Aktuální rychlost doručení Alza prodejny Alzaboxy AlzaExpres Nejvýhodnější doručení domů Partnerská odběrná místa Česká pošta
dnes nebo zítra dnes nebo zítra 1-2 dny 1-2 dny 1-2 dny 1-2 dny
Black Friday je zpět a s ním až 80% slevy! Nepropásněte ideální čas na nákup, nyní navíc s dopravou zdarma!

Beyond Good and Evil 2 (PREVIEW a NOVINKY) – Jade zpátky na palubě

Když nám v květnu Michel Ancel v rámci Space Monkey Programu sliboval na E3 2018 odhalení velkých věcí o Beyond Good and Evil 2, ani jsme netušili, jak moc budeme zírat. Nejen že se poodhalila rouška příběhu, viděli jsme další střípky gameplaye a ukázala se vize zapojení uživatelů do tvorby ingame materiálů, ale především se vrátila stará známá hrdinka z jedničky – Jade. Jenže v jiné pozici, než jsme všichni čekali. Naše spekulační motory jedou na plné obrátky, takže se pojďme blíže podívat na novinky o titulu Ubisoftu, u nějž bohužel stále neznáme datum vydání.

Žánr: Akční adventura | Vývojář: Ubisoft Montpellier | Vydavatel: Ubisoft | Platformy a Datum vydání: Zatím nestanovené | Homepage: ubisoft.com/en-us/game/beyond-good-and-evil-2/ |

Beyond Good and Evil 2 – Novinky

1. (13. 6. 2018) Jade jako nemesis v Beyond Good and Evil 2?
  2. (14. 5. 2018) Nejasná budoucnost vesmíru
  3. HW nároky pro Beyond Good and Evil 2 PC

Jade jako nemesis v Beyond Good and Evil 2?

(Update 13. 6. 2018) Show Ubisoftu na E3 2018 se sice rozjížděla pomalu, ale hned druhý projekt zvedl diváky z křesel. Dlouho vyvíjený titul inovátora akčních adventur Michela Ancela konečně poodhalil roušku tajemství okolo děje. Už z dřívějška jsme věděli, že se v Beyond Good and Evil 2 staneme členem rozsáhlé posádky vesmírných korzárů, v níž bude mít každý své místo. Nový CGI filmeček nás seznámil se slabostí pilota Noxe k alkoholu, s vedoucí zdravotnicí Umou vyznávající tradiční indickou kulturu, s bojovnicí Shani kroužící v okolí vesmírné lodi, s nezapomenutelným charakterem prvního dílu jménem Pey’j (ano, je to mluvící vepřoid), který na vašem plavidle slouží jako kuchař a s mnoha dalšími.

Beyond Good and Evil 2; screenshot: JadeBeyond Good and Evil 2; screenshot ShaniBeyond Good and Evil 2; screenshot: Uma

Obrázek 1: Jade se vrátila do Beyond Good and Evil 2. Jaká všek bude její role v příběhu? Obrázek 2: Videomateriály slibují nadstandardní grafiku. Doufejme, že se udrží až do finálního produktu. Obrázek 3: Postavy v Beyond Good and Evil 2 nebudou pouze bezejmenné charaktery bez vlastní osobnosti.

Každá postava z vaší družiny by měla mít unikátní osobnost a bude jinak reagovat na události, s nimiž se střetnete během své pouti vesmírnou prázdnotou sami nebo v kooperaci s kamarády. Hlavním motorem života v otevřeném světě bude hledání tajemných artefaktů, souboje s jinými posádkami a především přežívání nájezdů soupeřících pirátů. A právě tady připravil Ubisoft pro fanoušky Beyond Good and Evil 2 obrovský šok – bývalá členka vaší posádky Jade se stala obávanou lovkyní pirátů (což jste také vy) a její pověst ji předchází na míle daleko. Jsme nesmírně zvědaví, kam bude odhalování příběhu směřovat. Mějte totiž na paměti to, že Beyond Good and Evil 2 je prequel.

Beyond Good and Evil 2; screenshot: Alpha

Proč je Jade v doprovodu vojáků Alpha Section, s nimiž bojovala v prvním díle?

V Beyond Good and Evil 2 volný pohyb bez načítání

Hlavní devizou nejnovějšího počinu Michela Ancela je otevřený svět, v němž se můžete pohybovat, jak chcete. Sluneční soustava, ve které se příběh Beyond Good and Evil 2 odehrává, má být obrovská a každý region by měl nabídnout unikátní prostředí plné záhad. V nejnovějším gameplayi bylo jasně naznačeno, že po lokacích se můžeme pohybovat dle své libosti – po svých, dopravním prostředkem nebo pomocí jetpacku, což se nám hodně líbí. Stejná volnost se projeví během soubojů – do střetů se zapojíte buďto zbaběle z dálky (ostřelováním z letounu), pomocí palných zbraní nebo na férovku, přičemž by zde mohl objevit free flow systém dosahu zbraně jako v Assassin’s Creed: Origins nebo Zaklínači 3.

Pomozte budovat svět Beyond Good and Evil 2

Jedna z nejvýraznějších chvilek prezentace Beyond Good and Evil 2 na E3 2018 patřila herci Josephu Gordonu-Levittovi, jednomu z propagátorů projektu Hitrecord, který začal spolupracovat s výtvarníky Ubisoft Entertainment. V čem spočívá výjimečnost propojení? Každý z vás se může podílet na vyplnění reklamních prostor, holých zdí či celých částí města. Záleží na vašich ambicích a šikovnosti. Svůj grafický či hudební výtvor nahrajete na Hitrecord a designéři jej zařadí do svého univerza. Je otázkou, nakolik chce Michel Ancel zaměstnat komunitu a nakolik tvůrcům došly nápady. V každém případě je to netradiční krok, který by mohl přitáhnout spoustu nadaných hráčů, aby se zapojili do procesu vytváření obrovského světa.

Beyond Good and Evil 2; screenshot: hitrecord

Spolupodílení se na obsahu Beyond Good and Evil 2 je velkým lákadlem pro kreativní hráče.

Prozatím s výčtem novinek končíme, ale sledujte dále náš kanál, protože máme tušení, že se nové informace budou objevovat ve stále větším množství. Prozatím neznáme datum vydání ani zařízení, pro něž je Beyond Good and Evil 2 připravováno. Je totiž možné, že se bude jednat o titul pro budoucí generaci konzolí. Uvidíme, co nám vývojáři v nadcházejících měsících prozradí (a co uteče postranními kanály).

Nejasná budoucnost vesmíru

(14. 5. 2018) Ubisoft 3. května narychlo vyvěsil zprávu o novém Space Monkey Reportu, což pro nás neznamenalo nic jiného, než bedlivě sledovat monitory a viset na rtech vývojářům, aby nám neuniklo nic z toho, co vyřknou. Očekávat se daly velké věci, protože v letních měsících se dá na severní polokouli kromě horka přepokládat záplava novinek o různých hrách ve vývoji díky dvojici velkých výstav – E3 2018 v LA a Gamescom v Kolíně nad Rýnem. A opravdu, stream vývojářů Beyond Good and Evil 2 nás nezklamal a dostali jsme příděl detailů o ději a hratelnosti.

Beyond Good and Evil 2; Wallpaper: pirátská parta

Složení vaší posádky bude záležet pouze na vás. Můžou ji tvořit živí hráči v kooperaci nebo NPC charaktery.

Prvním lákadlem bylo rokování o původu herního světa ve vztahu k matičce Zemi. Chytré mozky naší planety totiž v roce 2040 vynalezly technologii motorů umožňující hledat ve vesmíru pro život příznivé hvězdné soustavy, takže se lidstvo rozhodlo rozpínat. Jenže krásné vyhlídky byly zčeřeny krizí v roce 2063, kterou způsobila umělá inteligence, jež se vzbouřila proti svým tvůrcům. Po částečném vyřešení těchto patálií se v roce 2083 povedlo vytvořit první hybridy lidského a zvířecího genotypu. Od té doby byla kolonizace vesmíru mnohem snazší.

Žádný z vynálezů však nezabránil vyčerpání Země a nucený útěk do zapadlých koutů vesmíru, v nichž jsou vhodné podmínky pro lidi, zvířata i jejich uměle vytvořené křížence. Příběh Beyond Good and Evil sleduje výpravu lodě číslo 3, která nalezne solární systém, v němž se bude odehrávat příběh očekávané novinky. V roce 2225 zde založí první město – Ganesha City, zasvěcené indickému božstvu. V průběhu věků pokračuje osídlování okolních planet směle dál a nakonec její noví obyvatelé pohltí celou soustavu. Michel Ancel zdůrazňuje volný pohyb mezi planetami, kterých však nebudou tisíce, ale v rámci solárního systému pouze několik, ovšem velmi precizně vytvořených (zřejmě se tak nemusíme bát generovaných světů jako v No Man’s Sky).

Beyond Good and Evil 2; chrámyBeyond Good and Evil 2; characters

Obrázek 1: Tvůrci si dali práci vytvořit odlišné planety, jež reflektují zájmy místního obyvatelstva a jejich kulturu. Obrázek 2: S vizáží vašeho avatara si budete moct vyhrát do posledního detailu. Očekáváme hodně obsáhlý editor postav.

Vývoj lidstva dynamicky pokračoval až do roku 2314, kdy byla napadena obrovská loď, jež se objevila v Systému 3. Od té doby se v dané sluneční soustavě děje řada tajemných věcí, které zřejmě budou pohánět hráčskou zvědavost. Objevování planet a jejich záhad by tak mělo být jedním z mechanik titulu. Přes všechny překážky se obyvatelé systému stanou natolik úspěšní, že se na ně zaměří pozornost vesmírných pirátů parazitujících na bohatství třetí soustavy. V roce 2360 tak začíná zlatý věk pirátství, v němž se bude muset zorientovat každý kapitán meziplanetárního korábu.

A právě po těchto událostech se dostáváme k pravému jádru celého díla Michela Ancela. Po roce 2360 se narodí ústřední hrdinka prvního Beyond Good and Evil jménem Jade, o jejímž rodinném původu zhola nic nevíme. Byli její rodiče čestní lidé či záludní piráti? Prequelový díl by nám měl na většinu otázek odpovědět (ale nepochybujeme, že dvakrát tolik záhad otevře). Ať se svou bandou budete brázdit vesmír, řešit problémy svého okolí nebo hledat cestu k Mokshině bráně, budete pozvolna objevovat skryté a zapomenuté informace o neznámém vesmíru. Nakolik se ve vašich činnostech projeví volnost v rozhodování, snad napoví nadcházející materiály z E3.

Beyond Good and Evil 2; Wallpaper: vesmírná staniceBeyond Good and Evil 2; Wallpaper: pouštní planetaBeyond Good and Evil 2; Wallpaper: základna

Obrázek 1: Živo bude nejen na planetách. Ve vesmírném prostoru lze obchodovat, objevovat tajemství a samozřejmě svádět bitvy. Obrázek 2: Tvůrci každým střípkem informací poodhalují oku lahodící lokace. Snad se nedočkáme downgradu. Obrázek 3: Beyond Good and Evil 2 by měl hýřit velkým množstvím osobitých postav. Některé budou spolupracovat, jiné vám samozřejmě půjdou po krku.

Souboje dynamického střihu

Už nyní se však vývojáři rozhodli poodhalit roušku tajemství ze soubojového systému. Jisté tedy je, že si vytvoříte vůdce banditů dle obrazu svého – bude člověkem, zvířetem, hybridem? Se svým do detailu vypiplaným avatarem budete mávat různorodými zbraněmi a porovnávat svou sílu nejen s NPC postavami, ale také s dalšími hráči ve světě. Bude totiž pouze na vás, zda se rozhodnete prožít dobrodružství Beyond Good and Evil 2 v singleplayeru, kooperaci nebo jako MMORPG. Jsem velmi zvědav, jak se povede autorům skloubit hratelnost těchto tří režimů pod jeden engine.

Prozatím jsme dostali krátkou ochutnávku možností šarvátek. Práce grafiků s reálnými pohyby lidí mají být implementovány do akrobatických schopností vaší postavy, kde by se měla přizpůsobit její konstituci. Zatím nevíme, jakým způsobem se budou bitky odehrávat, ale vzhledem k popularitě soubojového systému Zaklínače či Assassin’s Creed: Origins tuším spíše cestu tímto směrem. Na soupeře můžete také zaútočit svou vesmírnou lodí včetně jejích přídavných modulů. A navíc vše kombinovat. Vývojáři se rozpovídali o možnosti kdykoliv utéct ze souboje pomocí jetpacku, naskočit na svou loď a najít si vhodnější chvilku, kdy pokračovat v osekávání nepřátel a překvapivě vyskočit z lodi přímo nad jejich hlavami.

Možná jste nabyli pocitu, že informací o nejnovější hře Michela Ancela se dá na internetu najít obrovské množství, ale to byste byli daleko od pravdy. Vývojáři s potutelným úsměvem vypouští střípky ze svého díla, aby namlsali nadšence, kteří se nemohou dočkat jejich části konference na E3. Tam se zřejmě ukáže naplno potenciál titulu, na němž již pracuje přes 120 zaměstnanců Ubisoftu a postupně se přidávají další. Snad se v červnu konečně dozvíme, kdy jejich práce skončí a my se tak budeme moci začít prohánět v Soustavě 3 v honbě za tajemnými artefakty.

Beyond Good and Evil 2; Wallpaper: exploze

Autoři se pokusili vytvořit živoucí systém, takže narazíme na města, důlní základny, ale také pusté lokace bez známek života.

Obsah preview Beyond Good and Evil 2

1. Beyond Good and Evil 2 bude bez zelenooké Jade
  2. Z bahna společnosti na špici pirátského řemesla
  3. Beyond Good and Evil 2: k prosperitě díky hybridům
  4. Uplácejte si postavu jako z nejdivočejších snů
  5. Tentokrát nabývají Beyond Good and Evil 2 vaši společníci velkého významu
  6. HW nároky pro Beyond Good and Evil 2 PC

Beyond Good and Evil 2 bude bez zelenooké Jade

Beyond Good and Evil 2 je prequel odehrávající se několik generací před prvním dílem. Vzhledem k časovému posunu směrem dozadu se tak určitě nesetkáme se svými oblíbenci jako investigativní novinářkou Jade a jejím prasečím kámošem Pey’jem. To nicméně neznamená, že nebude dost možností najít si favority nové. Ostatně i z traileru je jasné, že společnost budeme mít přepestrou.

Hra Beyond good and Evil 2 je koncipována jako multiplayer (co-op), ale zahrajete si i sólo. Ať tak či tak, v každém případě se budete účastnit sdíleného vesmíru, kde některé události ovlivňují všechny hráče současně. To se bude týkat i jednotlivých planet, které si žijí takříkajíc vlastním životem. Kolonie na nich se mohou v průběhu času rozrůstat, ale i úplně zaniknout, ať už vinou přírodní katastrofy nebo ozbrojeného konfliktu. Dobrou zprávou je, že cestování by mělo probíhat bez zdlouhavého nahrávání z interiéru do vesmíru a zpět.

Beyond Good and Evil 2; Wallpaper: vesmírná kolonie

Náboženství má na zdejší architekturu velký vliv, výsledek může být kouzelný.

Z bahna společnosti na špici pirátského řemesla

Co se samotného příběhu týče, odehrává se konkrétně ve 24. století v Systému 3, centru meziplanetárního obchodu a kolonizace na Mléčné dráze. Soukromé společnosti zde bojují o suroviny a moc – jak jinak. Do tohoto světa se vyloupnete jako vesmírný pirát a prvotřídní looser ze samého konce sociálního žebříčku.

Beyond Good and Evil 2: k prosperitě díky hybridům

Lidé zde již dávno stvořili hybridy (křížence člověka a téměř jakéhokoli zvířete) určené pro otrockou práci a ne vždy bezpečnou kolonizaci nových planet. Ti si na ně s sebou ovšem přinášejí i vlastní kulturu a náboženská přesvědčení. Zatím to vypadá, že omezení budou v Beyond Good and Evil 2 minimální, soudě podle „žralokočlověka“ z úvodního traileru. Kdo ví, třeba nakonec narazíme na planetu XY osazenou přímořskou komunitou intelektuálně zdatných „škebloidů“.

Beyond Good and Evil 2; Wallpaper: Knox má hlad

Přisprostlý týpek Knox si na dentální hygienu moc nepotrpí.

Uplácejte si postavu jako z nejdivočejších snů

Tvorba postavy tak bude rozhodně někde jinde než klasický stereotyp běloch/černoch/asiat/muž/žena. Pánu bohu za to dík. Jakožto pirát celkem logicky nebudete chtít chodit všude po svých… Doprava je v Beyond Good and Evil 2 řešena poměrně rozmanitě: jetpacky a nejrůznějšími druhy vznášedel počínaje, obřími vesmírnými koráby konče. K těm se ale samosebou dopracujete až časem. Výjimkou bude mateřská loď (jakožto základna), která bude mít k dispozici i menší plavidlo právě pro vás.

Beyond Good and Evil 2; Populace Beyond Good and Evil 2

Tvorba postavy bude tentokrát všechno jen ne nuda.

Tentokrát nabývají Beyond Good and Evil 2 vaši společníci velkého významu

Zajímavostí Beyond Good and Evil 2 je to, že posádka, kterou postupem hry porůznu naverbujete, nebude jen do počtu (nebo na rozšíření soukromého zvěřince), má mít vliv též na statistiky lodi. Chová se tak jako jakési vybavení typu zbraní (o které samozřejmě také nebudete ochuzeni). Zní to sice skvěle, ale jen do momentu, než se trochu zamyslíme nad důsledky. Představte si koráb plný pošahanců, kteří vám sice zdokonalí plavidlo, ale jinak jsou otravní až běda. Sami dáváme přednost polomrzácké lodi s interesantní posádkou před megaplavidlem plným neslaných nemastných zoufalců. Snad se tedy najde rozumné řešení, buď v nijak zásadních bonusech plavidla, nebo v nedostatku zájemců o vaši společnost.

Beyond Good and Evil 2; vesmírný bitevníkBeyond Good and Evil 2; výstavba lodě

Obrázek 1: Mateřská loď jako základna vaší pirátské party. Obrázek 2: Vznášedel bude ve hře celá řada.

iPodívejte se na všechny články z herní sekce!