O Ancestors: The Humankind Odyssey, originálním počinu vývojářského veterána Patrice Désiletse, jste již pravděpodobně slyšeli či četli, ostatně na našich stránkách jsme se mu dost věnovali. Někteří z vás tento projekt možná již hráli, protože v srpnu vyšla jeho počítačová verze. My jsme si ovšem počkali na konzolovou podobu, která již měla být odladěná k dokonalému zážitku. Jestli jsme se dostali do herní nirvány, zjistíte v naší recenzi.
• Recenze (PS4 Pro) • Novinky • Oznámení •
• Žánr: Akční pravěký 3D survival • Multiplayer: Ne • Vývojář: Panache Digital Games • Vydavatel: Private Division • Platformy a Datum vydání: PC – Epic (27. srpna 2019); PS4 Xbox One (6. prosince 2019); PC – Steam (2020) • Homepage • Čeština: Ne
• Recenze: 21. 12. 2019 • Autor: Jakub Němec
Dnešní recenzi začneme trochu netradičně varováním: Všichni nábožensky založení hráči věřící na stvoření z Adama a Evy by měli přistupovat k Ancestors: The Humankind Odyssey s nejvyšší opatrností, protože může otřást jejich duševním zdravím. Dílo studia Panache Digital Games bychom totiž mohli přirovnat k dokumentu National Geographic o původu lidstva, což kreacionisté jen tak nerozdýchají. V průběhu hraní se vám do rukou dostanou hominidé, které budete krůček po krůčku učit novým věcem, aby dokázali přežít v nebezpečné africké džungli.
Zpočátku si velmi intuitivně vyzkoušíte všechno, co vám hra nabídne. Do rukou uchopíte kameny, rostliny později také různá zvířata, vše poctivě ochutnáte, očicháte a vyhodnotíte, zda se má danou komoditou cenu zabývat. Jako v klasickém survivalu se budete starat o uspokojování základních životních potřeb pomocí potravy, tekutin a spánku, s nimiž je propojen nejeden zajímavý mechanismu, o čemž se rozepíšu níže. Navíc je vaše opičí kůže neustále ohrožena ze strany dravců toužících po proteinech z vašeho těla.
Papírově tedy vše vypadá naprosto v pořádku, Ancestors: The Humankind Odyssey se tváří jako klasický, akčně pojatý survival, který by vás měl přitáhnout netradiční tématikou, ale po prvním pohledu se vám začne obraz dobře fungující hry rozpadat pod rukama. Désilets a jeho tým totiž vytvořili projekt, v němž hra často jedná hodně nefér, i když děláte vše správně. Vím, že vývoj lidstva určitě nebyl procházka růžovou zahradou a že k vývoji druhu Homo sapiens sapiens vedla trnitá cesta, při níž naši biologičtí předci umírali dost nehezkým a nečekaným způsobem. Otázkou ovšem je, jestli chci něco podobného prožívat ve svém volném čase.
Ancestors: The Humankind Odyssey – Fear of Little One (Gameplay)
V Ancestors: The Humankind Odyssey patří k nejnapínavějším momentům chvíle, v nichž zemře opice nesoucí mládě, které následně musí najít úkryt. Úprk do bezpečí občas znesnadňuje nedoladěné šplhání po stromech.
Přitom některé nápady týmu z Panache Digital Games mají pointu a skvěle pasují do navrženého mechanismu hry. Za sebe musím vypíchnout princip učení budoucích generací. Jestliže se po džungli pohybujete sami, bez mláděte na zádech, tak zbytečně ztrácíte čas žitím v prehistorii, aniž by to mělo přínos pro váš kmen. Na druhou stranu junior na hřbetě dokáže vnímat vše, co prožije jeho starší opatrovník. Pokud jíte, mládě také dostane ochutnat, a i když vás to přiotráví, může se stát, že jeho organismus podivně červenou bobuli stráví a bude se jimi v dospělosti živit. Mutace některých genů si v Ancestors: The Humankind Odyssey budete hodně přát, a tak svého dospěláka občas zbytečně potrápíte ochutnáváním na pohled odpudivých houbiček či listí stromů rostoucích u řeky.
Pod heslem „Vše zlé je pro něco dobré“ zpestříte svůj jídelníček tu šnekem, jindy pohozenou mršinou, na níž si pochutnával šavlozubý tygr, abyste vše zapili slaďoučkou šťávou z kokosu. Cokoliv projde vaším trávicím traktem má zároveň dopad na vaši výdrž, obranu či odolnost vůči zimě. Sami s udivením zjistíte, jak se pohybujete po pralese a bez problémů začnete poznávat rostliny, z nichž chcete uzobnout šťavnatý plod či zklidnit žaludek léčivým listím. Jídelníček ovlivňuje také váš vývoj směrem k býložravectví, touze po mase nebo všežravé nevybíravosti.
Podobně intuitivně budete přistupovat k rozvoji zručnosti, zdokonalování dovedností a vymýšlení nových nástrojů. Pokud jste ve škole při probírání pravěku dávali pozor, budete mít práci dost ulehčenou, protože víte, že největší kámoši pračlověka jsou šutrák, větvička a pazourek. Pomocí obou končetin přijdete na to, jak z kusu dřeva udělat jednoduše zaostřené kopí, že dva kameny jde otloukat o sebe, dokud nebudou ostré, nebo že kámen dokáže rozseknout kokosový ořech. Heuréka! Pokud vše vidí váš malý filuta, je velká šance, že se něco z toho naučí, a kdy jindy než při spánku, kdy ve snech zrekapituluje celý den.
Jakmile se uložíte do poctivě vybudovaného pelíšku, máte možnost investovat nasbírané zkušenosti do neurální sítě, v níž se nabízejí všechny otevřené větve vývoje od způsobu pohybu (když narovnáte záda, vidíte dál), zručnosti, způsobu učení po souboje s dravci. V případě, že opravdu poctivě prošmejdíte sebemenší detail džungle, nebudete mít problém otevřít si širokou plejádu schopností a budete si připadat, že jste předběhli evoluci o tisíce let. Jenže zde vám dá Ancestors: The Humankind Odyssey první políček. Všechna vylepšení totiž platí pro současně ovládaného jedince, mládě můžete vylepšit trvalými znalostmi velmi omezeně, jen několika málo získanými znalostmi pomocí trvalejších bodů evoluce.
V případě, že váš opičí hrdina zestárne či skončí na jídelníčku některého místního predátora (můj favorit je šavlozubý tygr, jak za okamžik zjistíte), musíte začít pěkně od píky, pouze s trvale udrženými dovednostmi. Znova tak budete prošlapávat již jednou, popř. dvakrát, třikrát, desetkrát objevenou cestu poznání. Zase budete mlátit šutrama o sebe, ostřit větvičku, žrát šneka a otvírat kokos, abyste se dostali k již dříve osvojeným schopnostem. Trvá to sice kratší dobu než při primárním prozkoumávání, ale i tak to může někoho totálně odradit a pohřbít jeho vůli vyjít z pralesa na savanu. Tvůrci tak docela dobře nasimulovali mechaniku postupné evoluce, za což jim skládám hold, ale zábavné mi to moc nepřijde.
Proč? Protože Désiletsův tým vám bude šlapat po štěstí, jak jen bude moct. Život v pravěku nebyl peříčko, a pokud tuto recenzi nabírající postupně stále kritičtější tón čtete, patříte mezi šťastlivce, jehož předci byli šikovnější než ostatní, což ovšem neznamená, že musíte trpět stejně jako oni. Váš kmen má totiž problém – je v něm spousta bezmozků, kteří se učí nápodobou. Sežerete bobuli, z níž je vám evidentně zle? Nevadí, ostatní to taky okamžitě zkusí, vždyť nevolnosti jsou vlastně fajn. Špatně se odrazíte při skoku na strom a spadnete desítky metrů pod skálu? Hurá, aspoň se chvilku proletíme. A takhle bych mohl pokračovat do nekonečna.
Jéééé, velký had polyká divočáka, půjdu se kouknout zblízka… On se chce objímat, au to bolí, křup. Členové vašeho druhu mínus jedna. Jak se máte starat o zachování lidského druhu, když se v nich neustále spouští sebedestrukční jednotka? Jak můžete prozkoumávat nebezpečnou džungli, když máte strach o to, kolik vašich druhů padne během vaší nepřítomnosti? Já všem raději pořád pomocí posunků opakoval, ať zůstanou na místě a dávají pozor. Napáchané škody jsem tak zredukoval na minimum, tedy dokud jsem nezaložil nový tábor…
Během evolučního skoku, při němž byly vyhodnoceny všechny moje objevy, kontakty s divokou zvířenou a dosažené evoluční schopnosti (předběhl jsem historický vývoj o 20 000 let, byl jsem na sebe hrdý), se moje potomstvo rozhodlo posunout ležení z hloubi džungle u pramenu čisté vody pod otevřený skalní převis, kde byli téměř nechráněni. I co osud (ehm, tedy vývojář) nechtěl, během pár minut se mi v táboře zhmotnil šavlozubý tygr a začal cupovat mé milé družiníky. Na všechny, kteří utíkali do bezpečí, čekala pod převisem krajta, aby si na nich smlsla. Po této genocidě, jež mě málem stála dvojnásobný bypass a nový ovladač, jsem byl donucen dát si na chvíli pauzu.
S řáděním rozlícené fauny nešlo nic dělat, moje odlákávací skřeky byly úplně k ničemu, šavlozubák byl zkrátka při chuti. Tak jsem z větve (proč mě nenapodobili členové mého kmeny teď, co?) pomalu loučil s celým rodem Homo debilensis, a čekal, jak vše dopadne. Po masakru jsem slezl ze stromu a prozkoumal tábor. Přežily dvě plodné samice, obě moje sestry, jeden samec, bratr, a dva stařešinové, se kterými mládě nepořídíte. Pokud jsem se nechtěl chovat jako sektářská rodina zašitá v buranských koutech Ameriky a riskovat třírukého potomka, musel jsem se vydat hledat novou družku do hlubin džungle. Jenže co osud (tedy grafik) nechtěl, nad vodopádem se propadly textury stromu a já zahučel třicet metrů hluboko. Bídná smrt posledního inteligentního člena kmene.
Tím jsem ukončil svou téměř patnáctihodinovou piplačku o budoucnost lidstva a nyní vám o ní podávám svědectví. A musím přiznat, že až můj druhý pokus byl úspěšný, protože jsem měl zapnutý částečný HUD, jenž mi občas pomohl vyřešit složitější patálie. Proč jsem si nedal raději porci hardcore přežívání bez nápověd? Na to je jednoduchá odpověď, to byl pokus číslo jedna, který jsem po dvou hodinách ukončil s tím, že jsem na něj asi moc hloupý nebo lenivý. Až později se ukázalo, že ani jedna varianta není správná (i když ano, občas lenivý jsem), ale že za moje nezdary mohl bug znemožňující další postup. Ale na to jsem bez HUDu přijít nemohl, aneb jak blbá chyba zmařila hraní Ancestors: The Humankind Odyssey, aniž bych si to mohl nějak uvědomit.
Během dnešního textu si jako nikdy jindy uvědomuju, jak je recenze subjektivní literární žánr. Míchají se ve mně dva rozporuplné pocity a stále jsem na vážkách, kterému dát přednost. Proto je nechám promluvit oba. Ancestors: The Humankind Odyssey je v mnohém inovativní akční adventura, na níž pracovala řada schopných lidí se svěžími nápady. Problém vidím v tom, že ne všechny myšlenky byly dotaženy k dokonalosti a některé jsou doslova na obtíž. Dokážu si představit, že se u evoluce lidského druhu budou dobře bavit především hráči, jimž nevadí, že jejich snaha vyjde bezdůvodně úplně vniveč. Často jsem si připadal jako dítě na pískovišti, kterému přes vrcholné bábovičkové dílo přeběhla jeho školková Nemesis.
Právě tito šikanéři tyranizující své okolí by měli dostávat terapii pomocí Ancestors: The Humankind Odyssey, aby také zažívali ty chvíle zmaru. Ale nebojte, není vše tak černé, jen Désilets nehledí na mainstream a vytvořil hru pro několik málo statečných jedinců, kteří jej za to budou velebit. S tím jde ruku v ruce grafická stránka, jež nikoho neurazí, ale ani vyloženě nenadchne, zkrátka plní svůj účel. Mnohdy hluboká džungle vytváří skvělé scenérie, jindy se ve změti větví nebudete mít čeho chytit a propadnete se skrz zelené listnaté moře až na dno, kde pojdete na hrozivou zlomeninu některé z končetin.
K Ancestors: The Humankind Odyssey tedy musíte přistupovat s respektem, ale pokud vás osloví, tak s ní strávíte hodiny napínavé zábavy, kterou ovšem nedocení úplně každý. Škoda, že studio Panache Digital Games nevydalo pořádnou demoverzi, jež by všem zájemcům představila hlavní myšlenky, aby měli hráči jasno. Ancestors: The Humankind Odyssey vyšlo již v srpnu na PC, od 6. prosince si jej můžeme zahrát na PS4 a Xbox One.
Tato recenze byla napsaná pro PS4 Pro verzi.
• Zdroje: Vlastní
Klady
Zápory
Hraní her, ať už počítačových či deskových, se stalo součástí mého života už s prvním úspěšným umístěním plastové čepičky v Kloboučku, hop! a s archaickým počítačem, na kterém téměř neustále běžela trojice Rayman, Pharaoh a FIFA 2000. Od té doby se rád nechávám překvapovat unikátními zážitky, silnými příběhy a originální hratelností, kterou dokáží vývojáři vykouzlit. Jsem v redakci Alza Magazínu a GEMu sice vedený jako sporťák a deskovkář, ale rád se ponořím do akčních adventur, RPG, závodů nebo plošinovek, ale vlastně nepohrdnu ničím zajímavým a netradičním.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i5-2500K 3.3GHz / AMD Phenom II X6 1100T | Intel Core i7-4770K 4-Core 3.5GHz / AMD Ryzen R5 1600 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 760 / Radeon HD 7950 | NVIDIA GeForce GTX 980 4GB / Radeon RX 480 8GB |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 8 GB | 8 GB |
HDD | 40 GB | 40 GB |
Ancestors: The Humankind Odyssey vychází v 27. srpna 2019 na PC – Epic Games Store, 6. prosince 2019 dorazí na PS4 a Xbox One. Na Steam bude hra k dostání až v roce 2020. O novinkách vás budeme pravidelně informovat.
• Novinka: 1. 11. 2019 • Autor: Jakub Němec
Herní novinařina je ošemetná záležitost, která naráží na stále dosti volně vytyčené mantinely, což se projevuje zvláště u nejčtenějších textů – recenzí. Tento slohový útvar má hodnotit nejen fakta, ale také by měl vyjadřovat osobní postoj autora textu. Není výjimkou, že se pohled novináře neztotožní s názorem autorů hodnoceného projektu, protože podle nich recenzent nepochopil podstatu jejich titulu. Jenže co si má vývojář myslet, když jeho hru recenzent pořádně ani nehrál? Alespoň to tvrdí autor Ancestors: The Humankind Odyssey Patrice Désilets.
Není spokojen s hodnoceními jistých webů, které nechce jmenovat, protože jejich posudek prý není založen na dostatečném prozkoumání titulu. Podle jeho názoru si dokonce někteří novináři vymysleli neexistující mechaniky či Ancestors: The Humankind Odyssey zapnuli pouze na pár hodin. Désilets sice neodhalil důkazy, které jej k těmto tvrzením vedly, ale živě si dokážu představit spoustu analytických nástrojů sbírající data od hráčů, aby se tvůrci poučili z jejich existence ve hře. Snadno by se daly propojit herní údaje s konkrétními recenzentskými kódy, popř. sledovat skladbu achievementů vázaných na konkrétní uživatele.
Se jmény domnělých hříšníků se zřejmě jen tak neseznámíme, protože by tím asi byla narušena důvěra mezi autory a novináři, takže Désilets pouze zvedá varovný prst. Jedním dechem dodává, že není fér srovnávání jeho projektu se sérií Assassin's Creed, na níž pracoval dříve, kvůli neúměrným rozdílům v počtu vývojářů a velikostí rozpočtů. Naše redakce se ještě k recenzování simulátoru přežívání lidských prapředků nedostala, protože čekáme na konzolové verze pro PS4 a Xbox One, které vyjdou 8. prosince. Snad se upraví některé kritizované mechanismy a my dostaneme poctivou survival hru s netypickým dějovým zasazením.
• Zdroje: VG247
• Novinka: 19. 8. 2019 • Autor: Jakub Němec
V posledních měsících se začaly množit informace o evolučním titulu Ancestors: The Humankind Odyssey, které nám představily lidoopí kmen bojující o přežití v pravěké džungli plné predátorů, nebezpečných rostlin a dalších nástrah, jež přinesou našemu opičákovi jistojistou smrt. Poslední uvolněný vývojářský deníček ovšem ukazuje naše předky v agresivnějším rozpoložení. Pomocí ovládacích prvků a manipulace s nalezenými předměty se totiž budete učit zpracovávat dřevo, kamení a další přírodniny, z nichž lze vytvořit zbraň vhodnou k obraně, ale také k lovu.
Ancestors: The Humankind Odyssey – Evoluce (trailer)
V Ancestors: The Humankind Odyssey budeme prožívat evoluci řízenou podle našich představ.
Panache Digital Studio tak chytře obešlo tradiční strom dovedností. Nyní prostě budete intuitivně zkoušet, co vám hra dovolí, a tím učit svůj druh novým věcem. Pokud si již danou schopnost osvojíte, bude přecházet z generace na generaci, pročež o ni nepřijdete. Díky postupnému objevování mantinelů hry budete rozšiřovat svou mozkovou síť, kde se na jednotlivé neurony budou vázat dovednosti, které využijete pro své přežívání. Vývojářský deníček nám ukazuje mlácení kamenů o sebe, zvedání těžkých předmětů, ale také ostření klacků v oštěp a bojové chvaty proti predátorům. Podle všeho se v Ancestors: The Humankind Odyssey nudit nebudeme, alespoň v prvních hodinách hry.
To potvrzuje také uvolněný gameplay kolegů z webu GameSpot, který zaznamenává počáteční dvacetiminutovku v pralese. Uklidnili tak naše obavy z toho, že bychom se museli plácat v okolí, než bychom přišli na to, jak používat základní instinkty lidského předka v našich rukou. Dle všeho projdeme tradičním tutoriálem, jenž nás naučí, jak využít dispozic člena rodu Homo, abychom je dále rozvíjeli podle svých vlastních preferencí. Patrice Désilets tvrdí, že každý hráč si vytvoří svůj unikátní druh prožívající jedinečný příběh. Uvidíme již 27. srpna na PC, kde vyjde exkluzivně v obchodě Epic Store. Konzolisté musí vydržet do prosince a příznivci platformy Steam až do roku 2020.
Ancestors: The Humankind Odyssey – prvních 20 minut (gameplay)
Redaktoři webu GameSpot si mohli zahrát prvních dvacet minut Ancestors: The Humankind Odyssey, díky čemuž máme představu o způsobu, jakým tvůrci seznámí hráče se základními mechanikami.
• Zdroje: YouTube (Xbox, GameSpot)
• Novinka: 24. 5. 2019 • Autor: Jakub Němec
V naší poslední novince jsme se díky záběrům z traileru o mechanikách přežívání dozvěděli, jakým výzvám bude lidoop svěřený pod naše ovládání čelit. Hrozba smrti na něj číhá na každém kroku, ať už půjde o dravce lovící svou svačinu, neopatrný pohyb při skákání ve větvoví vzrostlých stromů džungle nebo při nedostatku potravy. Na někoho tak mohlo působit dílo Patrice Désiletse Ancestors: The Humankind jako klasická hra na přežití, v níž se budete starat sami o sebe. Ovšem druhá část informací pro fanoušky v podobě herní ukázky s názvem Expand ukazuje přesný opak.
Ancestors: The Humankind Odyssey – Expand Trailer
Ancestors: The Humankind Odyssey si jde svou, originální cestou, což je pro milovníky netradičních zážitků jen a jen dobře. O důležitosti klanu vás v nejnovějším traileru přesvědčí hlavní vývojář Patrice Désilets.
Veškerá vaše činnost totiž podporuje rozvoj klanu, který pro vás neznamená pouze teplo rodinného krbu. Díky své tlupě zachováte rodovou linii, její členové v ní budou dospívat, přispívat k rozrůstání širokého příbuzenstva a nakonec (snad) v klidu dožívat. Řady vašich soukmenovců se budou rozšiřovat nejen díky klasickému rozmnožování, ale genofond budou obohacovat také nalezenci rozesetí v herním prostoru. Pokud jim pomůžete s jejich problémem (ošetření zranění, podání protijedu, poskytnutí jídla či pomoc v ohrožení dravcem), velmi rádi se přidají do vašeho klanu.
Jenže váš kmen se bude zpočátku živit pouze sběrem jedlých plodů a kořínků, jež ovšem přinesou čerstvou dávku potravy jen jednou, dvakrát za rok. Proto je nutné se svým stále širším klanem hledat nové lokace, abyste uživily svou rodinu. Kvůli tomu se musíte vydávat na riskantní průzkumné mise, abyste zajistili bezpečné prostředí pro své bližní. Během nich budete překonávat strach a čelit novým výzvám, až se nakonec stanete dominantním živočišným druhem a oblast si osvojíte. Díky tomu se bude navíc přirozeně vyvíjet také váš kmen a pomalým tempem začnete opouštět prales a vydáte se do afrických stepí, kde začíná hlavní příběh vývoje lidského rodu.
Ve spolupráci všech členů klanu se budete dostávat do neprozkoumaných končin, vyhýbat se dravým nepřátelům, abyste nakonec nakoukli do africké savany, v níž naši předci započali vývoj lidského druhu.
Předpokládám, že v dalším traileru se dozvíme více o sociální interakci a genetickému vývoji lidoopů pod naším vedením. Vývoj titulu Panache Digital Games budeme nadále pečlivě sledovat, i když odpůrcům darwinismu možná už nyní vztekem padají vlasy, zatímco fanoušci neotřelých herních zážitků musí v Ancestors: The Humankind Odyssey vidět potenciální klenot své sbírky. Největší radost budou mít vlastníci PC, protože ti se vývojem lidského druhu budou moct zaobírat již 27. srpna, zatímco vlastníci konzolí budou muset vydržet až do prosince.
• Zdroje: YouTube (Ancestors: The Humankind Odyssey)
• Novinka: 3. 5. 2019 • Autor: Jakub Němec
Už od prvních záběrů projektu Pátrice Desiletse s názvem Ancestors: The Humankind Odyssey bylo jasné, že půjde o survival, který se slabším povahám nezavděčí. Smrt na našeho opičáka čeká za každým rohem a hráči postupně budou studovat všechny nástrahy nejbližšího okolí, než se vydají vstříc neprozkoumaným hlubinám pralesa. Daleká výprava totiž vyžaduje znalosti v oblasti hledání potravy a pitné vody, výroby primitivních nástrojů, znalost prostředí a především nutnost dokázat si poradit v krizových situacích. Desilets přiznal, že například možností, jak zastavit krvácení, není v jeho titulu mnoho, ale ve chvíli, kdy se některý z nich naučíte, přijde vám úplně přirozené jej používat.
Ancestors: The Humankind Odyssey – 10 Minutes Of New Gameplay
Deset minut z hraní představuje web Gamespot. Zaměřuje se na začátek příběhu, survival mechaniky a průzkum prostředí.
Redaktor webu Gamespot Tamoor Hussain se mohl do Ancestors podívat na dvě hodiny a jeho postřehy jsou více než zajímavé. Mimo známé skutečnosti uvedené výše vyzdvihuje důraz na postupné učení, jež nemusí sednout každému. Přece jen dostanete na povel primáta, který svou šedou kůru mozkovou teprve začíná používat. Zpočátku tedy nemáte široké znalosti o přežívání a jednáte v podstatě instinktivně. Každý úspěch (nalezení potravy, objevení predátora, výroba předmětů) přinese do genofondu jedince, potažmo celé tlupy cenné zkušenosti projevující se především při prohledávání neznámých končin.
Znalosti nepřiplují pouze na vlně úspěchu, poučit se lze také ze smrti postavy. Ta je poté nahrazena jinou, s níž již budete opatrnější. Velmi pěkným detailem zveřejněného gameplaye byl průzkum hnízda dravého ptáka, v němž leží mršina jednoho z vašich druhů. Průzkumem jeho těla poznáte svého přirozeného nepřítele ještě lépe a pochopíte cíle jeho útoku při lovu. Získané vzdělání se projevuje postupným objevováním po okolí rozesetých ikonek zvýrazňujících potenciálně zajímavé body. Zapomeňte na mapu, tady se zdůrazňují místa vzdálená pouze na pohled, jež by mohly znamenat potravu či jinou zajímavou komoditu.
Obrázek 1: Od první chvilky pochopíte, že v Ancestors se s vámi nikdo mazat nebude. Obrázek 2: Ani pobyt v tlupě neznamená bezpečí. Šavlozubému tygru se vaše společenství totiž rovná pozvánce k večeři. Než se naučíte používat oštěp… Obrázek 3: Kvůli (ne)přátelskému objetí hadí svalovinou asi vypustíte duši.
Z mého pohledu působí ikonky v takto realisticky podané hře rušivě, chápu ovšem, že jde o detail ve prospěch hratelnosti. Mezi vším listovím hluboké džungle by se ztratil i zkušený stopař, natož pak zástupce vznikajícího lidského druhu. Na druhou stranu se mi velmi líbí grafické pojetí stresu při pronásledování dravci. Schematické kresby po obrazovce opravdu navodí strach o opičáka, tím spíše když má mládě na zádech. Sociální aspekt bude mít v Ancestors velmi silný podtext. V rámci své rozšiřující se tlupy totiž budete sdílet úspěchy, které posunou společenství o kus dále. Snad jste si nemysleli, že příslušník rodu Homo založil lidstvo sám? Doufejme, že nám o titulu vycházejícím na PC, PS4 a Xbox One prozradí více nadcházející veletrh E3.
• Zdroje: Gamespot
• Novinka: 9. 4. 2019 • Autor: Jakub Němec
V Ancestors: The Humankind Odyssey se vžijeme do kůže lidoopa v africké džungli, jenž nebude mít za úkol nic menšího než holé přežití. To bude spočívat nejen v útěku před predátory, kteří si brousí zuby na šťavnaté maso ústředního hrdiny, ale také v zajišťování základních životních potřeb. Náš opičák musí pravidelně odpočívat, aby nabral sílu na skákání po větvích a šplhání po skalách, hledat bezpečné kouty s pitnou vodou a prověřovat nové druhy potravy (špatný výběr našeho průzkumníka otráví, takže pozor). Konzervativní přístup vás ve vývoji daleko neposune, takže se budete muset odvážit do nebezpečného srdce pralesa a posouvat své limity.
Ancestors: The Humankind Odyssey – explore (trailer)
Patrice Désilets vám představí svůj projekt z pohledu důležitosti průzkumu krajiny.
Rozhodně se ovšem nemusíte pouštět do křížku s dravou faunou, která hledá svačinku na těch nejlákavějších místech. Ancestors by měl dokázat simulovat kruté zákony přírody, takže dlouhodobý pobyt na břehu jezera se bude rovnat rozsudku smrti, případně útěku před číhajícími masožravci. Nic vám ovšem nebrání vyčkávat opodál na větvi, dokud neopatrný býložravec nepadne do tenat predátora, nenakrmí se a vy pak můžete dorazit zbytky. Nebo se můžete vydat na průzkum ptačích hnízd a posnídat čerstvé vajíčka. Zkrátka bude záležet pouze na vašich rozhodnutích určujících, zda váš svěřenec přežije o den déle či se stane součástí menu jiného tvora.
U Patrice Désiletse zřejmě nepřekvapí, že klade velký důraz na svobodu pohybu. Díky tomu můžete využít rozložitých stromů, lián a dalších lesních objektů k rychlému přesunu k cíli vašeho putování, ale pozor na jakoukoliv chybu. Pád z větší výšky bude znamenat téměř jistou smrt, popř. vás pošramotí tak, že se stanete snadným terčem. Také zapomeňte na chaotické pobíhání tam a zpátky s klasickým vyzobáváním otazníčků značících na mapě významné body. Studio Panache Digital Games totiž žádný plánek krajiny do své hry nezahrnul, stejně jako žádné jiné pomocníky v rámci interface.
Hledání potravy v hnízdech prehistorických opeřenců s sebou nese nebezpečí toho, že se stanete jejich hlavním chodem.
Více informací prozatím nemáme, ale o nadějném titulu se zcela jistě více dovíme na nadcházející výstavě vývojářů E3, kde se projekt Patrice Désiletse určitě objeví a odhalí přesné datum vydání určené na letošní rok pro PC, PS4 a Xbox One.
• Zdroje: ancestorsgame.com, Youtube (
• Oznámení: 10. 12. 2018 • Autor: Jakub Němec
Patrice Désilets si splnil svůj sen a na naše herní zařízení se v průběhu roku 2019 dostane titul o vývoji a přežívání předchůdců člověka. Otec série Assassin’s Creed se tak nespokojil pouze s restaurováním zapsané historie, ale vydal se mnohem dále, až deset miliónů let před moderní věk. Pojďme společně shrnout, co už víme o darwinistické teorii a noční můře odpůrců evoluce. Během hraní se budete snažit přežít v africké divočině, kde pro vás může být smrtelná každá chyba.
Ancestors: The Humankind Odyssey – oznamovací video (trailer)
První záběry z Ancestors: The Humankind Odyssey ukazují, co si naši předci museli během přežívání vytrpět.
Predátoři číhají na svou kořist u vody, dravé ptactvo si vás vyzvedne v korunách stromů a musíte se tak neustále ohlížet, abyste neskončili na něčím jídelníčku. Postupně se budete seznamovat se svým biotopem, mechanikou pokus/omyl objevíte jedlé potraviny, naučíte se vyhýbat nebezpečným prostorám a zjišťovat projevy život ohrožujících tvorů. Učení bude pravděpodobně hlavní mechanikou celého projektu Ancestors: The Humankind Odyssey. A to nejen vlastní pamětí, ale také druhové, díky níž se celý druh bude posouvat v žebříčku potravního řetězce výše. Bude zajímavé, jestli se Désiletsovi podaří zachytit moment, kdy se lovený stane lovcem.
Herní zážitek Ancestors: The Humankind Odyssey si ve své podstatě budete utvářet sami, jak jsme si už u survivalových titulů zvykli. Základ tkví ve vybudování bezpečného koridoru s dostatkem jídla a pitnou vodou. Poté se již můžete pustit do průzkumu okolí a hledat další možnosti k zajištění základních potřeb. Nejdříve se budete starat sami o sebe, popř. své mládě, ale postupem času vytvoříte větší tlupu, v níž se zřejmě pomocí posunků budete dorozumívat o dalším postupu. Výpravy do okolí, popř. plánovaná migrace může probíhat po zemi nebo ve větvích, protože primát, jenž se vám dostane do rukou, je více než slušným lezcem.
Obrázek 1: První obrázky z Ancestors: The Humankind Odyssey vypadají celkem slibně, ale mám pocit, že při útěku před dravci nebude na rozhlížení čas. Obrázek 2: Ve větší tlupě si troufnete také na lovecké výpravy. Samotný jedinec se musí spíše připravit na zoufalou bitvu o život. Obrázek 3: Jakmile evoluce zařídí prohnutou páteř a chůzi po dvou, slezou lidoopi ze stromu a vydají se na africkou savanu.
Grafická stránka ničím zvláštním nevyniká a zřejmě to tak i zůstane, protože audiozivuální zpracování by nemělo přebírat pozornost na úkor herního prožitku. Tvůrci se snaží o realistické provedení, jež má navodit pocit pravěké Afriky, takže budeme přežívat v džungli a na savaně. Výjimku tvoří chvíle, kdy začne náš charakter panikařit. Neztratíme nad svým svěřencem kontrolu, ale při útoku dravce či při opuštění známých prostor se na obrazovce objeví nepříjemné motivy jasně ukazující na potenciální nebezpečí. Suma sumárum, rýsuje se nám zde další zajímavý projekt na rok 2019, který pro vás budeme pečlivě sledovat.