relativně nedávno jsme vám v naší mini recenzi představili velmi vydařenou budovatelskou strategii Dawn of Man, která se zaměřovala na éru vzestupu lidské civilizace. Skrze náš dnešní článek se detailněji podíváme na RTS Warparty od společnosti Warcave, jež nám chce počátky našeho druhu představit z dosti odlišného úhlu. Zda je na tom jejich hra minimálně tak dobře jako nedávno recenzovaný projekt, se dozvíte po přečtení následujících odstavců.
• Mini Recenze •
• Žánr: RTS • Multiplayer: Ano • Vývojář: Warcave, Crazy Monkey Studios • Vydavatel: Warcave, Crazy Monkey Studios • Platformy a Datum vydání: PC (28. března 2019) • Homepage: www.warpartygame.com • Čeština: Ne
• Mini Recenze: 11. 4. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Historie lidstva je nám známa především z různých vykopávek a jeskynních maleb, které ukazují aktivity našich prapředků ve vcelku střízlivém světle. Dle vývojářů z Warcave však náš druh oplývá také tajnou kapitolou dějin, v jejíž rámci se měl možnost setkat s dinosaury, jež za pomoci magických krystalů dokázal kontrolovat a užívat pro své účely. Nakonec samozřejmě došlo na válku, která dala obřím ještěrům svobodu, a lidi opět uvrhla do éry temna. Ve Warparty se ujmete jednoho ze tří národů, který opět dovedete ke slávě, jež mu po právu náleží.
Ve Warparty se střetávají na bojišti zástupci lidského druhu, milovníků pravěkých zvířátek a nekromanti, kteří by nejraději viděli vše živé padnout k zemi a znovu povstat.
Kampaň Warparty mi nabídla celkem tři herní frakce s odlišně navrženými příběhovými scénáři, v nichž jsou proti sobě prakticky postaveny. Za osud lidského druhu bojuje náčelnice Mika, která se pokouší sjednotit znesvářené kmeny pod svým vedením. V jejích snahách se jí snaží zabránit druid Vithara, jenž má pod kontrolou duchy lesa, dinosaury a divoká zvířata. Proti oběma skupinám se postaví nekromant Char, jehož cílem není nic menšího než z většiny obyvatel světa udělat nemrtvá monstra pod jeho kontrolou. I když není náplň jednotlivých scénářů něčím úchvatným, osobně se mi tato stránka Warparty líbí, protože každé z dobrodružství má něco do sebe.
Z předchozích řádků jistě většina z vás pochopila, že každá z herních frakcí vedle osobitého scénáře disponuje také unikátní škálou jednotek a frakčních benefitů, které jí dávají určitou výhodu nad zbývajícími uskupeními. Nekromanti oživují mrtvá těla, lidé těží ze společné touhy přežít a lokální Greenpeace komunikují se zvířátky. Fakticky by se dalo říct, že jsou zde zastoupeni podobně jako ve Warcraft 3 Elfové (Vitharem), Lidé (Mika) a Orkové (Char). Z nabízených frakcí mi zřejmě nejvíce imponovala parta vedená Vitharem, jehož primární pasivní dovedností je schopnost, díky níž na něj ani na jeho jednotky neútočí jinak velmi agresivní zvířata, jež dokáže za pomoci svých sil získat permanentně na svou stranu.
Warparty – Nekromant (gameplay)
Nekromanti těží v počátečních fázích Warparty především z neustále se objevujících nemrtvých, které mohou bez rozmyslu vysílat vstříc nepřátelům.
Po stránce hratelnosti mi Warparty nepřijde nikterak odlišné od toho, co nabízí většina zástupců RTS. Na startu máte několik dělníků těžících suroviny, za něž následně stavíte budovy produkující a vylepšující jednotky, jejichž spektrum je tu na poměry žánru překvapivě rozsáhlé. Vámi vytvořené vojáky po nashromáždění řádného množství sil vysíláte vstříc nepříteli, který dělá prakticky totéž co vy. Vítězem se samozřejmě vždy stává ten, jemuž se podaří porazit armádu oponenta a zničit všechny jeho základny. Střety jako takové tu nejsou zpracovány vůbec zle, vojáci však bohužel často reagují dosti zmateně kvůli hůře zpracované schopnosti hledat cestu k cíli, což mi nejednou slušně zvedlo tlak. Nic extra není ani vizuál, na němž si mohli dát tvůrci více záležet.
Většina nezávislých projektů vyloženě trpí tím, že jejich tvůrci nemají dostatek prostředků, kvůli čemuž často opouští předběžný přístup s nevýraznou grafikou či hratelností, která vyloženě čpí zastaralostí. Warparty je zástupcem této skupiny jen do jisté míry, skutečně vytknout mu lze totiž jen horší vizuál a trošku problematické ovládání, jež vývojáři jistě v následujících dnech odladí. Pokud člověk překoná tyto nešvary, je mu nabídnuta obstojná RTS, která hodně sází na kvalitní zpracování jednotlivých frakcí, design map a návrh příběhu, jenž má něco do sebe.
Warparty mi nabídlo rozsáhlé spektrum jednotek, za nějž by se nemusela stydět většina AAA her.
Warparty je dobrá strategie, která má své mouchy. Rozhodně o ní ale nelze říct, že by se jednalo o špatnou hru, cena by však mohla být o kapku nižší. V případě, že nemáte při čekání na Warcraft III: Reforged do čeho píchnout, určitě jí dejte šanci, jedná se totiž o kvalitní kousek zacílený na žánrové veterány. Pokud patříte mezi hráče, kteří touží po nových mechanizmech, pěkném vizuálu či větším zaměření na budování, odporoučejte se raději k jiným projektům, zde totiž tyto aspekty nenajdete. Nákup za sebe tím pádem doporučuji jen skalním fandům RTS.
• Zdroje: Vlastní
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7/8/10 64-bit | Windows 7/8/10 64-bit |
Procesor | Intel Core i3 nebo ekvivalent | Intel Core i5 nebo ekvivalent |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 550 / Radeon HD 6XXX | NVIDIA GeForce GTX 770 / AMD R9 280 |
DirectX | DirectX 9.0 | DirectX 9.0 |
Operační paměť | 4 GB | 8 GB |
Pevný disk | 1 GB | 1 GB |
Warparty vychází 28. března 2019 na PC.