Alza.cz
Zobrazit katalog

BMW i3, elektromobil pro radost z jízdy po městě

Plně elektrické BMW i3

MAXIMÁLNÍ DOJEZD

300 km

RYCHLONABÍJENÍ

39 minut

ZÁRUKA NA BATERIE

8 let

MAXIMÁLNÍ RYCHLOST

150 km/h

Nadpis článku nepřehání. Koncepce a výroba BMW i3 se totiž zcela vymykají měřítkům obyčejných vozů. Specifikům elektrického pohonu v rušných městských ulicích podřídili vývojáři z automobilky BMW u tohoto vozu zkrátka vše. S dojezdem na úrovni 300 kilometrů vás tento elektromobil jen tak na holičkách nenechá. Jak dlouho se BMW i3 nabíjí, jaká bude jeho cena a jak si stojí vůči konkurenci?

Co vše se v článku o BWM i3 dozvíte?

Konfigurace a cena BMW i3

Pokud vás unavují nepřehledné ceníky, BMW i3 vám udělá radost. Výrobce totiž nabízí jen dvě varianty – čistě elektrické BMW i3 94 Ah BEV a hybridní BMW i3 94 Ah REX, kde elektromotor doplňuje zážehový dvouválec, který však slouží pouze k dobíjení baterie. V naší nabídce pak naleznete oba modely, a to rovnou ve verzi s bohatou příplatkovou výbavou. Cena se dle konkrétní specifikace výbavy pohybuje okolo 1 milionu korun.

Nejprve se však podíváme na základní výbavu vozu, ve které namátkou nechybí automatické volání v případě nouze BMW E-Call, výkonnější napájení, zadní parkovací asistent, dálkové ovládání vybraných funkcí mobilem nebo deaktivace airbagu spolujezdce. A co ona slíbená příplatková výbava?

BMW i3, příplatková výbava a služby v ceně

  • 19" BMW i kola z lehké slitiny Turbine styling 428 s kombinovanými pneumatikami
  • Service Inclusive – údržba vozu zdarma po dobu 5 let, nebo 60 000 km
  • Paket Comfort Advanced – LED elementy v předních světlometech, multifunkční volant, vnitřní a vnější zrcátka s automatickým tlumením odrazivosti, loketní opěrka vpředu, odkládací paket, dešťový senzor a automatickou aktivaci světlometů při snížené viditelnosti, automatická klimatizace, systém pro automatické udržování rychlosti s brzdnou funkcí
  • Paket Business – Komfortní přístupový systém, navigační systém Professional, HiFi systém Harman Kardon, ConnectedDrive Services, příprava pro mobilní telefon s rozhraním Bluetooth včetně rozšířené konektivity s chytrým telefonem
  • Paket Charging – vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, tepelné čerpadlo, třífázové rychlonabíjení střídavým proudem, rychlonabíjení stejnosměrným proudem
  • Barevné a materiálové provedení interiéru dle specifikace

Jízdní profily BMW i3 a dojezd až 300 km

Elektromobil BMW i3 nabízí celkem tři základní jízdní režimy – Comfort, Eco Pro a Eco Pro Plus. Nicméně je nutno dodat, že extrémně záleží na všech podmínkách: počtu pasažérů, profilu trasy, síle větru, počtu rozjetí a zabrzdění, a především na tom, "jak moc na to šlapete". Akcelerace si vybírá na dojezdu zdaleka největší daň – často jí však nelze odolat.

  • Comfort režim se prezentuje bleskovou akcelerací a zároveň silnou rekuperací. Jedná se o mód vhodný spíše pro zkušenější řidiče, protože s takto výraznou akcelerací je potřeba disponovat správným citem v pravé noze při ovládání plynového pedálu. Jistě se jedná jen o zvyk, postupem času se zaučí i méně zdatný řidič.
  • Možná nejlepší volbou se stane používání módu Eco Pro, který sníží akceleraci, prodlouží dojezd, ale jen mírně omezí výkon veškerých spotřebičů. Po sešlápnutí pedálu na podlahu je však stále k dispozici plný výkon. Oproti režimu Comfort vzroste dojezdová vzdálenost přibližně o 20 km.
  • Eco Pro+ pak omezí veškeré spotřebiče včetně klimatizace a stáhne i maximální rychlost na 90 km/h. Jen v tomto režimu je možné zdolat avizovaných 300 kilometrů na jedno nabití. Oproti Comfort režimu tak naroste dojezdová vzdálenost o celých 40 kilometrů.

Elektrický automobil, BMW i3

Hybridní model BMW i3 REX s doplňkovým spalovacím motorem

Ohledně dojezdu BMW i3 nelze opomenout ani druhou variantu tohoto auta, která obsahuje "prodlužovač dojezdu", konkrétně se jedná o model BMW i3 REX. Výhoda spočívá v integrovaném dvouválcovém motoru o objemu 647 cm3, s výkonem 27 kW, který přidává k dojezdu dalších 120 až 150 kilometrů. V principu funguje motor jako dodatečný generátor elektrické energie a na samotný provoz BMW i3 nestačí.

Jak probíhá nabíjení BMW i3?

Jistě vás zajímá, jaké máme zkušenosti s nabíjením BMW i3. Protože většina řidičů najede soukromým vozem přibližně 50 kilometrů denně, na dobití do dalšího pracovního dne si v klidu vystačíte i s běžnou domácí 230V zásuvkou. Ta dokáže nabít zcela prázdnou baterii na 80 % za relativně dlouhých 8 hodin. Zpravidla však budete nabíjet akumulátor částečně plný, takže celý průběh nabíjení se zkrátí například na půlku.

BMW i Wallbox, nabíjecí stanice

Pokud si nemůžete dovolit čekat více hodin, bude lepší použít výkonnější nabíjecí stojany. U veřejných nabíjecích stanic se stejnosměrným proudem je energie s konstantním napětím natlačena do baterií už během 39 minut. Není-li k dispozici takto vybavená stanice, můžete nabít své BMW i3 u stanice se střídavým proudem, kde baterii nabijete za méně než tři hodiny. Obě hodnoty platí pro nabití akumulátorů na 80 %.

BMW prodává i vlastní nabíjecí stanice

Rychlé a snadné nabíjení maximální rychlostí vám zajistí speciální dobíjecí stanice, kterou lze zakoupit jako příslušenství přímo u BMW.

  • BMW i Wallbox – praktická nabíjecí stanice, která usnadňuje obsluhu a proces nabíjení. V domácím prostředí zkrátí čas nutný pro nabíjení pod 8 hodin. Zároveň však během nabíjení dodává autu další potřebnou energii, například pro vyhřátí nebo vychlazení interiéru. Aktuální cena je přibližně 27 000 Kč.
  • BMW i Wallbox Plus – kromě výše uvedeného nabízí možnost ovládání dobíjecí stanice prostřednictvím aplikace pro iOS a Android. Novinkou je také integrace čtečky čipových karet, která umožňuje sledovat například individuální náklady na provoz elektromobilu. BMW nabízí zařízení za 30 000 Kč.
  • BMW i Wallbox Pro – designově povedená nabíjecí stanice se ovládá pomocí sedmipalcového dotykového displeje. Postup nabíjení lze navíc podrobně sledovat z aplikace na chytrém telefonu. BMW dokonce nabízí i aplikaci pro Apple Watch. Proces nabíjení je díky příkonu 7,4 kW zkrácen na méně než 3 hodiny. Wallbox Pro navíc umí využívat například i energii vyráběnou z vašich domácích solárních panelů. Náklady na provoz automobilu tak mohou po prvotní investici klesnout až na naprosté minimum.

Menší hmotnost, menší spotřeba = BMW i3

Vůz BMW i3 byl od samotného počátku navržen jako elektromobil. Designéři tak mohli popustit uzdu své fantazii a navrhnout zcela odlišná vzhledová, ale hlavně technická řešení. Jedná se o spoustu zajímavých detailů, díky nimž BWM i3 převyšuje řadu konkurenčních elektromobilů, u kterých musel výrobce vycházet z již sériově vyráběného automobilu.

Elektrický automobil, BMW i3, konstrukce

Prostor pro posádku je totiž navržen ve snaze minimalizovat váhu elektrovozidla. Výrobce sáhl po lehkém karbonu, a navíc téměř nepoužil šrouby, a to nejen v interiéru, ale také při spojení s hliníkovým podvozkem. V samotném podvozku se zároveň ukrývají veškeré systémy včetně akumulátorů, klimatizace i hnacího ústrojí. Díky nízko položenému těžišti tak má BMW i3 skvělou jízdní dynamiku.

Hlavní technické odlišnosti BWM i3 od klasických automobilů

  • Široké použití hliníku a karbonových kompozitů snižuje hmotnost až o 30 %
  • Vnější karoserie z recyklovaného termoplastu
  • Nečekaný dostatek prostoru na zadních sedadlech
  • Absence středového sloupku dovolující snadné nastupování nebo například manipulaci s dětskou sedačkou

BMW i3 a zážitek z první akcelerace

Pokud jste doposud neřídili elektromobil, tak je poměrně náročné si představit, k čemu dojde po prvním sešlápnutím plynového pedálu. BMW i3 totiž vystřelí díky 125kW elektromotoru vpřed jako raketa, tedy pokud před sebou budete mít dost prostoru. Ke zrychlení z 0 na 100 km/h totiž BMW i3 stačí pouhých 7,3 sekundy, což je jen o malinko více než u nové sportovní Octavie RS. Na městské rodinné auto docela dobrý výkon, nemyslíte?

Na použitém elektromotoru je ovšem zajímavá jedna podstatná skutečnost. Tou není nic jiného, než že maximální točivý moment je k dispozici už od nulových otáček až do 4 800 otáček za minutu, kdy agregát dosáhne maxima výkonu 125 kW. Posléze síla elektromotoru klesá už jen pozvolna. Při maximálních konstrukčních 8 000 otáčkách za minutu pak elektromotor disponuje přibližným výkonem na úrovni 105 kW.

Přijde vám řízení obyčejného auta složité? Hrát si pořád se spojkou a neustále řadit? V BMW i3 budete těchto zbytečností ušetřeni. K ovládání auta vám stačí v podstatě jen plynový pedál. Jak je to možné? Jakmile totiž dáte nohu z plynu, elektromotor auto přirozeně brzdí. BMW během dlouhodobých testů v praxi ověřilo, že až 75 % brzdných manévrů vyřešíte pouhým sundáním nohy z plynu. Myslíme si, že tuto vlastnost ocení možná ještě větší procento žen za volantem.

Elektromobily BMW i3 a BMW i8 používá i Policie ČR

Elektromobily mají před sebou zářnou budoucnost. V podstatě se čeká jen na výraznější zlevnění. Možná s tím pomůže i stát, protože v řadě evropských zemí lze na pořízení elektromobilu čerpat dotace v řádech statisíců Kč. První vlaštovkou, a možná spíše reklamou pro elektrická BMW, je spolupráce s Policií ČR. Ta si zatím pořídila 11 kusů BMW i3 na zkušební provoz, po jehož vyhodnocení je možné očekávat výrazné rozšíření této flotily.

Policie ČR se však ohlíží i po sportovních elektromobilech. Jasným důkazem je testování žihadla BMW i8, které disponuje fantastickým zrychlením z klidu na 100 km/h za 4,4 sekundy. Vynikající sportovní parametry, možná až nečekaně silná akcelerace a zejména náhlé zdravotní problémy řidiče však stály za nešťastnou a médii hojně propíranou nehodou testovacího BMW i8. Policie ČR však ve spolupráci s dealerem značky zajistila prakticky okamžitou náhradu a již nyní se můžete s policejním BMW i8 na silnicích opět setkat.

BMW i8, Policie ČR   BMW i3; policie

BWM i3, recenze a testy

Jak si elektromobil BMW i3 vedl v očích odborné veřejnosti? Anglický TopGear.com ve své recenzi uvádí, že BMW i3 představuje průlom v rámci městských elektromobilů. Hned v úvodu pak konstatuje, že konkurenční Nissan Leaf působí vedle BMW staromódně. Vůz obdržel nadprůměrné hodnocení 9 bodů z 10 možných.


Další anglický server Autocar.co.uk hodnotí BMW i3 čtveřicí hvězdiček z pěti. Na elektroautu vyzdvihují především atraktivní design, vyzývavý interiér a celkově velký krok vpřed v rámci elektromobilů dostupných široké veřejnosti.

Opět čtyři hvězdičky získává BMW i3 od odborníků z Autoexpress.co.uk. Těm se trošku nepozdává cena ve srovnání s konkurencí, přesto konstatují, že se jedná o veskrze praktické auto určené do městského provozu. Redakce se v recenzi také zamýšlí nad možnými problémy s budoucím prodejem ojetého BMW i3. Po třech letech provozu lze údajně očekávat, že za ojeté BMW i3 obdržíte pouze 30 % prodejní ceny, což je skutečně málo. Jedná se však o poměrně ojedinělý názor a pohled na současné bazarové ceny BMW i3 takto zásadní propad hodnoty vozu nenaznačují, a to i zásluhou 8leté záruky, kterou BMW na baterie poskytuje.

Elektromobily – dobíjecí stanice jsou v ČR stále dostupnější

Z laického pohledu je u elektromobilů největší problém s nabíjením. Zatím neexistuje tak snadné řešení, jakým je benzínová pumpa, kde natankování plné nádrže a zaplacení zvládnete za 5 minut. Blýská se však na lepší časy. Síť dobíjecích stanic se rychlým tempem rozšiřuje, ještě během roku 2017 se jejich počet rozroste na více než 300. V zahraničí je pak situace v počtu dobíjecích míst ještě lepší.

A jak probíhá placení? Poměrně snadno, protože u některých stanic je nabíjení zcela zdarma. U dobíjecích stanic skupiny ČEZ pak můžete zcela neomezeně nabíjet za poplatek 450 Kč měsíčně. I to je však stále velmi dobrá cena, protože za benzín nebo naftu utratí průměrný řidič řádově mnohem více.

300+ dobíjecích stanic; 1200+ registrovaných elektromobilů v ČR

Přemýšlíte, zdali je někde ve vašem blízkém okolí dobíjecí stanice pro vaše budoucí BMW i3, případně jiný elektromobil? Podívejte se na přehlednou interaktivní mapu dobíjecích stanic v ČR, která je pravidelně aktualizována.

Srovnání: BMW i3, Volkswagen e-Golf, Nissan Leaf a Tesla Model S 75D

Na trhu elektromobilů je rozhodně z čeho vybírat. Zatímco BMW i3 exceluje v těsných ulicích měst, Tesla se vyžívá na dálnicích, kde plně oceníte její výkon. Překážkou pro mnohé bude samozřejmě cena. I takový Nissan Leaf startuje na hranici 800 000 Kč. Oproti klasické české Octavii je to skutečně hodně. Na druhou stranu, pokud vyšší cenu a teprve se budující síť dobíjecích stanic překousnete, při volbě libovolného z níže uvedených vozů se můžete těšit na skvělé jízdní parametry, minimálními provozní náklady a nulové emise. 

ElektromobilBMW i3VW e-GolfNissan LeafTesla Model S 75D
Maximální dojezd300 km300 km250 km490 km
Rychlonabíjení (80%)30 minut45 minut30 minut70 minut
Klasické nabíjení (100%)14 hodin17 hodin13 hodin8 hodin
Kapacita baterie33 kWh36 kWh30 kWh75 kWh
Výkon125 kW100 kW80 kW386 kW
Hmotnost1 320 kg1 510 kg1 505 kg2 108 kg
Točivý moment250 Nm290 Nm224 Nm498 Nm
Spotřeba (na 100 km)12,6 kWh12,7 kWh15 kWh19,13 kWh
Maximální rychlost150 km/h150 km/h144 km/h250 km/h
Objem zavazadlového prostoru260 l341 l370 l894 l
Orientační cena959 000 Kč790 000 Kč2 999 999 Kč

Prodej elektromobilů startuje na Alza.cz právě teď

Je to tak. Právě teď měníme dějiny a startujeme revoluční způsob prodeje automobilů výhradně přes internet. Některé modely budeme mít určitě vystavené v showroomu Alza.cz v Praze – Holešovicích. Aktuálně zde narazíte na některou Teslu. Ostatně poměrně nedávno jsme vám podrobně představili Teslu Model S 75D a také rodinné SUV Tesla Model X 100D. Na showroomu pak bude jistě k vidění i naše novinka v podobě BMW i3. Tak se přijďte podívat!

BMW i3 na operativní leasing

I když je cena elektromobilu BMW i3 například v porovnání s Teslou Model X mnohem nižší, mohla by vás zaujmout nabídka operativního leasingu. Jasnou výhodou je nulová počáteční investice, komplexní pojištění v rámci měsíčního paušálu i veškeré servisní zásahy zcela zdarma. Operativní leasing má však i omezení. Tím hlavním je roční nájezd, který by se měl pohybovat na úrovni 10 000 km. Měsíční paušál při délce trvání operativního leasingu 48 měsíců vychází na 11 999 Kč bez DPH u BMW i3 se základní výbavou.

iZaujala vás nabídka operativního leasingu? Více informací naleznete na bmwnadosah.cz. Pokud jste však již rozhodnutí, stačí BMW i3 vložit do košíku a zvolit jako platební metodu operativní leasing.

Elektromobily a parkování

Nemáte v Praze kde zaparkovat a každý den díky tomu trávíte ve stresu? S elektromobilem BMW i3 hravě vyzrajete i na placené parkovací zóny v Praze. Stačí svůj elektromobil zaregistrovat a uhradit roční poplatek 100 Kč. Navíc oproti běžným řidičům mají majitelé elektromobilů jedno velmi podstatné privilegium. Totiž nárok na povolení k parkování, i když nemají v Praze trvalý pobyt nebo sídlo firmy. Podobných výhod se jistě dočkají majitelé elektromobilů i v dalších městech.

Vytisknout
P-DC1-WEB12
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Zkuste naše cookies My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies a další údaje k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a dalších údajů vč. jejich předání pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací
Alzak icon