Alza.cz
CZ

APLA jižní Morava

17.3.2015 - APLA Jihomoravského kraje si klade za primární cíl zlepšit kvalitu života lidí s poruchou autistického spektra a jejich rodin. Tohoto cíle chce dosáhnout prostřednictvím podpory integrace. V souladu s tím poskytuje a rozvíjí systematickou a komplexní profesionální pomoc lidem s tímto postiženým a jejich rodinám. 


APLA Jihomoravského kraje nabízí rodičům dětí s poruchou autistického spektra (PAS) zejména poradenství, pro děti organizuje například volnočasové aktivity, osobní asistenci nebo jazykové kurzy. Systematicky se věnuje také dospělým, kterým pomáhá najít zaměstnání, zaměstnavatelům, kteří mají mezi svými zaměstnanci lidi s PAS, nabízí poradenství i asistenci. Dále pořádá další vzdělávání psychologů, pedagogů a zdravotnického personálu. Organizace je financována především z grantů Evropské unie, ministerstev nebo z kraje, neobejde se však bez podpory dalších lidí a organizací.




Pro cvičnou kuchyňku, ve které klienti trénují sebeobsluhu pořídila Alza elektrický sporák v hodnotě sedm tisíc Kč. 
 

Co víme o autismu?

Autismus patří mezi  vývojové poruchy. Nověji se užívá i termín poruchy autistického spektra (PAS). Jedná se o celoživotní neurovývojové postižení. Důsledkem poruchy je, že dítě dobře nerozumí tomu, co vidí, slyší a prožívá. Nevyhodnocuje správně informace, které k němu směřují a reaguje někdy nezvykle na běžné podněty. Projevy autismu jsou velice rozmanité, nelze najít dva jedince s autismem, kteří by měli stejné projevy. I přes tuto rozmanitost se kvalitativní postižení projevuje především ve třech oblastech (triáda). Jsou to: komunikace, sociální chování -  interakce, představivost - imaginace (stereotypní okruh zájmů).




Jediným obecným a prokazatelně úspěšným způsobem jak pomoci dětem s autismem je speciální pedagogická péče. Pokud dítěti svým speciálním přístupem umožníme porozumět světu, který ho díky jeho handicapu chaoticky obklopuje, je stoprocentní šance, že u dítěte dojde ke zlepšení. Speciálně vyškolení pedagogové užívají nejčastěji metodiku Strukturovaného učení, která za prioritu považuje nácvik funkční komunikace a individuální přístup v psychoedukaci. Vizualizace, individualizace a strukturalizace jsou základními metodickými pilíři přístupu k lidem s autismem.



Zdroj: 
Asociace pomáhající lidem s autismem APLA-JM o.s.

www.apla-jm.cz
 

Vytisknout

P-DC1-WEB18
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Zkuste naše cookies My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies a další údaje k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a dalších údajů vč. jejich předání pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací
Alzak icon