Zákazníci utratili u Alzy rekordních 14 miliard korun

Obrat Alzy v loňském roce opět vzrostl – na 14 a půl miliardy Kč bez DPH

Praha 27. 1. 2016 – Obrat Alzy roste nepřetržitě již 21 let. V loňském roce dosáhl podle předběžných výsledků rekordních 14,5 miliardy korun bez DPH (17,3 mld. Kč včetně DPH). Meziroční nárůst činil 24 %. 


„Vážíme si důvěry našich zákazníků, bez kterých by takový úspěch nebyl možný,“ komentuje růst Ing. Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alzy a doplňuje, že „za tímto výsledkem je především obrovský kus poctivé práce všech zaměstnanců.“
 

Minulý rok Alza pokračovala v zahájené expanzi do dalších 26 států EU. „Mezinárodní expanze překonala naše očekávání. Právě prodej do dalších zemí se nemalým způsobem podílel na růstu. Očekáváme, že zde brzy překročíme miliardovou hranici obratu,“ řekl Havryluk. Z nových trhů si nákupy u Alzy oblíbili nejvíce zákazníci z Německa a Velké Británie.
 

„Naše největší investice v loňském roce směřovaly do logistiky, protože rychlost a spolehlivé dodání zboží je pro zákazníky e-shopů zcela klíčová. Proto jsme vybudovali nové distribuční centrum na Slovensku, ze kterého nyní dodáváme zboží nejen slovenským zákazníkům, ale také do okolních zemí. Kromě navyšování skladových kapacit se soustředíme na rozvoj zákaznicky nejoblíbenějších způsobů doručení zboží,“ doplňuje Havryluk.
 

Aby Alza vyšla vstříc rostoucí oblibě samoobslužných výdejních schránek, urychlila instalaci AlzaBoxů do všech regionů České republiky. Nyní jich sama provozuje 50 a další jsou v plánu. Za úspěchem výdejních boxů stojí především popularita osobního vyzvednutí zboží. „Zákazníci požadují nezávislost na otevírací době prodejen nebo termínech doručení dopravci a tomuto požadavku jdeme v Alze vstříc,“ sděluje Havryluk.
 

Počet objednávek, které Alza vloni vyřídila, dosáhl hranice 5 milionů. Na tomto růstu se významnou měrou podílelo i neustálé zdokonalování IT procesů. Webové stránky Alzy navštívilo za jeden den až 1,2 milionů uživatelů. O více než 40 % meziročně vzrostly nákupy prostřednictvím mobilních zařízení. „Obliba nákupů přes mobily a tablety se u zákazníků neustále zvyšuje. Jen za rok 2015 jsme zaznamenali více než 500 tisíc stažení naší nákupní aplikace, kterou denně využívají desítky tisíc zákazníků. Tento trend budeme podporovat. Nadále rozvíjíme a zdokonalujeme také aplikaci Alza Media, která umožňuje čtení elektronických knih a časopisů, poslech hudby nebo sledování filmů,“ dodává Havryluk.
 

„Kromě prodeje elektroniky, ve které je Alza špičkou již řadu let, se dereme nahoru i v nových segmentech, jako jsou domácí spotřebiče, drogerie, sport, hobby a zahrada nebo auto-moto. Zákazníkům jsme nabídli klubový program Alza Premium, který je unikátní rozsahem poskytovaných výhod. Po celý rok je zdarma k dispozici nejen doprava na veškeré zboží, ale také tisíce filmů, miliony hudebních skladeb a nadstandardní servis v podobě přednostního výdeje zboží nebo prodloužené lhůty pro jeho vrácení,“ sděluje Havryluk.
 

Do roku 2016 vstupuje Alza s cílem obhájit zákazníky udělené ocenění Nejdůvěryhodnější značka mezi e-shopy a nadále udávat trend elektronickému obchodování. „Zaměříme se na další rozvoj obchodování v zemích EU, podporu mobilního nakupování a rozšiřování produktové nabídky. Budeme zavádět inovace a měnit se, protože změna je pro úspěch klíčová,“ uzavírá Havryluk.


               

Alza.cz

Šárka Jakoubková
Mobil: (+420) 607 053 536
E-mail: sarka.jakoubkova@alza.cz

Denisa Dlabová 
E-mail: denisa.dlabova@alza.cz

 

O společnosti Alza.cz, a.s.

Lídr internetového trhu a udavatel trendů, taková je Alza. Svědčí o tom nejen obrat, který v roce 2015 překročil rekordních 14 miliard Kč bez DPH, ale také působnost v 26 zemích EU. V roce 2015 Alza spustila unikátní klubový program Alza Premium, odstartovala AlzaVenture na podporu start-upů, AlzaBoxy pokryla celou republiku, otevřela zbrusu novou Alza TechZone v Holešovicích, rozšířila své produktové portfolio, vybudovala obří logistické centrum na Slovensku a v Bratislavě otevřela jediný slovenský Apple Shop. Za své úspěchy získala nespočet ocenění, například Nejdůvěryhodnější značka mezi e-shopy, Retailer roku pro střední a východní Evropu, a celou řadu dalších. Ve druhém ročníku Alza Awards 2015 ocenila nejlepší firmy a produkty roku. Nejdůležitější Alza milníky naleznete zde

0
Vytisknout

Zkuste nové Alza Premium Moje Alza Přihlásit Jak nakoupit
WEB9