NPS 59,899. percentil
V Alza.cz nám jde především o to, abychom neustále budovali a udržovali důvěru zákazníků. Jsme si totiž vědomi, že bez nich bychom se nikdy nedostali tak daleko. Všechny naše inovace tak sledují tentýž cíl, a tím je maximální spokojenost každého nakupujícího. K tomu používáme nejrůznější ukazatele. Jedním z nejjednodušších a zároveň nejefektivnějších je Net Promoter Score neboli míra loajality zákazníků.
Net Promoter Score (NPS) je míra založená na jediné otázce: „Jak pravděpodobné je, že byste tuto společnost doporučili svému příteli nebo rodinnému příslušníkovi?“ Zákazník si může vybrat nejvhodnější odpověď ze škály od „velmi pravděpodobné“ přes „nepříliš pravděpodobné“ až do „za žádných okolností“. Výsledky jsou potom přeneseny na škálu číselnou a dosahují hodnot od -100 do +100.
A jak si vlastně Alza.cz vede? Jsme nesmírně pyšní na to, že naše hodnota NPS dosahuje 59,8. Průměrná hodnota pro maloobchodníky je přitom 35. Naše skóre nás tak posouvá na úplný vrchol, na 99. percentil. Alza.cz stojí bok po boku vedle e-commerce velikánů jako Amazon nebo Currys.com, a to už něco znamená.
Až si tedy u nás koupíte novou grafickou kartu nebo smartphone, možná narazíte na otázku, jak pravděpodobné je, že byste Alzu doporučili někomu dalšímu. Pokud si myslíte, že bychom vám mohli požitek z nákupu jakkoli zpříjemnit, neváhejte a o svůj názor se s námi podělte. Jako zákazník jste koneckonců náš nejcennější promotér.