Nejvýkonnější vzduchem chlazenou grafickou kartou, kterou můžete v nabídce společnosti ASUS najít, je bezesporu Asus Strix GeForce RTX 2080 Ti O11G Gaming. Kromě toho, že stejně jako všechny ostatní grafické karty z rodiny Turing společnosti NVIDIA podporuje ray tracing, je tento Strix vybaven také velmi pozoruhodným a hlavně tichým systémem chlazení. Jak se tedy této grafické kartě vedlo v našich testech na Alza.cz?
Grafická karta Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming je postavena na nejnovějším herním grafickém čipu NVIDIA TU102 společnosti NVIDIA, na který jsou pomocí 352bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR6 o kapacitě 11 GB. Jedná se o grafickou kartu s podporou ray tracingu a svým výkonem pak Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming spadá do segmentu grafických karet vysokého výkonu (high-end), kde zaujímá absolutně nejvyšší patra výkonnostního žebříčku.
Frekvence grafického čipu je 1 350/1 650 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí pak 1 750 MHz, což u pamětí typu GDDR6 představuje efektivní frekvenci 14 000 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 105 MHz v Boost. Grafické paměti jsou taktovány v referenčních hodnotách NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti.
Grafická karta Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming měří na délku 305 mm a na základní desce vašeho počítače zabere 3 rozšiřující sloty. O chlazení se stará pasiv skládaný z hliníkových žeber a poniklované měděné základny, který je pro lepší odvod tepla vybaven celkem šesti tepelnými trubicemi (heatpipes). Dosedací plocha základny na grafický čip je pro lepší kontakt dokonale obrobena (MaxContact). Grafické paměti jsou chlazeny pomocí chladicího plátu, z modulů napájecí kaskády je pak odpadní teplo odváděno přímo do žebrování hlavního pasivu. Všechny důležité součásti grafické karty jsou tak velmi kvalitně chlazeny.
Aktivní část systému chlazení Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming tvoří tři 90mm ventilátory s bariérovým kroužkem, které jsou pro delší životnost a nižší hlučnost uloženy ve dvojitých kuličkových ložiskách. Grafická karta Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming disponuje dvěma BIOSy, které nastavují různé režimy ventilátorů P/Q-mode. V režimu P-mode (Performance mode) je křivka otáček ventilátorů nastavena velmi agresivně tak, aby grafická karta dosahovala co nejnižší teploty na úkor hlučnosti. V režimu Q-mode (Quite mode) je naopak upřednostněna nízká hlučnost na úkor vyšších teplot grafické karty. Ventilátory podporují technologii 0dB Fan, která při nízké zátěži a teplotě grafické karty pod 55 °C všechny ventilátory zastaví, a sníží tak její hlučnost na minimum (semi-pasivní chlazení). Technologie 0dB Fan však funguje pouze v režimu Q-mode, v režimu P-mode (Performance mode) se ventilátory otáčejí rychlostí 800 ot./min. i v době, kdy grafická karta vytížena není. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
Grafickou kartu Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming jsem testoval v obou režimech, tedy P-mode i Q-mode. Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming v režimu P-mode na skóre 98,4 % a v režimu Q-mode pak na 97,5 %. V obou režimech tak v těchto testech stability snímkové frekvence grafická karta prošla (minimální hranice je 97 %).
O napájení grafické karty Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming se stará 16 + 3fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí dvou 8-pin konektorů. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 260 W (max. 325 W) a ten k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 650 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming řešeny pomocí dvou konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port), dvou konektorů HDMI 2.0 a nově pak také pomocí USB-C (VirtualLink) určeného pro připojení headsetu virtuální reality.
Součástí balení grafické karty Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming jsou také firemní nástroje společnosti Asus s názvem GPU Tweak II a Aura.
GPU Tweak umožňuje pracovat v uživatelském rozhraní „Simple“, ve kterém můžete vybírat jeden ze tří přednastavených výkonnostních režimů.
Asus GPU Tweak II také umožňuje přejít do rozhraní „profesionálního“ Advanced, ve kterém pak můžete uživatelsky nastavovat různé parametry grafické karty, jako jsou například frekvence grafického čipu, frekvence grafických pamětí, otáčky ventilátorů chladiče nebo také nastavovat limity teploty, spotřeby atd. Díky nástroji GPU Tweak si tak můžete nastavit chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Grafickou kartu můžete například nastavit na její maximální výkon, nebo naopak můžete její výkon omezit a dát přednost spíše lepším provozním vlastnostem (teplota, hlučnost či spotřeba).
Pro uživatelské nastavení chování RGB LED pak slouží nástroj Asus AURA, s jehož pomocí můžete nastavovat nejen jejich barvy, ale také těmto RGB LED přiřadit různé efekty (blikání, pulsování, přechody atd.). Pokud máte od společnosti Asus ještě nějaké další komponenty podporující funkci AURA, jako jsou například základní desky, světelné pásky atd., můžete si pomocí aplikace AURA Sync nechat synchronizovat nastavené světelné efekty i do všech těchto zařízení.
Pro sledování chování grafické karty nabízí nástroj GPU Tweak II samozřejmě také monitoring, s jehož pomocí můžete mít na očích všechny okamžité i historické údaje důležitých provozních hodnot, jako jsou například frekvence, teploty, otáčky ventilátorů, napětí grafického čipu atd.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming zařadili následující modely ze segmentu vysokého výkonu (high-end):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip
Variant Family |
Velikost
Transistory Výroba |
SP
TMU ROP |
VRAM
Velikost Bus/Clock |
Base Clock
Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming | TU102
TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2
18,600 million 12nm FinFET |
4352
272 88 |
GDDR6
8.192 GB 352b/14000 |
1350 MHz
1650 MHz 1770 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
MSI RTX 2080 Ti Gaming X TRIO | TU102
TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2
18,600 million 12nm FinFET |
4352
272 88 |
GDDR6
8.192 GB 352b/14000 |
1350 MHz
1755 MHz 1920 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming | TU104
TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2
13,600 million 12nm FinFET |
2944
184 64 |
GDDR6
8.192 GB 256b/14000 |
1515 MHz
1860 MHz 1890 MHz |
PCIe 3.0 x16
245 W |
Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming | TU106
TU106-400A-A1 Turing |
445 mm2
10,800 million 12nm FinFET |
2304
144 64 |
GDDR6
8.192 GB 256b/14000 |
1410 MHz
1815 MHz 1875 MHz |
PCIe 3.0 x16
215 W |
Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G | GP102
GP102-350-K1-A1 Pascal |
471 mm2
12,000 million 16nm FinFET |
3584
224 88 |
GDDR5X
11.264 GB 352b/11104 |
1519 MHz
1633 MHz 1843 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
MSI GTX 1080 Armor 8G OC | GP104
GP104-400-A1 Pascal |
314 mm2
7,200 million 16nm FinFET |
2560
160 64 |
GDDR5X
8.192 GB 256b/10008 |
1658 MHz
1797 MHz 1906 MHz |
PCIe 3.0 x16
210 W |
Inno3D iChill GTX 1070 Ti X3 V2 | GP104
GP104-300-A1 Pascal |
314 mm2
7,200 million 16nm FinFET |
2432
152 64 |
GDDR5
8.192 GB 256b/8008 |
1607 MHz
1683 MHz 1860 MHz |
PCIe 3.0 x16
180 W |
Asus Strix GTX 1070 O8G Gaming | GP104
GP104-200-A1 Pascal |
314 mm2
7,200 million 16nm FinFET |
1920
120 64 |
GDDR5
8.192 GB 256b/8008 |
1658 MHz
1860 MHz 1962 MHz |
PCIe 3.0 x16
166 W |
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 | Vega 10
Vega 10 XT GCN 5nd GEN |
484 mm2
12,500 million 14nm FinFET |
4096
256 64 |
HBM2
8.192 GB 2048b/1890 |
1247 MHz
1632 MHz 1515 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming | Vega 10
Vega 10 XL GCN 5nd GEN |
484 mm2
12,500 million 14nm FinFET |
3584
224 64 |
HBM2
8.192 GB 2048b/1600 |
1156 MHz
1590 MHz 1496 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme pak říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Pro měření provozních vlastností grafických karet využívám nástroj 3DMark a jeho zátěžový test s názvem Time Spy Stress Test. Tento test se skládá z celkem 20 průchodů minutové scény Time Spy a trvá tak poměrně dlouhých 20 minut, během nichž grafická karta pracuje na plný výkon a zahřeje se tak na svou běžnou provozní teplotu. Teprve po dosažení pracovní teploty grafické karty, nejčastěji v posledním průchodu scény, pak měřím její provozní vlastnosti. Spotřebu (příkon) celého testovacího systému s danou grafickou kartou na palubě pak testuji v počítačové hře Crysis 3 a rozlišení 1 920 × 1 080 px. Jak tedy grafická karta Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming v tomto zátěžovém testu dopadla?
Test 3DMark Stress Test |
SUMARIZACE PROVOZNÍCH VLASTNOSTÍ | |||
---|---|---|---|
Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming | P-mode | Q-mode | Poznámka k měření |
Pracovní teplota
|
63 °C
|
75 °C
|
měřeno jako průměr v posledním průchodu
|
Reálná pracovní frekvence
|
1 815 MHz
|
1 770 MHz
|
měřeno jako průměr v posledním průchodu
|
Spotřeba systém
|
415 W
|
415 W
|
měřeno v Crysis 3
|
Otáčky ventilátorů
|
1 825 ot/min
|
1 300 ot/min
|
měřeno na konci testu
|
Hlučnost
|
39,2 dBA | 34,5 dBA |
interpolováno z otáček ventilátorů
|
V režimu P-mode se teploty grafické karty na konci zátěžového testu držely na 63 °C při otáčkách ventilátorů 1 825 ot./min. a průměrné frekvenci 1 815 MHz. V režimu Q-mode se pak teplota grafické karty držela na 75 °C při nízkých otáčkách do 1 300 ot./min. a frekvenci 1 770 MHz. I když výkon grafické karty byl v případě Q-mode zhruba o 1–3 % nižší nežli v režimu P-mode, v dnešních testech jsem nechal zapnutý právě režim Q-mode. V tomto režimu totiž grafickou kartu Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming ve svém PC prakticky vůbec neuslyšíte, za což trochu toho výkonu klidně obětuji.
Následující grafy pak ukazují, jak si provozní vlastnosti Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming vedly ve srovnání s ostatními grafickými kartami v dnešních testech.
Porovnání provozních vlastností |
Pokud by vás zajímalo také srovnání provozních vlastností grafické karty Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming se všemi ostatními GeForce RTX 2080 Ti, které jsme na Alza.cz testovali, můžete se podívat do následujících grafů.
Shadow of the Tomb Raider je akční dobrodružná počítačová hra z pohledu třetí osoby, jejíž děj se odehrává v nitru peruánských džunglí. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Foundation engine vývojáři ze studia Eidos Montreal a vydána v září 2018 společností Square Enix. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě The Hidden City po dobu 110 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Shadow of the Tomb Raider |
Strange Brigade je dobrodružná kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby, která se odehrává v Egyptě minulého století. Tato hra byla postavena na herním engine Asura vývojáři ze studia Rebellion a vydána stejnou společností v srpnu 2018. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Strange Brigade |
Far Cry 5 akční počítačová RPG odehrávající se v otevřeném světě kolem fiktivního městečka Hope County v Montaně. Hra byla postavena na herním engine Dunia Engine vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v březnu 2018 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Far Cry 5 |
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Wolfenstein II: The New Colossus je vůbec první hrou, která byla postavena výhradně na grafickém rozhraní API Vulkán. Z tohoto grafického rozhraní více profitují grafické karty s čipem AMD, zejména pak v nižším rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů. Díky podpoře výpočtu s přesností FP16 pak tato hra velmi dobře sedí také novým kartám RTX.
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing nastaven na LOW.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Počítačová hra Assassin's Creed: Origins není ke grafickým kartám AMD právě moc přívětivá. Grafické karty společnosti NVIDIA zde podávají mnohem lepší výsledky. V poslední době bohužel tuto počítačovou hru provází poměrně výrazný stuttering.
Middle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena, odehrávající se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. Anti-aliasing byl nastaven v rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů (FHD) na MSAA × 4, v rozlišení 2 560 × 1 440 pixelů (WQHD) na MSAA × 2 a v rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl pak anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Crysis 3 |
Jak můžete vidět, počítačová hra Crysis 3 grafické kartě RTX příliš nesvědčí. Na vině mohou být nevyladěné ovladače pro novou architekturu, zejména pak pro nové paměti GDDR6.
Herní testy grafické karty Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Sumarizace výkonu |
Výkon grafické karty Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming je dán zejména výkonem samotného grafického čipu TU102 (TU102-300A-K1-A1), který se od jiných grafických karet GeForce RTX 2080 Ti může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, který pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.
V případě grafické karty Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming, nastavené do režimu Q-mode, se reálná frekvence grafického čipu v zátěžovém testu 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala na hranici 1 770 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí 14 000 MHz.
Reálná frekvence Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming byla tedy o 150 MHz nižší nežli v případě grafické karty MSI RTX 2080 Ti Gaming X TRIO, což se samozřejmě na celkovém výkonu ve hrách nějak projevit muselo. Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming tak na MSI TRIO tratil nějakých 5 % výkonu.
U nových grafických karet GeForce RTX máte možnost k přetaktování využít buď nově OC Scanner, který grafickou kartu přetaktuje „automaticky“, nebo si můžete veškeré parametry přetaktování nastavit sami manuálně. Přetaktování grafické karty Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming jsem prováděl za pomoci automatického přetaktování OC Scanner nástroje MSI Afterburner. Dříve ale, nežli jsem OC Scanner mohl spustit, musel jsem ručně na maximum nastavit položky Core Voltage (100 %), Power Limit (125 %) a Temp. Limit (88 °C). Také jsem muset nejdříve zjistit maximální frekvenci grafických pamětí, nástroj OC Scanner totiž umí přetaktovat pouze grafický čip, frekvenci grafických pamětí zcela ignoruje.
Postupně jsem tedy zvyšoval hodnoty frekvence grafických pamětí o 50 MHz a testoval jejich stabilitu v počítačových hrách. Jako stabilní se nakonec pro grafické paměti ukázala maximální hodnota +800 MHz, což představuje efektivní frekvenci VRAM 15 600 MHz. Nyní jsem tedy konečně mohl spustit automatické přetaktování pomocí OC Scanner.
S posunutou frekvencí pamětí o 800 MHz a s položkami Core Voltage, Power Limit, Temp. Limit na maximum mi pak OC Scanner nastavil frekvenci grafického čipu oproti výchozímu stavu v průměru o 162 MHz výše. S takto nastavenými parametry grafické karty jsem pak otestoval některé hry s následujícími výsledky:
Pomocí nástroje automatického přetaktování OC Scanner se mi z grafické karty Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming podařilo získat v průměru nějakých 11–12 % dalšího výkonu, což je jistě slušné, ale nesmíme zapomínat, že navýšení je počítáno z celkem nízkého základu, kdy se frekvence grafické karty pohybovala v režimu Q-mode „jen“ na 1 770 MHz. Na spotřebě celé sestavy se pak toto přetaktování projevilo v počítačové hře Crysis 3 celkem výraznými 66 W navíc, ale to se dalo očekávat.
Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming v počítačové hře Crysis 3.
Komu je tedy tato grafická karta určena? Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming, podobně jako ostatní grafické karty GeForce RTX 2080 Ti, nabízí ultimátní herní výkon, jenž však mohou využít jen opravdu nejnáročnější hráči počítačových her, kteří zároveň nemají hluboko do kapsy. Pokud tedy chcete mít ve svém počítači opravdu to úplně nejvýkonnější, v případě grafických karet je GeForce RTX 2080 Ti jasnou volbou.
Největším lákadlem, proč si pořídit právě Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming, je DUAL BIOS s možností přepnutí karty do režimu Q-mode (Quiet mode), který kartě propůjčuje naprosto skvělé provozní vlastnosti a zejména až neuvěřitelně nízkou hlučnost. Menší vadou na kráse tohoto tichého režimu je, že po jeho zapnutí ztratíte trochu výkonu. I tak si však myslím, že se to vyplatí.
Nevýhodou grafické karty Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming je pak její vysoká cena a oproti konkurenci i poněkud nižší frekvence grafického čipu. Ve výchozím nastavení se reálná frekvence tohoto Strixe pohybuje o 150 MHz níže nežli například u grafické karty MSI RTX 2080 Ti Gaming X TRIO a to samozřejmě není málo. Po přetaktování se však výkony těchto dvou grafických karet srovnají.
Poslední věcí, na kterou by si měl dát pozor každý případný zájemce o tuto grafickou kartu, jsou její rozměry. Délka Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming totiž o kousek přesahuje 300 mm a nemusí se tak vejít do každé počítačové skříně. Přes to všechno si grafická karta Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming odnáší z dnešní recenze zlatého Alzáka.
Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming
Grafické kartyAsus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming nabízí ultimátní herní výkon těm úplně nejnáročnějším hráčům počítačových her. Tato grafická karta disponuje vynikajícím systémem chlazení, který jí po přepnutí do Q-mode propůjčuje vynikající provozní vlastnosti. A právě skvělý chladič s minimální hlučností je také důvodem, proč si tato grafická karta z dnešní recenze odnáší zlatého Alzáka.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě posledních několik let živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.