"Při hodnocení úspěchu a významu nově vzniklých značek dle různých kritérií se jich na předních místech opakovalo přibližně patnáct a pouze se měnilo jejich pořadí. Více než polovina respondentů přisoudila první místo v úspěšnosti internetovému portálu Seznam.cz," řekl Ondřej Obluk, Executive Managing Director Ogilvy & Mather.
Mezi nejúspěšnějšími novými českými značkami jmenovali respondenti nejčastěji internetový portál Seznam.cz, ten uvedlo 53 % respondentů. S poměrně velkým odstupem od vítěze se umístila finanční skupina PPF, prodejce letenek a zprostředkovatel jazykových kurzů a pracovních pobytů Student Agency a internetový obchod s počítači a elektronikou Alza.cz - tyto tři značky jmenovalo shodně 27 % respondentů. Dále pak k nejčastěji jmenovaným patřily specialista na zahradní techniku, nábytek a bazény Mountfield (22 %).
Respondenti předpovídají úspěšnou budoucnost značkám Alza.cz (43 %), PPF (42 %) a Agrofert (28 %). V případě internetového obchodu Alza.cz uváděli jako klíč k úspěchu především zvyšující se oblibu Čechů v online nakupování, diverzifikaci portfolia obchodu a celkovou úspěšnost online segmentu. U finanční skupiny PPF to byla dravá obchodní politika a kapitál pro další expanzi. Agrofert potom spojovali se správnou strategií.
Nejlepším marketingem a distribucí disponuje podle oslovených internetový obchod Alza.cz, výhody silného kapitálového zázemí využívá skupina PPF, volný prostor na trhu vyplnila se svými produkty Student Agency a kreativní reklamou se může pochlubit Air Bank.
Podle respondentů jsou v nejbližší době v ohrožení značky U:fon, LEO Express a Bonton. V případě operátora U:fon je podle respondentů hrozbou nástup nových virtuálních operátorů, důvodem neúspěchu LEO Expressu mohou být podle nich nerovné podmínky soukromých dopravců a Českých drah a v případě Bontonu měnící se systém distribuce hudby a filmů.
V předchozí studii zkoumala agentura Ogilvy & Mather potenciál tradičních českých značek a jako nejnadějnější jí vyšly Favorit, Vinea, Praga, JAWA, Pedro, Tatra, Zetor a Botas.
Celý článek naleznete zde: marketingsales.tyden.cz
Na našem webu používáme:
Technické cookies
Ty jsou nezbytně nutné pro fungování webu a jeho funkcí, které se rozhodnete využívat. Bez nich by náš web nefungoval, např. by nebylo možné se přihlásit k uživatelskému účtu.Funkční cookies
Tyto cookies nám umožňují zapamatovat si Vaše základní volby a vylepšují uživatelský komfort. Jde například o zapamatování si jazyka či umožnění zůstat trvale přihlášen.Cookies sociálních sítí
Tyto cookies nám umožňují komfortně Vás propojit s Vaším profilem na sociálních sítích a například Vám umožnit sdílet produkty a služby s přáteli a rodinou.Personalizace obsahu
Tyto cookies nám umožní zobrazit Vám obsah a reklamy dle údajů, které jsou o Vás dostupné tak, abychom se co nejlépe strefili do Vašich potřeb. Jde zejména o to, jaký obsah jste si zobrazili, či na jakém zařízení na naše stránky přicházíte.Nepersonalizovaná reklama
Tyto cookies nám umožňují zobrazovat Vám obecnou reklamu na produkty a služby.Personalizovaná reklama
Díky těmto cookies Vám my a ?naši partneři? můžeme nabídnout relevantní produkty a služby na míru a to na základě Vašich nákupů, Vašeho chování a Vašich preferencí.Měření publika
Tyto cookies nám umožňují optimalizovat naše stránky pro Vaše komfortní používání a to na základě toho, jak je používáte. Cílem je zapamatovat si či předpokládat Vaše volby. Jde například o využívání funkcí, jejich umístění, chování na stránce.Cookies třetích stran
Tyto cookies jsou cookies třetích stran, přičemž Víc se o nich a o našich partnerech můžete dozvědět zde.Udělením souhlasu se zpracováním cookies budou na Váš přístroj, který k prohlížení webu používáte, nainstalovány výše uvedené cookies (kliknutím na tlačítko "Rozumím" obě kategorie, případně si můžete vybrat jen jednu z kategorií kliknutím na tlačítko "Nastavení"). Technické cookies instalujeme na Vaše zařízení vždy, tedy i bez Vašeho souhlasu, protože bez nich by náš web nefungoval.
Svůj souhlas se zpracováním cookies můžete odvolat. V souvislosti se zpracováním cookies ze strany naší společnosti máte dále práva na: přístup ke cookies, výmaz cookies, úpravu, doplnění a opravu cookies, omezení zpracování a právo podat stížnost k ÚOOÚ. Více o Vašich právech.
Ještě podrobnější informace o tom jak cookies zpracováváme naleznete v našich Podmínkách ochrany os. údajů.