Během svátku 28.10. jsou uzavřeny pobočky Děčín, Kladno, Brno-Lískovec a Frýdek-Místek. Všechny ostatní pobočky zůstávají otevřené pro výdej objednávek.
Všechny dárky jako na dlani Ochranné pomůcky

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G (RECENZE A TESTY)

Zobrazit katalog
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G (RECENZE A TESTY)

Recenze

Aktualizováno

Obdobně, jako je tomu v případě grafických karet edice Expedition, kterou společnost Asus navrhla pro extrémnější dlouhodobou zátěž 24/7, v nabídce této společnosti můžete objevit ještě jednu řadu bojovníků s dlouhodobou zátěží, tentokrát však ryze herní s názvem Cerberus. Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G patří právě do této novější edice grafických karet, které ve svém znaku nesou strážce podsvětí trojhlavého psa Cerbera, a my si dnes ukážeme, co všechno vám tato grafická karta může nabídnout.

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G recenze a testy

Recenze Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G – OBSAH

  1. Představení Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G
  2. Jak budeme grafické karty testovat
  3. Testy Wolfenstein: The New Colossus
  4. Testy Assassin's Creed: Origins
  5. Testy Middle-earth: Shadow of War
  6. Testy Mass Effect: Andromeda
  7. Testy Battlefield 1
  8. Testy Deus Ex: Mankind Divided
  9. Testy Doom
  10. Testy Tom Clancy's The Division
  11. Testy Rise of the Tomb Raider
  12. Testy Star Wars: Battlefront
  13. Testy Zaklínač: Divoký hon
  14. Testy Crysis 3
  15. Sumarizace výkonu
  16. Provozní vlastnosti
  17. Test virtuální reality
  18. Závěrečné hodnocení

Představení grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G

Grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G je postavena na herním grafickém čipu NVIDIA GP107 v plné konfiguraci, na který jsou pomocí 128bit sběrnice připojeny moduly paměti typu GDDR5 o kapacitě 4 GB. Svým výkonem pak Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G spadá do segmentu středního výkonu (mainstream), kde zaujímá střední až nižší patra výkonnostního žebříčku

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G popis

Frekvence grafické karty

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G GPUZFrekvence grafického čipu je 1 342/1 455 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí 1 752 MHz, což u pamětí typu GDDR5 představuje efektivní frekvenci 7 008 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 52 MHz v základu a o 63 MHz v Boost. Grafické paměti jsou pak taktovány v referenčních hodnotách NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti.

Systém chlazení GPU

Grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G měří na délku 203 mm a na základní desce vašeho počítače zabere 2 rozšiřující sloty. O chlazení se stará jednoduchý paprskovitý hliníkový chladič. Moduly grafických pamětí ani napájecí kaskády nijak chlazeny nejsou, což však u takto méně výkonné grafické karty není nijak na škodu.

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; systém chlazení

Aktivní část systému chlazení je tvořena dvěma 75mm ventilátory s aerodynamicky tvarovanými lopatkami pro vyšší tlak chladícího vzduchu. Kryt s ventilátory přesahuje plošný spoj o 30 mm. Samotné ventilátory jsou odolné vůči prachu, certifikované dle IP5X, s vylepšenou spolehlivostí a delší životností. Ventilátory však bohužel nepodporují funkci 0dB, která by oba ventilátory při nízké zátěži a teplotě grafické karty úplně odstavila (semi-pasivní chlazení). Oba se tak otáčejí rychlostí 1 060 ot./min. i  v době, kdy to není zapotřebí, a zbytečně tak zvyšují hlučnost grafické karty. 

Účinnost systému chlazení

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; 3DMark Stress  Test

Test 3DMark Stress Test

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; 3DMark Stress Test

Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G na skóre 99,3 %, a v těchto testech stability snímkové frekvence tak s rezervou prošla (minimální hranice je 97 %). Na konci zátěžového testu se teploty grafické karty držely na 66 °C, při otáčkách ventilátorů 1 880 ot./min. a průměrné frekvenci 1 698 MHz. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; závislost otáček a hlučnosti

Napájení a spotřeba

O napájení grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G se stará 4 + 1fázová napájecí kaskáda, která nevyžaduje žádné přídavné napájení a vystačí si pouze s tím, co jí dodá sběrnice PCI Express. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 75 W a ten pak k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 300 W.

Výstupy na monitor

Výstupy na monitor jsou u grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G řešeny pomocí jednoho DVI-D (Dual Link) konektoru, jednoho konektoru DP 1.3/1.4 (Display Port) a jednoho konektoru HDMI 2.0.

Asus GPU Tweak II

Součástí balení grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G je také firemní nástroj společnosti Asus s názvem GPU Tweak II.

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G Gaming GPU Tweak II Simple modeAsus Cerberus GTX 1050 Ti O4G GPU Tweak II OC modeAsus Cerberus GTX 1050 Ti O4G GPU Tweak II Gaming modeAsus Cerberus GTX 1050 Ti O4G GPU Tweak II Silent mode

GPU Tweak umožňuje pracovat v uživatelském rozhraní „Simple“, v němž můžete vybírat jeden ze tří přednastavených výkonnostních režimů.

  1. OC mode – nastavuje kartu pro maximální výkon (+25 MHz jádro)
  2. Gaming mode – nastavuje kartu pro vyrovnaný výkon (výchozí režim)
  3. Silent mode – nastavuje kartu pro úsporný režim (-25 MHz jádro, -10 % Power Target)

Asus GPU Tweak II také umožňuje přejít do rozhraní „profesionálního“, ve kterém pak můžete uživatelsky zvolit různé parametry grafické karty, jako jsou například frekvence grafického čipu, frekvence grafických pamětí, otáčky ventilátorů chladiče nebo také nastavit limity teploty, spotřeby atd. Díky nástroji GPU Tweak si tak můžete nastavit chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Grafickou kartu můžete například nastavit na její maximální výkon, nebo naopak lze její výkon omezit a upřednostnit spíše lepší provozní vlastnostnosti (teplota, hlučnost či spotřeba).

Jak budeme grafickou kartu Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G testovat

V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G zařadili následující modely ze segmentu středního výkonu (mainstream):

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4GMSI GTX 1060 Armor 6G OCV1MSI GTX 1060 3GT OC
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v testechMSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v testechMSI GTX 1060 3GT OC v testech
Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4GGigabyte GTX 1050 OC 2GSapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE
Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G v testechGigabyte GTX 1050 OC 2G v testechSapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE 4G v testech
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5Gigabyte RX 560 Gaming OC 4GAsus RX 560 O4G EVO
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 v testechGigabyte RX 560 Gaming OC 4G v testechAsus RX 560 O4G EVO v testech

SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET

GPUChip
Variant
Family
Velikost
Transistory
Výroba
SP
TMU
ROP
VRAM
Velikost
Bus/Clock
Base Clock
Turbo Clock
Real Clock
Interface

TDP
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4GGP107
GP107-400-A1
Pascal
132 mm2
3,300 million
14nm FinFET
768
48
32
GDDR5
4.096 GB
128b /7008
1342 MHz
1455 MHz
1725 MHz
PCIe 3.0 x16

75 W
MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1GP106
GP106-400-A1
Pascal
200 mm2
4,400 million
16nm FinFET
1280
80
48
GDDR5
6.144 GB
192b /8008
1544 MHz
1759 MHz
1905 MHz
PCIe 3.0 x16

140 W
Zotac GTX 1060 AMP! EditionGP106
GP106-400-A1
Pascal
200 mm2
4,400 million
16nm FinFET
1280
80
48
GDDR5
6.144 GB
192b /8008
1557 MHz
1772 MHz
1888 MHz
PCIe 3.0 x16

120 W
MSI GTX 1060 3GT OCGP106-3
GP106-300-A1
Pascal
200 mm2
4,400 million
16nm FinFET
1152
72
48
GDDR5
3.072 GB
192b /8008
1544 MHz
1759 MHz
1904 MHz
PCIe 3.0 x16

120 W
Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4GGP107
GP107-400-A1
Pascal
132 mm2
3,300 million
14nm FinFET
768
48
32
GDDR5
4.096 GB
128b /7008
1367 MHz
1481 MHz
1797 MHz
PCIe 3.0 x16

120 W
Gigabyte GTX 1050 OC 2GGP107
GP107-300-A1
Pascal
132 mm2
3,300 million
14nm FinFET
640
40
32
GDDR5
2.048 GB
128b /7008
1380 MHz
1493 MHz
1750 MHz
PCIe 3.0 x16

70 W
Sapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SEPolaris
Polaris 20 XT
GCN 4nd GEN
232 mm2
5,700 million
14nm FinFET
2304
144
32
GDDR5
8.192 GB
256b /8000
1430 MHz
1430 MHz
1430 MHz
PCIe 3.0 x16

183 W
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5Polaris
Polaris 20 XL
GCN 4nd GEN
232 mm2
5,700 million
14nm FinFET
2048
128
32
GDDR5
8.192 GB
256b /7000
1340 MHz
1340 MHz
1340 MHz
PCIe 3.0 x16

160 W
Gigabyte RX 560 Gaming OC 4GPolaris
Polaris 21 XT
GCN 4nd GEN
123 mm2
3,000 million
14nm FinFET
1024
64
16
GDDR5
4.096 GB
128b /7000
1224 MHz
1224 MHz
1175 MHz
PCIe 3.0 x8

48 W
Asus RX 560 O4G EVOPolaris
Polaris 21 XL
GCN 4nd GEN
123 mm2
3,000 million
14nm FinFET
896
56
16
GDDR5
4.096 GB
128b /6000
1187 MHz
1187 MHz
1187 MHz
PCIe 3.0 x8

48 W

V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).

Graf snímkové frekvence vzor

Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.

Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme pak říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.

Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.

Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.

Testovací sestava

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G ve Wolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein 2: The New ColossusWolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Wolfenstein II: The New Colossus nastavení videoWolwenstein II: The New Colossus nastavení grafika 1Wolfenstein II: The New Colossus nastavení grafika 2Wolfenstein II: The New Colossus nastavení grafika 3

Testy Wolfenstein II: The New Colossus

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; Wolfenstein II: The New Colossus; test

Wolfenstein II: The New Colossus je vůbec první hrou, která byla postavena výhradně na grafickém rozhraní API Vulkan. Z tohoto grafického rozhraní více profitují grafické karty s čipem AMD a grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G si zde vede velmi dobře.

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Assassin's Creed: Origins

Assassin's Creed: OriginsAssassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Assassin's Creed: Origins nastavení videaAssassin's Creed: Origins nastavení pokročilé 1 Assassin's Creed: Origins nastavení pokročilé 2

Testy Assassin's Creed: Origins

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; Assassin's Creed: Origins; test

Počítačová hra Assassin's Creed: Origins není ke grafickým kartám AMD právě moc přívětivá. Grafické karty společnosti NVIDIA zde podávají mnohem lepší výsledky.

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of WarMiddle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena a odehrává se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Shadow of War nastavení videaShadow of War nastavení pokročilé 1 Shadow of War nastavení pokročilé 2

Testy Middle-earth: Shadow of War

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; Middle-earth: Shadow of War; test

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: AndromedaMass Effect: Andromeda je akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia BioWare a vydána v dubnu 2017 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě EOS po dobu 80 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Mass Effect: Andromeda nastavení testu 1Mass Effect: Andromeda nastavení 2Mass Effect: Abdromeda nastavení 3Mass Effect: Andromeda nastavení 4Mass Effect: Andromeda nastavení 5

Testy Mass Effect: Andromeda

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; Mass Effect: Andromeda; test

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Battlefield 1

Battlefied 1Battlefield 1 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, jejíž děj se odehrává za I. světové války. Hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA Dice a vydána v říjnu 2016 společností Electronic Arts. Hra podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Avanti Savoia po dobu 57 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Battlefield 1 nastavení testu 1Battlefield 1 nastavení 2

Testy Battlefield 1

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; Battlefield 1; test

Počítačová hra Battlefield 1 a nejnovější herní rozhraní DirectX 12 se v případě grafických karet NVIDIA popravdě moc v lásce nemají. Proto bych majitelům těchto karet doporučil hru hrát raději s nastavením na vykreslování pomocí DirectX 11. Radeony společnosti AMD jsou na tom trochu lépe a DirectX 12 přeci jen nějaký ten výkon navíc přinesou. I tak bych ale doporučoval hrát tuto hru spíše pod DirectX 11. Vyvarujete se občasných záseků ve hře, které se u DirectX 12 sem tam objevují, což dokazuje také nízká hodnota ukazatele 0,1% Low.

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Deus Ex: Mankind Divided

Deus Ex: Mankind DividedDeus Ex: Mankind Divided je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvky RPG, stealth a sociální interakce. Hra byla postavena na herním engine Dawn Engine vývojáři studia Eidos Montreal a vydána v srpnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 98 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Deus Ex: Mankind Divided nastavení testu 1Deus Ex: Mankind Divided nastavení 2

Testy Deus Ex: Mankind Divided

Výkon Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Deus Ex: Mankind Divided

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v DOOM

DOOMDOOM je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve středu démonické invaze na zařízení UAC. Hra byla postavena na herním engine Id Tech 6 vývojáři ze studia Id Software a vydána v květnu 2016 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě UAC po dobu 109 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Doom nastavení videaDoom nastavení pokročilé 1 Doom nastavení pokročilé 2

Testy DOOM

Výkon Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v DOOM

Počítačová hra DOOM podporuje vykreslování pomocí OpenGL nebo Vulkan. Zde platí jednoduché pravidlo: Chcete-li mít vysokou snímkovou frekvenci ve hře, hrajte ji vždy pod rozhraním Vulkan. Z tohoto důvodu také testujeme tuto hru pouze pod tímto novým a moderním rozhraním.

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Tom Clancy's The Division

The DivisionTom Clancy’s The Division je on-line střílečka z pohledu třetí osoby, která probíhá v otevřeném světě. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2016 společností Ubisoft. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 96 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

The Division nastavení videoThe Division nastavení grafika 1The Division nastavení grafika 2The Division nastavení grafika 3

Testy Tom Clancy's The Division

Výkon Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; The Division; test

Tom Clancy's The Division je jednou z dalších her, kde se vám rozhodně vyplatí opustit DirectX 11 a přepnout rendering hry na DirectX 12. To však neplatí v případě slabších grafických karet společnosti NVIDIA (GeForce GTX 1050/Ti), tam raději nechejte vykreslování na DirectX 11.

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb RaiderPočítačová hra Rise of the Tomb Raider je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které s Larou Croft prozkoumáváte různá prostředí, řešíte puzzles i bojujete o přežití. Hra byla postavena na herním engine Horizon vývojáři ze studia Crystal Dynamics a vydána v lednu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 86 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Rise of the Tomb Raider nastavení videaRise of the Tomb Raider nastavení grafiky

Testy Rise of the Tomb Raider

Výkon Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Rise of the Tomb Raider

Počítačová hra Rise of the Tomb Raider také podporuje DirectX 12, avšak mainstreamové grafické karty z něj nijak významněji netěží.

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Star Wars: Battlefront

Star Wars: BattlefrontStar Wars: Battlefront je akční střílečka z pohledu první a třetí osoby, která je založena na tématu filmových Star Wars. Hra je postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a byla vydána v listopadu 2015 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na mapě Survival on Tatooine po dobu 105 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Star Wars: Battlefront nastavení grafika 1Star Wars: Battlefront nastavení grafika 2Star Wars: Battlefront nastavení grafika 3

Testy Star Wars: Battlefront

Výkon Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Star Wars: Battlefront

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký honZaklínač: Divoký hon je akční RPG (role-playing game) hra s otevřeným světem, ve kterém plníte zadané úkoly z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním REDengine vývojáři ze studia CD Projekt RED a vydána v květnu 2015 stejnou společností. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě White Orchard po dobu 84 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

The Witcher 3: Wild Hunt nastavení postprocesing 1The Witcher 3: Wild Hunt nastavení postprocesing 2The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 1The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 2The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 3

Testy Zaklínač 3: Divoký hon

Výkon Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Zaklínač 3: Divoký hon

V počítačové hře Zaklínač: Divoký Hon je velmi častým jevem stuttering, tedy jakési chvilkové „zaseknutí“ obrazu. Hodnoty ukazatele „0,1% Low“ ukazují, že na tento nepříjemný stuttering ve hře trpí Radeony poněkud více nežli grafické karty společnosti NVIDIA.

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Crysis 3

Crysis 3Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Crysis 3 nastavení grafikyCrysis 3 nastavení podrobné

Testy Crysis 3

Výkon Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Crysis 3

Sumarizace výkonu Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G

Herní testy grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými modely v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.

Sumarizace výkonu

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; Výsledky testu; Sumarizace výkonu

Výkon grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G je dán zejména výkonem samotného grafického čipu GP107 (GP107-400-A1), který se od jiných grafických karet GeForce GTX 1050 Ti může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, který pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.

V případě grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G se reálná frekvence grafického čipu v testovaných hrách držela v rozmezí 1 625–1 772 MHz (v průměru 1 725 MHz) při efektivní frekvenci grafických pamětí 7 008 MHz.

Ačkoliv se frekvence Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G pohybovala v průměru o 72 MHz níže nežli u srovnatelné grafické karty Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G (1 725 MHz versus 1 797 MHz), na výkonu ve hrách se to nijak zvlášť neprojevilo. Co se výkonu týká, nelze tedy grafické kartě Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G příliš co vytknout.

Provozní vlastnosti Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G

Provozní vlastnosti grafických karet byly měřeny v počítačové hře Crysis 3 po dobu 30 minut hraní na mapě Swamp. Dosažené hodnoty teplot (°C), hlučnosti (dBA) i spotřeby (W) byly zaznamenány až na konci tohoto měření.

Provozní vlastnosti

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; Provozní vlastnosti

Výkon grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G  je tedy v pořádku, ale co její provozní vlastnosti? Tady bych řekl, že to přeci jen poněkud skřípe. Teploty grafické karty se držely pod hranicí 70 °C, což je v pořádku. Dokonce ani se spotřebou (příkonem) na tom Cerberus není nijak zle. V čem ale grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G poněkud pokulhává, je hlučnost. Otáčky ventilátorů chladiče se při plné herní zátěži pohybovaly kolem hranice vysokých 1 900 ot./min., což se na zvýšené hlučnosti grafické karty samozřejmě projevilo.

Hlučnost přesahující 39 dBA sice není žádná tragédie, ale mohu vám garantovat, že tuto grafickou kartu ve svém počítači zcela jistě uslyšíte. Navíc absence funkce 0dB (semi-pasivní chlazení) znamená, že ventilátory chladiče se otáčejí neustále, tedy i při nízkých teplotách grafické karty, kdy aktivně chladit není zapotřebí. Naštěstí, otáčky se v tomto případě sníží ke hranici 1 000 ot./min., při kterých Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G již prakticky neuslyšíte.

Testy virtuální reality Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G ve VRMark

Požadavky na výkon grafických karet a vlastně celého systému pro virtuální realitu jsou mnohem vyšší než u běžných počítačových her. VRMark obsahuje celkem tři testy virtuální reality, které běží na monitoru počítače a k testu nevyžadují žádné náhlavní soupravy.

Výsledky testu Orange Room ukazují výkon systému ve scénách s běžnými požadavky na VR, test Cyan Room je pak o něco náročnější a pro vykreslování scény využívá rozhraní DirectX 12. Test Blue Room ukazuje výkon ve velmi náročných scénách VR, jejichž požadavky však uspokojí až některé grafické karty budoucí generace. Benchmark Blue Room zde proto testován není.

VRMark

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; Testy výkonu ve virtuální realitě

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G na využití virtuální reality věru vhodná není, ostatně obdobně jako konkurenční grafické karty GeForce GTX 1050 a Radeony RX 560. Žádná z těchto grafických karet totiž testy VRMark Orange ani Cyan Room neprošla. Pokud byste na svém počítači rádi využívali virtuální realitu, budete se muset porozhlédnout po grafické kartě mnohem výkonnější. 

Závěrečné hodnocení Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G

Grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G byla navržena pro dlouhodobou herní zátěž, čemuž byl krom jednotlivých součástek přizpůsoben i její systém chlazení, který prošel různými certifikáty a zátěžovými testy překračujícími běžné průmyslové standardy.

Obdobně jako ostatní GeForce GTX 1050 Ti, také Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G nabízí výkonu sice poskrovnu, nicméně na rozdíl od ještě slabších GeForce GTX 1050 a Radeon RX 560 si s touto grafickou kartou budete moci zahrát dokonce i nějakou tu náročnější akční střílečku. Samozřejmě, snížení grafických detailů v těchto hrách bude jistě nezbytnou podmínkou pro dosažení svižné snímkové frekvence. Kdo o snižování detailů ve hrách nestojí, bude se holt muset porozhlédnout po grafické kartě výkonnější, což v tomto segmentu grafických karet středního výkonu znamená volit mezi Radeony RX 570, RX 580 nebo GeForce GTX 1060.

Ačkoliv provozní vlastnosti grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G špatné rozhodně nejsou, nízkou hlučností se přeci jen tato karta příliš pyšnit nemůže. Žádná tragédie to sice není, myslím ale, že společnost Asus to umí i lépe. Příkladem by mohla být grafická karta Asus Expedition GTX 1050 O4G, která sice disponuje o něco nižšími takty, ve svém počítači o ní však nebudete ani vědět.

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G

Grafické karty

Grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G nabízí herní výkon, který by mohl uspokojit všechny méně náročné hráče počítačových her. Karta je koncipována pro dlouhodobou herní zátěž a její provozní vlastnosti jsou dobré, i když hlučnost chladiče by mohla být o něco nižší.

Klady

  • Základní výkon (mainstream)
  • Navrženo pro dlouhodobou zátěž
  • Bez přídavného napájení (lepší kompatibilita, ale také horší možnosti přetaktování)
  • 4 GB grafické paměti

Zápory

  • Hlučnější chlazení
  • Absence funkce 0dB, která při nízké teplotě grafické karty odstaví oba ventilátory
  • Absence LED osvětlení (zápor jen pro toho, komu by osvětlení chybělo)
Pavel Šantrůček

Pavel Šantrůček

Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě poslední dva roky živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.

0
Vytisknout
Zkuste nové Alza Premium Moje Alza Přihlásit Pro organizace Jak nakoupit
P-DC1-WEB03
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi